Pierre Gasly, jenž letos využíval pohonnou jednotku Hondy u Toro Rosso a příští rok ji bude mít po svém přestupu k Red Bullu opět za zády, říká: "Je tam stále ztráta na Mercedes a Ferrari. Honda si uvědomuje, že ji čeká stahování, v tom jsou velmi otevření."
"Ale já vím, že dělají všechno, aby byli na rok 2019 co nejlépe připravení. V příští sezóně učiní další významný krok vpřed," pokračuje francouzský pilot. Honda se loni po třech neúspěšných letech rozešla s McLarenem, pro který nedokázalo postavit konkurenceschopný motor. Letos učinila pokroky a ráda by v nich pokračovala.
"Někdy za měsíc máte jen několik kroků, a pak najednou dosáhnete průlomu a v simulaci dosáhnete čtyř desetin. Myslím si, že Honda stáhla většinu své ztráty, ale nečekám, že na startu sezóny 2019 se v oblasti motorů vyrovná špičce. Na tu úroveň se však dostane. Honda hodně investuje a intenzívně vyvíjí," přibližuje Gasly, jenž letos překvapil 4. místem v Bahrajnu.
Jeho příští týmový kolega Max Verstappen je rovněž optimistou, pokud jde o pohonnou jednotku, kterou bude mít příští rok místo Renaultu za zády. "To, co o Hondě říkáme, není lež. Vidíme všechna ta čísla, ale samozřejmě také bude záležet na pokroku našich soupeřů. Jsem realistou."
"Očekávám, že v oblasti výkonu budeme na začátku sezóny ztrácet, ale rozhodně si povedeme lépe než dnes. Jestli to bude stačit, abychom se mohli zapojit do bojů na špici, na to si budeme muset počkat," dodává Verstappen, jenž často nahlas kritizuje Renault, jehož ředitel Carlos Ghosn byl tento týden zatčen v Japonsku kvůli podezření z toho, že obelhával burzovní dohled.
Toro Rosso si na rozdíl od McLarenu změnou dodavatelů pohonných jednotek pohoršilo ze 7. na 9. místo mezi konstruktéry, přičemž oproti loňsku nasbíralo ve 20 závodech o 38 % bodů méně.
Stáj z Wokingu po přechodu na Renault poskočila z 9. na 6. příčku (+ 106 % bodů), přesto nezastírá své zklamání, protože chtěla bojovat o pódia. Oba výrobci motorů jsou výkonnostně na přibližně stejné úrovni, ve Viry však pro příští sezónu chystají úplně novou pohonnou jednotku - systém pro rekuperaci energie i spalovací motor. Jejich specifikace C nepřinesla moc velký nárůst výkonu a inženýři se při vývoji nechtějí nechat brzdit strukturálními limity současného šestiválce.