Bude Formule 1 s franšízovým modelem úspěšnější?

Robert RoBertino Pavelka, 27. července 2017, 13:40 Google+

Letitá "Dohoda o svornosti" nebo též Convention de la Concorde funguje ve Formuli 1 od začátku 80. let minulého století, nemalou zásluhu na jejím vzniku měl patriarcha Enzo Ferrari. Jedno přísloví ale praví (bez běžného dodatku): "Nic netrvá věčně..."

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toto Wolff je toho názoru, že Dohoda o svornosti se přežila

Toto Wolff je toho názoru, že Dohoda o svornosti se přežila | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Výše uvedený citát dokládá skutečnost, že Formula One Group zahájila rozhovory s týmy Formule 1 směřující k nahrazení existující Convention de la Concorde franšízovým modelem. Uvedl to šéf Mercedesu Toto Wolff. Jedním z důvodů je přetrvávající model rozdělování příjmů, který je dílem někdejšího bosse F1 Bernie Ecclestonea - ten byl kritizován menšími týmy. Podle nich jsou bohaté stáje finančně zvýhodňovány a nezávislé týmy soustavně musí bojovat o přežití.

"Liberty Media se v současnosti hodně blíží situaci, kdy Dohoda o svornosti ve své podobě přestane existovat. V zásadě budou mít týmy v budoucnu tuto franšízu napořád, což napomůže k přidání hodnoty, protože nebude třeba ji každých osm let znovu projednávat," domnívá se Wolff. 

I když Liberty Media neslaví vždy a ve všem úspěchy, jako například s prodejem akcií, od systému franšízingu, který je hojně rozšířen v amerických sportovních oblastech, si slibuje větší příležitost pro týmy ve středu pole. Nové pojetí by s velkou pravděpodobností zbavilo tyto stáje obav spojených s nedostatkem finančních příjmů.

img-responsive

Robert Fernley (s Niki Laudou) franšízový model vítá | foto: Sahara Force India

"Než se takový tým F1 vybuduje, trvá to roky. Majitelé přicházejí a odcházejí. Je třeba vytvořit prostředí pro vznik takových týmů a majitelů, aby měli zájem v F1 působit. Aby se do ní vraceli a setrvali tu určitou dobu, vyprodukovali hodnotu, anebo když neodvedou dobrou práci, aby prodělávali. Nové pojetí tomu může napomoci. Situace je pro týmy kritická, protože trvá dlouho, než je vystavíme. Lidé týmy kupují, protože jsou plně funkční, ale musí být zformovány do odpovídajícího franšízového systému," přidal svůj názor zástupce šéfa týmu Force India Bob Fernley.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Bude Formule 1 s franšízovým modelem úspěšnější?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris v kvalifikaci v Německu

První polovina sezony očima Landa Norrise

Společná fotografie pilotů F1

Souboje týmových kolegů po 1. části sezóny 2019: Kdo dominuje a kdo nejvíce zklamal?

Nico Hülkenberg (Renault), Romain Grosjean (Haas) a Carlos Sainz (vpravo s McLarenem) v závodě v deštivé GP Německa 2019

"Rozdíly mezi týmy jsou větší, než si lidé dokážou představit." Sainz vidí u McLarenu velký prostor pro zlepšení

Pohonná jednotka Hondy RA617H

Honda kvůli své počáteční ztrátě očekávala horší vývoj letošní sezóny. Na Mercedes ale stále nemá

Vozy Mercedes před tréninky na Hungaroringu

Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

Williams FW42

Jak vidí zvyšování počtu závodů šéfka Williamsu?

Sebastian Vettel v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska 2019

Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

George Russell s Williamsem FW42 v kvalifikaci v Maďarsku

"Mistrovský materiál," chválí Symonds nováčka Williamsu

Mattia Binotto letos převzal vedení celého týmu

Je pro Ferrari Binotto opravdu lepší než Arrivabene? Vettel se současného šéfa zastává

Ferrari přivítalo letní pauzu - dokáže se pochlapit a potrápit po ní své soupeře?

Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica v dobách své aktivní kariéry v F1

Kubica už po letní pauze? Vyjádřili se jak Hülkenberg, tak Renault

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Koho by vedle Hamiltona posadil Jacques Villeneuve?

  2. Je pro Ferrari Binotto opravdu lepší než Arrivabene? Vettel se současného šéfa zastává

  3. Přemýšlí Ferrari o zastavení vývoje modelu pro letošní rok?

  4. "Mistrovský materiál," chválí Symonds nováčka Williamsu

  5. Tenčí pneumatiky nejsou zdrojem úspěchu Mercedesu, říká Pirelli. Poukazuje na McLaren

  6. Mistrovský titul s Ferrari - Vettelův cíl se podle Binotta nemění

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud