Brawn nemá žádné náznaky toho, že by měl Mercedes či Renault opustit Formuli 1

Petr Hlawiczka, 7. února 2020, 06:10 Google+

Podle vedení Formule 1 neexistuje nic, co by nasvědčovalo odchodu slavné německé nebo francouzské automobilky z vrcholné sportovní série.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 07.02. 23:03) Napište svůj názor
Mistrovský Mercedes W10

Mistrovský Mercedes W10 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

I když se v zákulisí v posledních měsících spekuluje o budoucnosti Mercedesu i Renault, Ross Brawn nemá žádné informace o tom, že by se některá z těchto automobilek chystala stáhnout z F1.

I když se ve Stuttgartu bude těžké ospravedlňovat navýšení platu Lewise Hamiltona (nyní 40 mil. liber ročně) v době, kdy Mercedes v rámci šetření propouští tisíce zaměstnanců, tak podle vedení F1 automobilkám k setrvání v F1 pomůže zavedení rozpočtových stropů ve výši 175 mil. dolarů od příštího roku.

Na otázku, zda si je jistý, že F1 udrží všechny současné automobilky, Brawn odpovídá: "Nevidím jediný náznak toho, že ne. Pokud jdete na úroveň vedení, tak se jim v mnoha ohledech zamlouvá to, co se děje, protože mají jistotu."

img-responsive

Toto Wolff každý rok žádá vedení automobilky o více peněz pro závodní tým | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Pokaždé, když jde v zimě Toto [Wolff] na schůzi správní rady, tak žádá o větší rozpočet, protože ho potřebuje k vítězství. A co mu tedy říkají? 'Ne, víc ti nedáme, protože už nechceme vyhrát?' Nyní budou vědět, kolik utratí. Zpráva, která vzešla od Oly Källenia zní, že chtějí řízení nákladů a jistotu v tom, kolik musí v F1 utratit," vysvětluje šéf F1.

"Chceme, aby týmy F1 uspěli podstatně udržitelnějším způsobem než nyní. Myslí si, že to je teď OK, když se však dostanete na samotný limit, tak se trochu zatřese země a najednou končí. A to nechceme. Chceme, aby Mercedes cítil, že jde o velmi dobrou hodnotu za ty peníze," pokračuje Brawn.

"Není důvod, proč někdy chtěli končit, protože proč by měli? Za sumu, kterou investují, dostávají zpět mnohem více, než utrácejí. A pokud to způsobilo drobné zemětřesení v jejich ekonomické prostředí, tak je to v pořádku, protože se s ním dokážou vyrovnat a nezáleží na tom. Proto si myslíme, že je potřeba něco změnit," říká Brawn.

img-responsive

Brawn chce z F1 učinit udržitelný sport, který by týmům poskytoval velmi dobrou hodnotu za investované peníze | foto: Red Bull Content Pool

Vedení F1 chce dohlížet na náklady a spravedlivěji odměňovat týmy. Nyní  bude mít mechanismus, pomocí kterého bude moci lépe reagovat, pokud bude zapotřebí dramatičtěji omezit rozpočty kvůli problémům ve vnějším světě.

"Jakmile nám to začne fungovat a dojde k ekonomické krizi, tak to můžeme omezit. Mohli byste říct: 'Teď je potřeba zavést přísnější kontroly a omezit rozpočty, jakmile začne systém fungovat.' Momentálně není způsob, jak to udělat. Pokud by nyní došlo k ekonomické krizi, tak zakážeme testování, uděláme to či ono, co má větší dočasný dopad, ale není to udržitelné, protože týmy naleznou způsob, jak ty peníze utratit," dodává Brawn.

Vytisknout

Diskuze: Brawn nemá žádné náznaky toho, že by měl Mercedes či Renault opustit Formuli 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 07.02.2020 23:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc a Sebastian Vettel počas závodu na Nürburgringu

Necítím úroveň přítlaku, kterou vnímá Charles, zoufá si Vettel. Auta jsou totožná, reaguje Binotto

Alexander Albon při pátečním tréninku v Soči

Albonův konec v Red Bullu je na spadnutí. Na jeho místo se hlásí tři kandidáti

George Russell při pátečním tréninku v Toskánsku

Russell se o svou budoucnost nebojí. Kdo podle něj vytváří tlaky v zákulisí?

Max Verstappen splnil normu: když dojede, vždy na stupních vítězů

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Jak reagují týmy a piloti nejen na rekord Lewise Hamiltona?

Lewis Hamilton je historicky nejúspěšnějším vítězem F1

GP PORTUGALSKA: Rekordman Hamilton kraluje

Portugalský okruh nedaleko Portimaa

GRAFIA: Startovní rošt v Portugalsku - první řada bez překvapení

Lewis Hamilton po úspěšném závodu na Nürburgringu

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton ovládl další těsnou bitvu

Lewis Hamilton v 1. tréninku před GP Portugalska 2020

Posunutou kvalifikaci ovládl Hamilton před Bottasem a Verstappenem

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton počas závodu na Nürburgringu

Třetí trénink v Portugalsku opět pro Bottase

Poslední start závodu v Malajsii

Verstappen a Stroll byli kvůli kolizi u komisařů. Kdo je viníkem? + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Haas VF-20

Haas jako první odhaluje nový vůz pro rok 2020

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton ovládl další těsnou bitvu

  2. Albonův konec v Red Bullu je na spadnutí. Na jeho místo se hlásí tři kandidáti

  3. GP PORTUGALSKA: Rekordman Hamilton kraluje

  4. Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

  5. Odpoledne byl v Portugalsku nejrychlejší Bottas. Verstappen kolidoval se Strollem

  6. Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud