Mercedes a Ferrari se nás vlastně bojí, nachází vysvětlení Brown

Robert RoBertino Pavelka, 18. července 2017, 23:55 Google+

Letošní sezóna má své evergreeny - jedním z nich je bezesporu stále bublající debata a dohady, zda McLaren a Honda zůstanou ruku v ruce i nadále, protože postup vpřed je stále klopotný a prozatím bez výsledků. Ovšem stačí si poslechnout Zaka Browna a věc má náhle docela jinou barvu.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 20.07. 08:06) Napište svůj názor
Mercedes ani Ferrari své motory McLarenu poskytnout nechtějí

Mercedes ani Ferrari své motory McLarenu poskytnout nechtějí | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Mercedes a Ferrari jsou "rádi, že jsme tam, kde se momentálně nalézáme". To je také podle Zaka Browna důvod, proč odmítají uvažovat o poskytnutí pohonné jednotky McLarenu pro rok 2018. Vzápětí však výkonný ředitel týmu uvedl věci na pravou míru, když prohlásil, že "nakonec jsme dospěli k přesvědčení, že Honda svou práci uspokojivě zvládne," uvedl v rozhovoru pro stanici SkySport.

Faktem zůstává, že McLaren se zatím krčí se dvěma body na chvostě hodnocení Poháru konstruktérů, dokonce ztrácí i na Sauber, který rozhodně nelze označit za konkurenta na stejné úrovni. Alonso je v této chvíli králem odpadlíků, když nedokončil nadpoloviční většinu Grand Prix, do nichž odstartoval. A právě taková situace podle Browna náramně vyhovuje dvěma největším sokům o letošní korunu mistra F1.

img-responsive

Kdeže stupně vítězů jsou - naposledy v Austrálii 2014 | foto: McLaren

"Jsme velký tým, který ví, jak vyhrávat závody a šampionáty, takže přestože je škoda vidět nás v současné pozici, většina týmů je v podstatě ráda, že se nacházíme tam, kde právě jsme. Nechtějí, abychom se k nim dostali příliš blízko," postěžoval si. 

Není málo těch, kteří vidí v současných problémech McLarenu paralelu s Red Bullem, který po nepovedené sezóně 2015 (poprvé od roku 2009 v ní nevyhrál ani jeden závod) zvažoval přechod od Renaultu k Mercedesu. Podle Christiana Hornera mu nedávno Brown řekl, že se ve své podstatě dívá na stejný film, jaký prožil Red Bull. Mercedes tehdy také údajně nejevil velké nadšení, že by měl konkurenci znovu probudit k životu.

img-responsive

Úsměvů ubývá, naděje stále přetrvávají (ilustrační foto) | foto: McLaren

"Hovořili jsme s Hondou o různých scénářích. V konečném důsledku se ale domníváme, že Honda celou situaci zvládne, stejně jako tomu bylo v minulosti. Potřebujeme se ujistit, že vývoj bude co nejrychlejší. Začínáme pracovat na voze pro rok 2018 a můžeme zajít jen tak daleko, jak nám dovolí možnosti.

Takže v letní přestávce, která už není tak daleko, potřebujeme dotáhnout nový pokrok Hondy. Nemůžeme si dovolit nebýt nadále konkurenceschopní. Kvůli tomu McLaren nezávodí. Trvá to už tři roky, takže musí přijít nějaké výrazné změny výkonu nebo jiné způsoby, jak se na tuto úroveň dostat. My, stejně jako Fernando Alonso, chceme v závodech stanout nejen na stupních vítězů, ale i vyhrávat - takže je nutné určité věci změnit," prohlásil Brown.

Jak bylo uvedeno v nedávné minulosti, Alonso rovněž nabádá, aby byla co nejdříve vyjasněna situace s Hondou. Ke klidu mu nepřispělo ani poslední odstoupení, mimochodem letos viděl cíl jen dvakrát. Podle Španěla může jakékoli váhání mít vliv i na následující sezónu.

"Je to na týmu, ale čím dříve se rozhodnou, tím lepší to bude v přípravě pro následující rok. Proto si myslím, že se pokusí o brzké rozhodnutí. Samozřejmě podpořím jakékoliv jejich rozhodnutí," popisuje Alonso, ačkoliv mu na konci roku 2017 vyprší tříletý kontrakt s McLarenem.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes a Ferrari se nás vlastně bojí, nachází vysvětlení Brown

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 20.07.2017 08:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Chase Carey (v doprovodu Ecclestonea) si umí představit F1 bez Silverstone

GP Velké Británie nemusí být nutně v Silverstone. To je Careyův názor

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud