Stáj z Wokingu zvažuje rozchod se současným dodavatelem motorů - s Hondou. Ta ani letos nepřišla s konkurenceschopným balíkem a McLaren s ní získal v 10 závodech pouze 2 body, zůstává tedy nejhorším týmem šampionátu.
"Je to na nich, ale čím dříve rozhodnou, tím lepší to bude pro přípravu pro následující rok. Proto si myslím, že se pokusí o brzké rozhodnutí. Samozřejmě podpořím jakékoliv jejich rozhodnutí," popisuje Alonso, který se již těší na další závod.
Za necelé 2 týdny ho čeká Velká cena Maďarska, v níž by měl mít McLaren vyšší šance na zisk bodů - jde o kratší, klikatou trať, kde není kladen tak vysoký důraz na výkon motorů jako na jiných okruzích: "Pro mě a pro tým je Maďarsko dobrou příležitostí, to je realita. Další věci, to jsou jen sny," pokračuje španělský pilot, který by si moc přál mít po delší době za zády konkurenceschopný motor.
McLaren podle něj vůbec nepochybuje o tom, co je nejslabším článkem jejich balíku: pohonná jednotka Hondy. Na otázku, jestli by s Mercedesem vyhrávali, odpovídá: "Kdo ví. Je to těžké odhadnout, představit si různé kombinace aut a motorů atd. Myslím, že jsme ale velmi jasně identifikovali to, co postrádáme. Pokud se v tom tedy zlepšíme, budeme konkurenceschopní."
"To však není záležitostí blízké budoucnosti, proto se musíme dívat na realitu. A realitou je, že za 2 týdny v Maďarsku budeme mít dobrou příležitost, tak si tam snad povedeme lépe," doufá Alonso, jenž do závodu ve Velké ceně Británie startoval z posledního místa. Ani ten však kvůli poklesu tlaku v palivovém čerpadlu a následné ztrátě výkonu motoru nedokončil.
"Těžké časy. Žel jsme se dnes opět setkali s problémem. Myslím, že šlo o palivové čerpadlo, které snad nepoškodilo motor, abychom ho mohli v budoucnu použít. Byl to těžký víkend: startoval jsem poslední a následoval skupinu aut v náročném závodě. Nebyli jsme na bodech, takže to odstoupení je o něco méně bolestivé, protože jsme na ně neměli," dodává Alonso.