Jak Sebastian Vettel, tak Lewis Hamilton už vyslali mezi příznivce F1 své názory a rozhodnutí. Vettel by si o celém incidentu s Hamiltonem rád popovídal a vyjasnil si některé okolnosti, Hamilton o něco podobného zájem nemá, protože pokud už by takové věci chtěl řešit, tak jedině na okruhu z očí do očí.
Jestliže Hamilton nehodlá s Vettelem komunikovat, jeho týmový šéf Toto Wolff je jiného názoru. Rád by znal pohnutky německého pilota a jeho názor na celou událost, který asi nesdělil novinářům a do médií. Na rozdíl od svého pilota, který označil Vettelovo jednání za diskreditaci, je Wolff opatrnější a rád by přišel na kloub tomu, proč čtyřnásobný mistr světa jednal právě takhle.
"Zda se Vettel svým chováním zdiskreditoval? Víte, v závodním voze prožíváte velké emoce. Viděli jsme to i v minulosti, kdykoli sklopíte hledí, vnímáte každou událost po svém. Proto si myslím, že jediné vysvětlení - a tím nehodlám Sebastiana omlouvat - je to, že si myslel, že ho Lewis blokuje, což se nestalo. Potvrdila nám to data, protože safety car byl 150 metrů daleko, takže to byl nesprávný úsudek. Neumím si představit, že by to byl z jeho strany úmysl, když do něj narazil, takže bych si s ním rád promluvil a poslechl si, co k tomu incidentu říká on, než abych vyslovil nějaký verdikt aniž bych znal jeho názor," nasadil smířlivý tón Wolff.
Hamilton je prý také rozladěn faktem, že Vettel z mnohokrát připomínaného incidentu vyvázl jen z penalizací, namísto aby dostal mnohem citelnější trest. Nejspíš měl na mysli závodní distanc nebo třeba posun na startovním roštu v následujícím závodě. Vettel byl kromě deseti vteřin "odměněn" ještě třemi trestnými body a přiblížil se limitu dvanácti, po kterých následuje jeden závod nepodmíněně. Wolff je i v této otázce opatrný.
"Pokud pilot jednal úmyslně, byť pod vlivem hněvu, pak je nutné zvažovat co nejpřísnější potrestání. Čtyřnásobného mistra světa Formule 1 dáváme za příklad všem mladým pilotům v tom, co si mohou na trati dovolit a co ne. Pak to jen těžko chápu," dodává Wolff.
Pro někoho by to mohlo vypadat, že šéf Mercedesu dělá tak trochu Vettelovi advokáta, ale to Wolff rozhodně odmítá. Neústupně se řadí za Hamiltona a je přesvědčen, i na základě dostupných faktů je v celém problému jeho pilot nevinnen.
"Za prvé, vedoucí pilot si může diktovat tempo. Safety car byl asi 150 metrů před ním a z předchozího restartu bylo zřejmé, že ho málem dostihl ještě před linií SC. Takže otázka ohledně nějakého zrychlení není podstatná. Když jsem se podíval na data, nebylo tam žádné brzdění. Projel zatáčkou a poté přidal plyn a Sebastian jel za ním. Jak jsem řekl, vnímám to jako onu situaci, kdy máte hledí dole, Sebastian prostě nechtěl, aby propásl restart. Lewis neudělal nic špatného," domnívá se Wolff.