Anketa
Kdo nese větší podíl viny na vzájemné kolizi?
Hlasování bylo již uzavřeno.
-
Charles Leclerc
19 %
-
Sebastian Vettel
81 %
Hlasovalo 273 čtenářů. Výsledky
Odmítá však jmenovat, kdo nese za nehodu z 66. kola větší odpovědnost. Charlese Leclerca i Sebastiana Vettela ale konfrontuje s Lewisem Hamiltonem, jenž ihned přijal zodpovědnost za kontakt s Alexanderem Albonem v samotném závěru závodu.
"Nechci se odvažovat k názoru, kdo nese větší vinu za kolizi. Ale po uklidnění na konci dne by to možná bylo dobré, pokud by jeden z nich následoval příklad Hamiltona a ihned přiznal zavinění, jak to udělal mistr světa po své srážce s Albonem," říká Brawn.
"I totally accept the blame"
— Formula 1 (@F1) November 18, 2019
Lewis Hamilton dropped from 3rd to 7th after a 5-second penalty for colliding with Albon - and there are no complaints from the world champion#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/yRnyKO2Tbv
Video: Kolize Hamiltona s Albonem a jeho reakce
Komisaři po prozkoumání incidentu došli k závěru, že ani jeden z jezdců Scuderie nenese větší podíl a že mu mohl oba snadno zabránit, proto nikoho z nich nepotrestali. Podle bývalého technického ředitele Ferrari je ale nehoda o to více znepokojující, že ani jeden z nich nebojoval o vítězství.
"Nikdy to není příjemné, když se týmoví kolegové navzájem vyřadí ze závodu, o to víc, když nemáte na obzvlášť důležitý výsledek - v tomto případě bylo v Brazílii třetí místo to nejvyšší, o co mohli usilovat," pokračuje.
Teď to je podle něj na šéfovi týmu Mattiovi Binottovi, aby nastolil pořádek: "Po rozšíření napětí v závodech před letní přestávkou se zdálo, že se v šatně Ferrari všechno uklidnilo. Ale teď má Mattia před sebou těžký úkol, dostat vše zpět a to je to, o čem v rozhovorech po závodě skutečně hovořil."
Both sides of the Ferrari story...#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/2zUkmeGfRY
— Formula 1 (@F1) November 18, 2019
Video: Piloti Ferrari svou vinu odmítají
"Musí se postavit a říct jezdcům, aby přijali své zodpovědnosti, což v Maranellu vždy znamenalo dát zájmy týmu před své individuální. To se v závodě nestalo," 64letý sportovní šéf Formule 1.
"Pokud chce Ferrari opravdu ukončit dominanci Mercedesu, musí dát svým pilotům nejen konkurenceschopnější auto, ale také zajistit, aby se takové incidenty neopakovaly. Formule 1 je týmovým sportem, obzvlášť v Maranellu," dodává Brawn.