Pirelli pro letošek změnilo filozofii při přípravě směsí. Italský výrobce se zaměřil primárně na nižší degradaci a letos tak běžně vidíme, jak piloti využívají strategie pouze s jednou zastávkou.
Problémem je ale dle Grosjeana teplotní rámec, ve kterém pneumatiky dobře fungují. Jedná se prý o rozptyl zhruba čtyř stupňů. Mimo něj gumy ztrácí přilnavost a není to v pořádku.
"Jezdit s dnešními auty je zábava, ale jen v případě, že vše funguje. Pokud je to naopak, tak to není žádná legrace," řekl francouzský pilot. "Během tréninků v Monaku jsem neměl žádnou přilnavost, přední jsem vůbec nemohl dostat do správného teplotního okna. Říkal jsem si, že tohle již není zábava. Do zatáčky vjíždíte a nevíte, jestli to dáte, nebo skončíte ve zdi," dodal pilot amerického Haasu.
Sobotní kvalifikace na Azurovém pobřeží se prý nesla v podobném duchu: "V Q1 jsem je tam nikdy nedostal, vůbec jsem nevěděl, kde jsem. Věděl jsem už u Kasina, že nebudu v nejlepší desítce, ale takovou sprchu jsem nečekal. V druhé části to již bylo lepší, měl jsem silné první kolo, gumy jely dobře, ale pak v Q3 to byla zase hrůza. Teplotní rámec je nějaké čtyři stupně, což je směšné. I když data ukazují změnu 2-3 stupně, tak pocitově je ten rozdíl obrovský."
Problémy s pneumatikami má letos většina týmů a nejvíce na tom tratí Mercedes bojující proti Ferrari o titul. Stříbrné šípy ne a ne najít dobré nastavení, aby si vše sedlo, jak by mělo.