Rozchod s Hondou je nyní reálnou možností. Slíbené vylepšení motoru totiž do Kanady nedorazí a kdy bude, to zatím motorový partner McLarenu zatím nedokáže říct. McLaren doposud stále chtěl s Hondou vyhrát šampionát, nyní se ale objevují vážné obavy o tom, zda to vůbec bude možné.
"Honda pracuje velmi tvrdě, zdá se však být trochu ztracená. Teprve teď nám bylo řečeno, že připravované vylepšení [pro Montreal] mít nebudeme... a nedostali jsme ani definitivní termín, což vzbuzuje obavy, protože bolest je velká a my nemůžeme sedět donekonečna na místě," uvádí Brown.
"Netrpělivě jsme toto vylepšení očekávali, stejně tak naši piloti. Je to velké zklamání, že nedorazí. Nejde o nedostatek úsilí, ale trápí se s tím, aby to dali dohromady," pokračuje zklamaně ředitel McLarenu, druhého nejstaršího a nejúspěšnějšího týmu v F1 po Ferrari.
Podle Fernanda Alonsa, jehož budoucnost je nejistá, má McLaren "jediný problém, a tím je pohonná jednotka. Není spolehlivá a nemá výkon," postěžoval si nedávno.
Britský tým spěje podle Browna ke klíčovému rozhodnutí: "Výkonný výbor nám dal pokyny. Nevstoupíme do dalšího ročníku, jako je tento, doufám. Nechci zabíhat do detailů ohledně našich možností. Upřednostnili bychom vyhrát titul s Hondou. Ale zároveň potřebujete učinit rozhodnutí, zda je to možná. A o tom máme vážné pochybnosti. Scházející vylepšení, vylepšení neposkytující úroveň, která byla slíbená, to má své hranice. A už jsme téměř na hranici našeho limitu."
McLaren už o případných dodávkách pohonných jednotek jednal s Mercedesem. "Všechno se to sejde. Je spousta věcí, která ovlivní toto rozhodnutí, a my se nyní dostáváme na rozcestí," komentuje Brown.
Spolupracovat exkluzivně s Hondou podle něj bylo "100% správné. Žel to nefunguje. Rok ve Formuli 1 je věčnost. Tři roky jsou dekáda. A takto zkrátka nemůžete pokračovat věčně."
"Můžete vítězit se zákaznickým motorem? Já myslím, že ano," připouští přechod na Mercedesy. Honda sice přispívá do rozpočtu McLarenu částkou kolem 100 milionů dolarů, tým však za poslední tři roky přišel o spoustu peněz od sponzorů a případných odměn.
"Když se vlastně podíváte na dopad ztráty peněz od FOM a ztrátu sponzorství, začíná se komerční užitek toho, co Honda přináší na stůl, vytrácet. A když půjdete po čistých částkách, tak to nemá až takový komerční přínos, jak to zvenčí může vypadat," dodává otevřeně Brown.