Měli bychom zvážit znovuzavedení aktivního zavěšení, navrhuje Boullier

Robert RoBertino Pavelka, 14. února 2017, 20:00 Google+

Tato technologie byla zakázána na začátku sezóny 1994, protože se týmům F1 v poslední době nedaří dosáhnout dohody o legalitě systému zavěšení, přičemž rozhodnutí ze strany FIA se očekává do konce měsíce, došlo na staronový návrh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Williams s aktivním zavěšením v roce 1993

Williams s aktivním zavěšením v roce 1993 | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Přišel s ním závodní ředitel McLarenu Eric Boullier, když vyzval týmy, zda by nestálo za to zvážit znovu zavést aktivní zavěšení. Jednou z příčin tohoto rozhodnutí jsou námitky ze strany Ferrari, konkrétně hlavního konstruktéra Simone Resty, který v tomto duchu kontaktoval i závodního ředitele FIA Charlie Whitinga.

Ve světle těchto debat tedy navrhl Eric Boullier oprášit systém aktivního zavěšení, tedy technologii, která umožnila Williamsu získat převahu v šampionátech v letech 1992 a 1993. Podle něj by tento krok mohl ukončit táhnoucí se technické spory.

"Zavěšení, to je ve své podstatě zábavné téma. Měli bychom jednou zastavit osobní vůz a vše zkopírovat, abychom mohli znovu zavést aktivní zavěšení, protože by to uzavřelo tuhle debatu. Dnes vše závisí na výkladu pravidel, pak můžete zaměřit svou pozornost na jeden koncept, jehož provedení může být rozdílně interpretováno.

To je důvod, proč se Ferrari snaží prosadit, aby jejich stanovisko schválila  FIA. Jsme v centru debaty a mnoho týmů nás kvůli tomuto tématu kontaktuje. U Ferrari mají nějaký názor a snaží se ho prosadit, což se pochopitelně ostatním týmům nelíbí," domnívá se Boullier.

img-responsive

Charlie Whiting | foto: FIA

Jak Charlie Whiting uvedl, technická směrnice bude prodebatována ještě před koncem tohoto měsíce. Předpokládá se, že bude patřičně definována, co je a co není dovoleno, aby před prvním testem, který začne v Barceloně 27. února měly týmy nějaký čas na případné úpravy. Pokud by se situaci nepodařilo zvládnout, nelze vyloučit, že bude mít dopad na australskou Grand Prix, která se jede 26. března.

"Letos máme nový aerodynamický balíček, s nímž budou některé týmy zkrátka lepší než ostatní. Na začátku sezóny tak nastanou nějaké rozdíly, nevylučuji i určitá překvapení. Ale jak budou jednotlivé stáje přicházet navzájem do styku, mohou leccos okopírovat, nebo chcete-li integrovat něčí koncept do svého vlastního - znovu tak nastane tendence určitého nepoměru. Ale jsem si jist, že nebude tak velký," doufá Boullier.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Měli bychom zvážit znovuzavedení aktivního zavěšení, navrhuje Boullier

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by podle něj mohl Němec zamířit?

Zůstane Alfa Romeo zavřená déle, než se původně očekávalo?

Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

Haas se snaží přežít

Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

Nejlepší jezdci po kvalifikaci v Soči

Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

Christian Horner, Bernie Ecclestone a Helmut Marko v Brazílii

Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

"FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

Nico Rosberg a Lewis Hamilton po kvalifikaci v Austinu

"Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

Kimi Räikkönen během své poslední sezóny za Ferrari

"Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore

Piloti běmeh předsezónních testů v Barceloně

"Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

Kdy se dočkáme prvního letošního závodu?

Upravený kalendář bude čítat 15 - 18 závodů, ujišťuje šéf F1. Jak chce letos experimentovat?

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Formule 1 se opět dostává do středu pozornosti Evropské unie

Evropská Unie se opět zaměřuje na Formuli 1, nelíbí se jí finance a střet zájmů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

  2. Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

  3. "FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

  4. "Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

  5. Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

  6. Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud