Jaký je důvod návratu k této myšlence? Podle týmů je to nejjednodušší způsob, jak se vyhnout nejasnostem kolem předzatížení závěsů, které bylo kritizováno ze strany Ferrari. Případný návrat k aktivnímu zavěšení může mít podobu jednoho ze čtyř přístupů, který by po vyhodnocení situace ze strany FIA mohl být uveden v život už v roce 2018. Debata kolem zmíněného problematického bodu se táhne už několik týdnů.
Byl to McLaren, který vypracoval dokument o případné možnosti opět použít toto technické řešení. Informoval o tom výkonný ředitel Eric Boullier 14. února. Záměr je takový, že by zmíněné řešení zamezilo rostoucím nákladům s tím, že FIA hledající východisko s komplikované situace by jeho zavedení připustila nejdříve v příštím roce. Podle Boulliera by aktivní zavěšení přeneslo Formuli 1 do 21. století.
Jaké jsou tedy ony čtyři možnosti? První z nich je výchozí koncept Mercedesu, který byl předložen v roce 2014. Jednalo by se o čtyřkanálový systém, který by týmům umožnil elektronicky kontrolovat zdvih a naklánění vozů.
Druhá varianta je založena na zpřísnění pravidel odpružení s vyloučením pasivních systémů, jejichž cílem je ovlivnění aerodynamické platformy. V tomto případě jde o návrh ze strany Ferrari týkajícího se interpelace k původnímu zákazu aktivního zavěšení, což by vyžadovalo změnu článku 14.3 technických předpisů týkajícího se úprav aerodynamického vlivu.
Třetí řešení předpokládá vyjmutí systému zavěšení z technických předpisů upravujících aerodynamické vlivy. Znamenalo by to efektivní využití pasivních systémů určených k ovládání aerodynamiky, ačkoliv pravidla zakazují provedení jako FRIC. Takový přístup by bezesporu odstranil otazníky nad legálností některých provedení, ale existují obavy, že by šlo o hodně drahou záležitost.
Konečně je tu poslední možnost, že předpisy zůstanou neměnné, přičemž FIA bude nadále prováděj kontroly jejich dodržování a týmy by musely předkládat dokumentaci s jasným vysvětlením svého řešení závěsů.
Tyto čtyři oblasti budou tvořit základ pro následnou diskusi, na níž bude vystavěn výklad pravidel v tomto roce a pro potenciální změny v sezóně následující.