Některé týmy Haas dokonce podezřívají z toho, že při spolupráci s Ferrari obchází pravidla, jinak by vzhledem ke svým zdrojům a zkušenostem takový meziroční skok ve výkonnosti nemohl dosáhnout. Podle Steinera ale jen plácají bez špetky "inteligence a poznání" a vyzývá je, aby klidně podali k FIA protest.
Její zástupce Charlie Whiting se již dříve pro BBC vyjádřil, že na jeho vztahu s Maranellem nic špatného neshledali: "Víme přesně, co se děje mezi Haasem a Ferrari. Je to naprosto legální. Loni kvůli tomu jeden tým vyjádřil obavy, my jsme ale doposud nespatřili nic, co by nám dělalo starosti."
Kdybych to shrnul, tak soupeři mají s letošním Haasem dva problémy: 1) některé díly se až příliš nápadně podobají dílům Ferrari, zejména jeho loňskému modelu; 2) jde o příliš malý tým zaměstnávající nejmenší počet lidí - jak potom mohl navrhnout tak rychlé auto s pokročilou aerodynamikou?
Je pravda, že americký tým nakupuje od Ferrari spoustu věcí: zavěšení, převodovky, motory, hydrauliku, elektroniku a některé další, monokok a aerodynamické struktury si však konstruuje sám. Podle Steinera však veškerá kritika soupeřů nemá žádné opodstatnění.
"Ti, kteří nerozumí konstrukci vozu, vidí duchy. Říkají, že se auto velmi podobá loňskému Ferrari. Takže bychom měli okopírovat jejich auto, které je za námi, nebo bychom měli jít do auta, které bude jezdit hodně rychle. Odpovězte mi!" zlobí se šéf Haasu.
Podle něj není možné kopírovat loňské Ferrari, protože mělo odlišný než letošní auta. A rozvor společně se zavěšením určuje pozici a tvar mnoha dalších aerodynamických povrchů. Současný Haas VF-18 má podstatně delší rozvor, protože používá zavěšení Ferrari pro rok 2018. Stejně tak Ferrari SF71 delší než jeho předchůdce z minulé sezóny.
"Máme stejný rozvor jako Ferrari. Museli jsme, jelikož máme stejná zavěšení. Proč by mělo být odlišné? Je to logické. Nemůže tedy jít o loňské Ferrari, protože má stejný rozvor, jako letošní Ferrari. Můj závěr tedy je: pokud s tím mají problém, pošlu je k FIA. Mohou podat protest," pokračuje Steiner.
Poté se do soupeřů obouvá: "Pokud musíte omluvit svou neschopnost, pak je útok nejlepší obranou. Jestli má někdo dvojnásobné množství peněz a je za námi, pak si kterýkoliv majitel za ním stojící musí položit otázku: 'Co tady děláme?'
Jde o soutěžení. Příští rok možná budeme poslední. Když mluvíte, měli byste mít nějaký argument, o který se opřít, ne jen předpoklady," kroutí hlavou šéf Haasu, který zaměstnává 220 lidí. U Williamsu jich například dělá 600, u Force Indie 400 a u McLarenu 700, a takový Mercedes jich má už 1600.
Americký tým je podle něj efektivní proto, že se věnuje pouze aerodynamickému vývoji. Mechanickou konstrukci svěřuje italské společnosti Dallara.
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier na jeho adresu dodává: "Máme pravidla a musíme důvěřovat vedoucímu orgánu, že všichni dělají svou práci řádně. Je pravda, že dosáhli významných zisků ve výkonnosti. Nejsou velkým týmem a mají velmi blízko Ferrari. Některé části mohou vypadat velmi podobně, ale možná jde jen o náhodnou shodu okolností."