Ford promluvil k účasti v F1

Robert RoBertino Pavelka, 1. února 2017, 13:35 Google+

Mnozí z nás si ještě pamatují přítomnost legendárního motoru Ford Cosworth, ale i další výpady americké automobilky do světa F1. S novými pravidly vyvstala otázka, zda se někdejší dodavatel agregátů opět do světa Grand Prix nevrátí.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 01.02. 15:43) Napište svůj názor
Tradiční značka prozatím návrat do F1 nechystá

Tradiční značka prozatím návrat do F1 nechystá | foto: M-Sport/McKlein

Sdílejte článek

Všeobecně se má za to, že příchod nových majitelů F1 Liberty Media vytvoří v budoucnu nadějnější platformu pro Formuli 1 v mnoha oblastech - a pokud dojde k navýšení popularity, může se během několika příštích let otevřít prostor pro další potenciální účastníky. FIA kromě toho předpokládá, že eventuální zájem dalších automobilek, které dosud nejsou součástí F1, by mohly za několik měsíců přispět do diskuze ohledně chystaných pravidel pro motory po roce 2020.

V této oblasti se dle dohody mezi řídím orgánem automobilových závodů a výrobci motoru na rozhodování podílejí Mercedes, Renault, Ferrari a Honda. Aktuální hybridní turbomotory V6 zůstanou v platnosti nejpozději do roku 2020, po tomto datu se bude zvažovat, zda se prodlouží trvání současného stavu nebo se přejde na zcela jinou koncepci.

Zdá se tedy, že by od roku 2021 mohla být Formule 1 zajímavou záležitostí pro další automobilky, ale ne všechny to tak vnímají. Například postoj právě Fordu naznačuje, že případné zapojení do Formule 1 by mu přineslo jen nepatrný užitek.

"O Formuli 1 nijak vážně neuvažujeme, nezdá se, že bychom se jí v dohledné době nějak zabývali. Proč? Je to příliš drahá záležitost. Pokud se podíváte na všechny závodní série, ve kterých máme své zastoupení, naprosto plní naše záměry a cíle v oblasti našeho vývoje, technologie a lidí se zaměřením na uplatnění v silniční dopravě. Každý šampionát, kde závodíme, tuto okolnost podtrhuje," vysvětluje ředitel Ford Performance Dave Pericak.

img-responsive

V roce 2004 se Ford s F1 rozloučil. Za volantem Jordanu EJ14 Nick Heidfeld | foto: Jordan Grand Prix

Ford oficiálně působil v F1 naposledy před drahnou dobou, v letech 2003 až 2004 spojil své úsilí s týmem Jordan a zapsal si i nečekanou a dramatickou výhru v Grand Prix Brazílie 2003, kdy byl dodatečně korunován jako vítěz Giancarlo Fisichella.

Pericak minulý týden dementoval zprávu, že Ford plánuje vstup do série IndyCar. Zopakoval, že závodnímu programu americké automobilky mnohem lépe vyhovují šampionáty jako GT supercars, WRC a světový šampionát v rallyecrossu.

"Využíváme tratí k testování a zlepšování našich technologií a poznatky implementujeme zpět do silničního provozu. Funguje to dobře nejen u vozů GT, ale i dalších produktů. Vše směřujeme k tomu, abychom posílili technické povědomí modrého oválu se značkou Ford. Musí být opravdu silný," dodává Pericak.

Vytisknout

Diskuze: Ford promluvil k účasti v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 01.02.2017 15:43 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nicholas Latifi v rámci sezónních testů v Barceloně

Není pilot jako pilot, zvláště platící. Williams a Nicholas Latifi...

Fernando Alonso v továrně Renaultu

Alonso: Teď je ten správný čas na návrat, cítím se mladý

Mercedes F1 W04

Mercedes se přiznal, jak oklamal celou Formuli 1: Skrývali jsme reálný výkon!

Lewis Hamilton v Abú Zabí

Hamilton stále není jezdcem Mercedesu. Divadlo nebo vyhazov?

Ferrari angažovalo do své akademie první pilotku, šestnáctiletou Mayu Weugovou

Ferrari přijalo do své juniorky první dívku, teprve šestnáctiletou Mayu Weugovou

Lewis Hamilton a Max Verstappen po závodě v Silverstone

Max je lepší než Hamilton, říká Horner. Kde bere tu jistotu?

Alexander Albon a Jenson Button před závodem v Silverstone

Button se dohodl s Williamsem, jedná se o dlouhodobý kontrakt

Sergio Pérez po závodě v Turecku

Chyběla mi příležitost, teď ji mám, říká Pérez. Věří si na titul?

Carlos Sainz v rudém

Leclerc a Sainz budou s Ferrari testovat už příští týden

Start závodu v Bahrajnu

Rozhodnuto o předsezónních testech. Jak se Domenicali staví k počtu závodů?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Rémi Taffin - šéf vývoje motoru týmu Renault

Byli jsme překvapeni, kolik výkonu jsme získali v roce 2016, zní z Renaultu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Villeneuve ostře kritizuje jezdeckou akademii Ferrari. Co mu vadí a koho naopak chválí?

  2. Mercedes se přiznal, jak oklamal celou Formuli 1: Skrývali jsme reálný výkon!

  3. Vettel mohl jezdit opět za Red Bull místo Péreze, pokud by byl trpělivější, prozradil Marko

  4. Hamilton stále není jezdcem Mercedesu. Divadlo nebo vyhazov?

  5. Honda má jasný cíl: s F1 se chce rozloučit titulem!

  6. Max je lepší než Hamilton, říká Horner. Kde bere tu jistotu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud