V Montrealu byly poprvé využity dvě DRS zóny, ty sdílely stejné místo detekce časových odstupů mezi vozy. V Itálii by však každá z těchto zón měl mít své vlastní detekční místo.
Jedna z DRS zón se dle očekávání bude nacházet na hlavní rovince, zatímco druhá bude umístěna mezi druhou zatáčku Lesmo a Ascari.
To budou muset mít týmy na mysli při přípravách svých speciálních aerodynamických balíků. Monza je jedinou tratí, pro niž vyvíjejí speciální aerodynamická řešení pro velmi nízký přítlak, což znamená, že DRS efekt je menší než na trati, kde nasazují zadní křídlo pro vytváření vyššího přítlaku. Přesto jsou zisky z něj plynoucí stále významné.
Umístění DRS zón na okruhu v Monze (mapový podklad: Formula1.com)
Minulý rok McLaren nasadil dvě odlišné aerodynamické konfigurace a Jenson Button s balíkem pro vyšší přítlak dokázal (viz fotografie pod článkem), že toto řešení nemusí být nutně nevýhodné (jen místo DRS tehdy týmy využívaly F-kanály s podobným efektem).
Vyšší přítlak také urychluje zahřívání pneumatik a snižuje jejich opotřebení, což často bývá na Monze velkým problémem. Pirelli tam přiveze stejné směsi jako do Spa a očekává, že se týmy zaměří na využívání středně tvrdé (medium) směsi pro závod s minimálním nasazením měkké (soft) směsi.
Button loni v Monze zvolil na rozdíl od Hamiltona balík pro vyšší přítlak
(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Dvě závodní DRS zóny také znamenají, že se týmy zaměří při nastavení sedmých rychlostních stupňů ne zcela typicky spíše na stav při otevřeném zadním křídle.