Na Monze podal váš tým nejslabší výkon v tomto roce. Jak to?
Většina okruhů v sezoně vyžaduje vysoký přítlak. Ve Spa se jezdí se středním přítlakem kvůli kombinaci dlouhých rovinek a velmi rychlých zatáček, zatímco Monza se svými dlouhými rovinkami a hlavně pomalými zatáčkami je jediným okruhem v kalendáři, kde kroužíme s nízkým přítlakem. Proto si myslíme, že je lépe naše zdroje orientovat na vývoj aerodynamiky pro tratě vyžadující vyšší přítlak. Rovněž KERS představuje na Monze podstatnou výhodu, my jej zatím nemáme ve vozech.
Měli Nico a Kazuki podobném problémy s řízením vozu v Monze?
Oba piloti jezdili obdobně po celý víkend a měli stejné problémy s vozem. Nízký přítlak, s nímž musíte v Monze jezdit, nám způsoboval při jízdě a brzdění problémy, což je ale normální. Celkově byli oba vcelku spokojeni s kompromisy, které jsme museli udělat v nastavení šasi.
Měli jste nějaký problém s pneumatikami během víkendu?
Jak je to v Monze obvyklé, pneumatiky dostávaly zabrat hlavně nepřerušovaným bočním zrychlením v Parabolice. Většina jezdců jede spíše na jednu zastávku v závodě, protože to přestavuje nejrychlejší strategii, což znamená, že pneumatiky musí snést delší jízdy než obvykle a navíc s těžším vozem kvůli většímu množství paliva. Přesto jsme s pneumatikami neměli žádné vážnější problémy o víkendu.
Kazuki porazil letos potřetí Nica v kvalifikaci. Mohl byste shrnout jeho výkonnost v Monze?
Kazuki jel na Monze velmi dobře připravený. Ve skutečnosti zajel podprůměrně v první části a nepostoupil o 6 setin dále kvůli toho, že se dostal do provozu. Odstartoval docela dobře a dostal se v prvním kole před Grosjeana a Glocka, ve druhém před Trulliho. Před několik velkých problémů udržel svou pozici a v závodě odvedl dobrou práci.
Nico neplánovaně zajel ve čtvrtém kole do boxů. Proč?
Jedna z bočnic zadního křídla na Kazukiho voze byla poškozena během prvního kola závodu a část z ní zůstala na trati v zatáčce číslo 3. Jiný pilot jedoucí před Nicem na ní najel o pár kol později, vystřelil ji vzhůru a tím se zaklínila v Nicově předním křídle, čímž přišel o velkou část přítlaku. Nico se domníval, že má defekt, proto zajel do boxů k výměně pneumatiky.
Nyní míříme do Singapuru. Jakou výkonnost tam očekáváte od FW31?
Věřím, že budeme opět nahoře. Přivezeme pár nových dílů zlepšujících aerodynamiku auta a doufáme, že budeme v posledních čtyřech závodech znovu pravidelně bodovat.