Byli jsme překvapeni, kolik výkonu jsme získali v roce 2016, zní z Renaultu

Robert RoBertino Pavelka, 1. února 2017, 12:30 Google+

Roky 2014 a 2015 byly v podání pohonných jednotek Renault jaksi vyprahlé. Nedostávalo se výkonu a ani spolehlivost nebyla předností šestiválcových hybridních agregátů. Proto byli u francouzské značky překvapeni, jak se situace v loňském roce změnila.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rémi Taffin - šéf vývoje motoru týmu Renault

Rémi Taffin - šéf vývoje motoru týmu Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Šéf vývoje motorů Rémi Taffin to potvrzuje. Do jisté míry jde o následky několika událostí, především většího toku investic, solidním startem do sezóny a využití aktualizací v jejím průběhu. Ačkoliv vlastní tým po převzetí Lotusu měl díky pozdnímu termínu transakce určité potíže, zástavu zdvihl Red Bull a výsledkem bylo druhé místo za bezkonkurenčním Mercedesem. Například italská Monza, proslulá vysokými rychlostmi, byla pro posouzení výkonu Renaultu dobrým barometrem, kde byly vozy s francouzskými motory velice silné jak v kvalifikaci, tak v závodě i v oblasti maximální rychlosti.

"Svým způsobem jsme překvapeni, že došlo k takovým změnám, ale s ohledem na vyvíjející se situaci by to zase tak velké překvapení být nemělo. Opravdu se nám náš produkt podařilo zlepšit, je spolehlivější, můžeme ho dál rozvíjet a dostat z něj maximum," komentuje Taffin situaci pro server Autosport.

img-responsive

Red Bull byl pro Renault největším želízkem v ohni | foto: Pirelli

Právě spolehlivost byla v uplynulé sezóně základním kamenem úspěchu Renaultu. Například Daniel Ricciardo nezaznamenal během sezóny ani jedno odstoupení, Verstappen odpadl jen v jednom případě (GP USA). Tato skutečnost hodně posílila osazenstvo továrny ve Viry-Châtillon.

"Rostoucí spolehlivost umožnila zaměstnancům pracovat s »otevřenou myslí«, být kreativnější a postupovat kupředu. Už se nemuseli s obavou ptát, co bude zítra, mohli myslet víc dopředu. Jde o to si vypracovat v zimě plán a pak podle něj postupovat a vydolovat takový výkon, jakého jste schopni. Proto jsme s uplynulým rokem spokojeni. I když vím, že je před námi ještě plno práci, v současnosti už máme silnou základní linii," pokračuje Taffin.

Šéf vývoje motortů zdůrazňuje přístup svých podřízených a kladně hodnotí skutečnost, že loňské výsledky přispěly v hojné míře k návratu důvěry do řad zaměstnanců ve Viry-Châtillon.

"Nikdy jsme nepřestali táhnout za jeden provaz, ale nyní mohu konstatovat, že se vrátila důvěra. Když si řeknete »Postaráme se o větší výkon« a povede se vám skutečně tento záměr přenést na trať, pak je vaše práce úspěšně naplněna. A zmizí všechny otazníky typu »budeme schopni toho dosáhnout«? Taková záležitost dokáže povzbudit a je to přesně ten druh pobídky, která nás nutí pokračovat v další práci a zisku co největšího výkonu," dodává Taffin.

img-responsive

Daniel Ricciardo v kvalifikaci na Monze | foto: Red Bull Content Pool

Srovnání údajů z GP Itálie v posledních dvou sezónách:

KVALIFIKACE - Pole-position:
2015: Hamilton - Renault +2,221 vteřiny (Sainz jr.)
2016: Hamilton - TAG Heuer +1,254 vteřiny (Ricciardo)

ZÁVOD:
2015: 8. místo - Ricciardo, ztráta 1 kolo na vítěze
2016: 5. místo - Ricciardo, ztráta +45,295 vteřiny na vítěze

MAXIMÁLNÍ RYCHLOST:
Kvalifikace 2015: 340,9 km/h (Kvjat -13,4 km/h)
Kvalifikace 2016: 352,2 km/h (Magnussen -5,4 km/h)

Závod 2015: 347,9 km/h (Verstappen -10,4 km/h)
Závod 2016: 356,4 km/h (Ricciardo -2,6 km/h)

Vytisknout

Diskuze: Byli jsme překvapeni, kolik výkonu jsme získali v roce 2016, zní z Renaultu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rob Smedley předpovídá menší manévrovatelnost v rámci nových pravidel

Mezery v pravidlech se hledají obtížněji, tvrdí Williams

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud