Historie Aston Martinu je už více než stoletá, první vůz této značky byl postaven v garáži v Kensingtonu v roce 1913 a předlohou mu byl Isotta Fraschini - u zrodu tehdy stáli Lionel Martin a Robert Bramford. Závodní éra začala v roce 1921 a často bývala spojována s osobou hraběte Louise Zborowskiho.
Aston Martin se pokoušel o opětovný návrat do F1 ve spojení s týmem Force India, ale nakonec to byl kontrakt s Red Bullem, který obě strany uzavřely těsně před Grand Prix Austrálie 2016. Hovořilo se tehdy o vytvoření hypervozu AM RB-001, na němž se měl podílet i Adrian Newey.
Spolupráce se evidentně ukázala jako úspěšná, protože došlo k jejímu rozšíření. Potvrdili to čelní představitelé obou subjektů s tím, že sv podobném duchu bude pokračovat i v následujícím roce.
"Náš vztah s Red Bullem přinesl Aston Martinu přesně to, co jsme od něj očekávali. Pomáhá nám nadále budovat jméno značky po celém světě. Partnerství tohoto typu je dobré jak po stránce obchodní, tak pokud se týká technických inovací a povědomí o značce, takže jsme rádi, že můžeme prodloužit spolupráci i v roce 2017," prohlásil Andrew Palmer, prezident a výkonný ředitel Aston Martinu.
"Mimořádný úspěch vozu AM RB-001 je odkazem pro experty, byl ukován v duchu těsné spolupráce, což náš vztah s Aston Martinem rozšiřuje i na rok 2017. Bylo to vlastně jednoduché a příjemné rozhodnutí," přidává se šéf Red Bullu Christian Horner.
Aston Martin už prodal všechny plánované vozy AM RB-001, jde o 150 cestovních verzí a 25 vozů, určených pouze pro okruhy. Prototypy se začnou testovat příští rok, termín dodání je určen na počátku roku 2019.