Aston Martin se díky tomu vrací po 50 letech do Formule 1, jeho logo bude patrné na špičce nosu Red Bullu i na krytu motoru. Loni vyjednávali s Force Indií, ale ke konečné dohodě niky nedošlo.
Rozhovory vedli i s Red Bullem, který usiloval o motory Mercedes, s tím, že by je podle potenciálního partnera přejmenovávali, jenže německá automobilka nakonec svému velkému soupeři pohonné jednotky poskytnout odmítla.
Aston Martin usiloval o návrat do F1, aby mohl lépe soupeřit se svými rivaly na poli sportovních vozů i mimo závodní dráhy - s Ferrari a McLarenem. Výkonný ředitel Andy Palmer pomohl přitáhnout v roce 2011 k Red Bullu sponzora Infiniti, jenž je součástí aliance Nissan.
"Jde o velmi vzrušující projekt pro všechny v Red Bullu. Díky tomuto inovačnímu partnerství se ikonické logo Aston Martinu vrací do světa velkých cen poprvé od roku 1960," potvrzuje šéf Red Bullu Christian Horner.
New whip @DanielRicciardo? #F1 pic.twitter.com/H7G6rB53Q2
— Red Bull Racing (@redbullracing) March 17, 2016
Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey bude s Aston Martinem nyní spolupracovat na vytvoření "hypervozu" AM-RB 001, který má být "fúzí umění a technologie."
"Jde o neuvěřitelný projekt a rovněž o splnění snu a vize, kterou měl už dlouho Adrian - zkonstruovat silniční auto. Velmi se těšíme na to, co podle mě bude určitě úspěšným partnerstvím," dodává Horner.