Je tu bezesporu příklad Maxe Verstappena, ale nikdy nelze předpokládat, že by se objevily dva tak velké talenty. Třebaže takový Pascal Wehrlein je za něj považován. Pak tu je ale možnost získat nejen kvalitního pilota, ale posílit i marketingový potenciál.
Mercedes proto připouští, že jedním z kandidátů na post vedle Lewise Hamiltona je i Fernando Alonso. Hovoří se o jeho kontaktu s Toto Wolffem poté, co vešlo ve známost, že Rosberg svou kariéru ukončil. Sám Wolff tuto zprávu potvrdil navzdory tomu, že McLaren vyjádřil přesvědčení, že dvojnásobný mistr světa v jeho barvách zůstane i příští rok.
"Fernanda Alonsa musíme vzít v úvahu. Je to pilot, kterého si opravdu vážím. Spojuje v sobě talent, rychlost, zkušenost, je tam prostě všechno. Ale v tuto chvíli je vázán smlouvou k McLaren-Honda, takže musíme zvážit i všechny ostatní eventuality," prohlásil pro stanici Sky Toto Wolff.
Pokud by došlo k tomuto rozhodnutí, nastal by zajímavý moment, protože Alonso s Hamiltonem spolu jezdili už v roce 2007 a jejich vztah, kromě velké řevnivosti, poznamenala i aféra z Grand Prix Maďarska. A to vůbec nemluvíme o mediálně široce popsaném skandálu Spygate, který týmu vynesl vyloučení z Poháru konstruktérů a pokutu 100 milionů $. Alonso zatím nebyl přímo vyloučen jako možný kandidát, ale odborníci očekávají spíš u Mercedesu jednoho z dvojice Pascal Wehrlein - Valtteri Bottas.
Problémem u Fina může být podobně jako u Alonsa běžící kontrakt - je tedy na Williamsu, zda by projevil ochotu a Valtteriho pustil dříve. Nebývá to běžné, ale jsou známy případy, kdy byl stávající zaměstnavatel velice vstřícný: vzpomeňme na Keke Rosberga, kterého při zájmu právě Williamsu uvolnil z kontraktu Emerson Fittipaldi a Fin tehdy mohl ve Frankově týmu získat svůj titul mistra světa.
Rozhodující však může být i skutečnost, že Wolff nechce do týmu vyslovenou dvojku, protože pak by veškerá tíha odpovědnosti za úspěch seděla na ramenou Hamiltona. Šéf Mercedesu tvrdí, že nehodlá měnit nastavené pořádky a potřebuje někoho, kdo bude s Hamiltonem bojovat kolo na kolo a ne mu pouze krýt záda.
"Chceme zachovat systém, jaký jsme doposud praktikovali: rovné postavení obou pilotů. Chceme jim dát stejnou příležitost, jak to nejlépe dokážeme. Domnívám se, že to dlužíme našim fanouškům i nám, nechceme, aby od začáku byla nastavena nějaká hierarchie. To bychom rozhodně nechtěli," dodává Wolff.