Půjde o důsledek technických změn, které byly schváleny před sezónou 2017 - zejména díky širším pneumatikám, křídlům a vyššímu přítlaku. Očekává se, že vozy zrychlí o 3 až 6 sekund na kolo - svůj podíl na tom bude mít také zrušení žetonů a uvolnění vývoje pohonných jednotek. Většinu času budou získávat právě v zatáčkách, na rovinkách budou naopak kvůli vyššímu odporu způsobenému novou aerodynamikou a pneumatikami zhruba o 20 km/h pomalejší.
"Přítlak stoupne na počátku sezóny o 20 - 25 %, na konci to bude ještě více. Odhaduji kolem 30 - 35 %. Půjde o největší krok, jaký jsme kdy zažili," uvedl Andy Green. S tím souvisí ale i nárůst odporu: "Očekávám o 5 - 10 % vyšší odpor. Na rovinkách, kde dnes vozy dosahují 330 km/h, budou přibližně o 20 km/h pomalejší."
Podle Paula Hemberyho z Pirelli budou monoposty v zatáčkách sedět jako přibité: "Pokud projíždíte zatáčkou s o tolik vyšší přilnavostí a pokud budou až o pět či šest sekund rychlejší, pak to piloti samozřejmě dramatickým způsobem pocítí. V této chvíli to může být jako jízda na kolejích. Pocit, že auto má tolik přilnavosti, může působit až takovým dojmem, že jde spíše o jízdu na kolejích než na limitu."
"Nebudeme to vědět, dokud se na dráze nedostanou na limit, aby poznali, kde ty limity vlastně jsou. Ale s takovým zlepšením výkonnosti to bude jako vstoupit do jiné kategorie závodění. Bude to jako přeskočit z GP2 do Formule 1. Bude to tedy téměř jako Formule 1+ ve srovnání s tím, kde jsme nyní," přirovnává sportovní šéf Pirelli.
Pilotům ale přizpůsobení se novým vozům může chvíli trvat: "Určitě to chvíli potrvá, ale jsem si jistý tím, že než naskočí poprvé do vozů, tak budou jezdit v simulátorech. Budou už tedy mít představu, jaký bude reálný dopad. Něco takového může někdy přinést rozdíly mezi jezdci. Jsem si jistý tím, že špičkoví kluci řeknou, že to je to, co chtějí - chtějí, aby to pro ně bylo náročnější."
Technický ředitel Force Indie k výkonnosti vozů v zatáčkách dodává: "Zatáčka č. 3 v Barceloně se teď projíždí téměř na plný plyn. Příští rok se bude na plný plyn projíždět bez problémů, protože nárůst přítlaku bude ohromný. Sekvence zatáček ve druhém sektoru v Maďarsku bude mnohem rychlejší, taktéž velmi úzké zatáčky, protože širší pneumatiky a širší rozchod kol poskytnou vyšší mechanickou přilnavost a sníží odlehčování nápravy. Očekávám, že v Maďarsku časy na kolo klesnou přibližně o tři až čtyři sekundy."