Pirelli své 18" pneumatiky představilo minulý týden v Silverstone, kdy jimi obulo Lotus E22 (fotografie najdete zde). Většina veřejnosti, odborníků i našich čtenářů (viz hlasování na hlavní stránce) je přijala pozitivně, kvůli technické i finanční náročnosti přechodu ze současných 13" kol se jich ale v F1 jen tak brzy nedočkáme.
Při jejich premiéře Hembery uvedl, že by se v F1 mohly objevit až za tři roky: "FIA hovoří o sezóně 2017 a já si myslím, že rozhodnutí padne letos." 18" pneumatiky testované v Anglii měly stejnou šířku (tj. 245 mm vpředu, 325 mm vzadu) i hmotnost jako ty současné, v průměru byly ale o 30 mm větší. Váha kola kvůli většímu ráfku stoupla o 4 kg.
Pirelli by však v případě zájmů týmů mohlo být připraveno o jeden rok dříve: "Jde o realistický časový horizont, ale pokud týmy budou chtít a my se o to pokusíme, pak bychom tyto pneumatiky mohli zavést už v roce 2016," pokračuje sportovní ředitel Pirelli.
Stále je na nich třeba odvést hodně práce a před jejich nasazením v F1 by se vyzkoušely v nižších formulových sériích: "Pojedeme na 18" a 19" s vozy GP2, stále však vyžadují hodně výzkumu," dodává Hembery.
Paul Hembery s 18" pneumatikou na Lotusu E22 v Silverstone (foto: Pirelli)