Po Velké ceně Brazílie si celá řada pilotů stěžovala na "příšerné" pneumatiky do deště - například Romain Grosjean, který havaroval při nájezdu na startovní rošt, Marcus Ericsson, Kevin Magnussen či Kimi Räikkönen. Vozy se těžko řídily i na rovinkách, kde se potýkaly s aquaplaningem.
Před pár lety vozy generovaly vyšší přítlak, proto bylo snadnější se s ním vyrovnat. Navíc má současná generace s přeplňovanými hybridními pohonnými jednotkami vyšší výkon a krouticí moment a dosahuje vyšších rychlostí. Přesto pneumatiky Pirelli za mokra nejsou na úrovni Michelinu či Bridgestoneu před několika lety.
Během války pneumatikářů uprostřed minulého desetiletí měli týmy s různými výrobci smlouvy (např. Bridgestone s Ferrari, Michelin s Renaultem, Williamsem a McLarenem) a intenzívně se testovalo - všechny druhy směsí a konstrukcí, u pneumatik do deště i různé druhy vzorků.
Například Michelin během jednoho dne deštivého testu vyzkoušel 18 - 20 různých sad, které se lišili v pevnosti, vzorku i směsi. Během tohoto procesu se snažil vyřadit ty, které pro nebyly správné pro mokré závody. Jenže Pirelli během sezóny nemůže ani testovat, ani nemá k dispozici reprezentativní monopost. To by se nyní mělo konečně změnit.
Podle Hemberyho k vývoji lepších pneumatik do deště pomohou testy v průběhu sezóny: "Měli jsme [jen] čtyři nebo pět dní jízd za simulovaného deštivého počasí, kdy jsme zkrápěli různé okruhy, které jsme navštívili, abychom připravili správné pneumatiky do deště pro další rok, a netestovali jsme ale se správnými auty."
"Budoucí auta nevyrazí dříve než v únoru/březnu, takže půjde o průběžný proces. Výhodou, kterou budeme tentokrát mít ve srovnání s předchozími roky, je to, že budeme moci testovat v průběhu sezóny s aktuálními vozy - a to je obrovská změna," pochvaluje si sportovní ředitel Pirelli.
"Samozřejmě nemůžeme říct, že vše bude od prvního dne perfektní. Jsem si jistý tím, že přijdeme na nějaká překvapení, alespoň však teď máme příležitost pracovat na změně během roku. To je pro nás absolutně skvělá situace poté, co jsme v uplynulých třech letech nemohli testovat ani jeden den," pokračuje pro Autosport Hembery.
A co říká na kritiku pilotů po závodě v Brazílii? "Zdá se, že si Max vedl dobře, byl působivý. Pokud jde o mě, právě jsme zažili jeden z nejlepších závodů za našich šest let v F1, takže to z diváckého hlediska moc špatně nevypadalo.
Příští rok pro nás po přechodu na širší pneumatiky bude první výzvou překonání aquaplaningu. Na to se můžeme zaměřit při simulacích a získat ponětí o absolutních úrovních. Pak to bude o získání správných úrovní přilnavosti, což bude tvořit velkou část naší práce v průběhu příštího roku a také v roce 2018," dodává Hembery.