Videa, která jako důkaz poskytly soupeři, odhalují nadměrný pohyb u zadního křídla Ferrari a předního křídla Red Bullu. To vede ke snížení odporu při vyšších rychlostech a získání konkurenční výhody. V nízkých rychlostech přitom přítlak neztrácejí.
Podle článku 3.15 technických pravidel musí být "každá specifická část vozu ovlivňující jeho aerodynamickou výkonnost pevně připevněna k zcela odpružené součástí vozu," což dále "znamená, že pevně připevněná nemá žádný stupeň volnosti."
Podle FIA však všechna pochybná křídla pravidlům plně vyhovují. V Kanadě zkontrolovala zadní křídla prvních pěti stájí, přičemž zvýšila zátěž o 50 %, aby zjistila, zda nedochází k nadměrnému průhybu. Na nic nelegálního ale nepřišla.
Podle šéfa výkonnosti Williamsu, Roba Smedleyho, se zadní křídlo Ferrari i s malým křidélkem nad difuzorem hodně prohýbají už od Velké ceny Španělska: "Všimli jsme si tam toho během testování." Je si ale vědom, že FIA si na to posvítila a vše je v pořádku.
"Vážně to není na mě, abych komentoval to, co dělají. Předpokládám, že technická pravidla neobcházejí a že prošli vším, čemu byli v oblasti statických testů vystaveni," pokračuje Smedley. "Pokud dokážete nalézt výhodu, s níž neporušujete technická pravidla, pak bravo. Odvádíte lepší práci než ostatní."
Veškerá nařčení z nadměrné flexibility odmítá i šéf Red Bullu Christian Horner: "Auto prošlo všemi testy. Podívali se při podrobné prohlídce na všechny ty věci a nejsou s tím žádné problémy."
FIA sice má možnost zpřísnit testování křídel a vystavovat je větší zátěži, po Kanadě je však s výsledky spokojená, proto zatím nevidí žádný důvod ke změně pravidel (přední křídlo se v definovaných bodech při zátěži 1000 N nesmí vertikálně prohnout o více než 10 mm, zadní křídlo se při zatížení 500 N nesmí prohnout o více než 5 mm).