FIA po stížnostech soupeřů na Ferrari a Red Bull zpřísnila testy ohebnosti křídel

Petr Hlawiczka, 13. června 2016, 06:40 Google+

FIA v Kanadě přistoupila k přísnějším testům ohebnosti křídel po obviněních, že některé týmy používají nelegální praktiky, kdy ve vysoké rychlosti dochází k nadměrné flexibilitě aerodynamických prvků. Na nic nekalého však nepřišla, proto pravidla měnit nehodlá.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 17.06. 08:41) Napište svůj názor
Přední křídlo Red Bullu RB12

Přední křídlo Red Bullu RB12 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Videa, která jako důkaz poskytly soupeři, odhalují nadměrný pohyb u zadního křídla Ferrari a předního křídla Red Bullu. To vede ke snížení odporu při vyšších rychlostech a získání konkurenční výhody. V nízkých rychlostech přitom přítlak neztrácejí.

Podle článku 3.15 technických pravidel musí být "každá specifická část vozu ovlivňující jeho aerodynamickou výkonnost pevně připevněna k zcela odpružené součástí vozu," což dále "znamená, že pevně připevněná nemá žádný stupeň volnosti."

Podle FIA však všechna pochybná křídla pravidlům plně vyhovují. V Kanadě zkontrolovala zadní křídla prvních pěti stájí, přičemž zvýšila zátěž o 50 %, aby zjistila, zda nedochází k nadměrnému průhybu. Na nic nelegálního ale nepřišla.

img-responsive

Chování zadní části Ferrari při vyšších rychlostech se soupeřům nelíbilo | foto: Scuderia Ferrari

Podle šéfa výkonnosti Williamsu, Roba Smedleyho, se zadní křídlo Ferrari i s malým křidélkem nad difuzorem hodně prohýbají už od Velké ceny Španělska: "Všimli jsme si tam toho během testování." Je si ale vědom, že FIA si na to posvítila a vše je v pořádku.

"Vážně to není na mě, abych komentoval to, co dělají. Předpokládám, že technická pravidla neobcházejí a že prošli vším, čemu byli v oblasti statických testů vystaveni," pokračuje Smedley. "Pokud dokážete nalézt výhodu, s níž neporušujete technická pravidla, pak bravo. Odvádíte lepší práci než ostatní."

img-responsive

Nové přední křídlo a kratší nos Red Bullu v Kanadě - i zde bylo vše v přádku | foto: Red Bull Content Pool

Veškerá nařčení z nadměrné flexibility odmítá i šéf Red Bullu Christian Horner: "Auto prošlo všemi testy. Podívali se při podrobné prohlídce na všechny ty věci a nejsou s tím žádné problémy."

FIA sice má možnost zpřísnit testování křídel a vystavovat je větší zátěži, po Kanadě je však s výsledky spokojená, proto zatím nevidí žádný důvod ke změně pravidel (přední křídlo se v definovaných bodech při zátěži 1000 N nesmí vertikálně prohnout o více než 10 mm, zadní křídlo se při zatížení 500 N nesmí prohnout o více než 5 mm).

Vytisknout

Diskuze: FIA po stížnostech soupeřů na Ferrari a Red Bull zpřísnila testy ohebnosti křídel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 17.06.2016 08:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton se v úvodu trápil se zahříváním ultra-měkké směsi

Hamilton: "Start jsem nechápal." Rosberg byl kvůli vytlačení z trati hodně…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud