DISKUZE K ČLÁNKU FIA po stížnostech soupeřů na Ferrari a Red Bull zpřísnila testy ohebnosti křídel

FIA v Kanadě přistoupila k přísnějším testům ohebnosti křídel po obviněních, že některé týmy používají nelegální praktiky, kdy ve vysoké rychlosti dochází k nadměrné flexibilitě aerodynamických prvků. Na nic nekalého však nepřišla, proto pravidla měnit nehodlá.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA po stížnostech soupeřů na Ferrari a Red Bull zpřísnila testy ohebnosti křídel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 17.06.2016 08:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 5 lidé) 13.06.2016 11:40
flexi křídla18! tak to tu dlouho nebylo 03»
» uzivatel001889 (Hlasovali 3 lidé) 13.06.2016 13:00
Celkem by mě zajímalo, jak vlastně FIA testuje… »
» skejpa (Hlasovali 3 lidé) 13.06.2016 13:19
1000N ? To jako když na kraj křídla daj dva pytle… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    77.240.188.XXX
    Trochu mě mate nadpis článku a obsah textu, v nadpisu je uvedeno že FIA zpřísnila testy ohebnosti, ale v článku se píše že FIA žádnou změnu pravidel neudělala a ža se na to ani nechystá, což jsou dvě zjevně protichůdné informace.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      FIA v Kandě provedla přísnější (o 50 %) testy flexibility, pravidla ale měnit nehodlá, zůstanou tam standardní hodnoty, protože se na nic nepřišlo.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    88.146.158.XXX
    1000N ? To jako když na kraj křídla daj dva pytle cementu (rozuměj cca 101Kg), tak se to neprohne ani o 1cm ? V tom případě nechápu, jak je možné, že ty křídla při přejíždění obrubníků tak strašně "mávaj" :)

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Jj, 1000 N, tj. spíše 102 kg. Klidně se na kraj předního křídla můžete postavit a zaskákat si na něm - možná to zní neuvěřitelně, ale v pohodě to snese bez průhybů (při jízdě je zatěžováno mnohem více, klidně přes 200 kg na každé straně v plné rychlosti).

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • skejpa

        skejpa

        88.146.158.XXX
        Mě jen zaráží, že když je to takto pevné a na rovince, jak píšeš, to snese i 200Kg na každé straně, jak je možné, že při 100km/h se to při štrejchnutí o obrubník tak rozmává :-) To musí být klidně rozsah 5cm a nedovedu si představit, jakou zátěž to v tu chvíli musí přenést. Je to prostě mazec. Kór na takových "pidi sloupcích" u nosu :) Každopádně díky za info. P.S.: pod závodní diskuzí mám ještě jeden dotaz :D

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Rostislav M.

      Rostislav M.

      195.144.97.XXX
      Já si třeba myslím, že je potřeba rozlišit co se děje kolem auta když jede přes 300km/h a co se kolem děje když auto stojí a někdo staticky zatlačí na konkrétní bod/body.
      Podobně - když ti dá někdo znenadání klacek mezi nohy, když stojíš, tak se nic neděje. Co se ale stane když ti někdo dá znenadání klacek mezi nohy když utíkáš? :)

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001889

    uzivatel001889

    178.255.168.XXX
    Celkem by mě zajímalo, jak vlastně FIA testuje zátěž na zadním křídle. Z videa mi totiž přijde, že křídlo Ferrari se při zátěži sklápí směrem dozadu a zavěšené závaží na křídle by dle mého asi tento průhyb nebylo schopno odhalit

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      U té horní klapky v nejvyšší místě se 500N zatěž aplikuje 950 mm nad referenční rovinou na třech oddělených místech - jedno uprostřed vozu, další dva 190 mm od středu po stranách. Zátěž se vyvíjí směrem dozadu pomocí vhodného 25mm širokého adaptéru, který musí poskytnout daný tým, průhyb nesmí přesáhnout 5 mm.

      U hlavního profilu zadního křídla (730 mm a více nad referenční rovinou) se vyvíjí zátěž 200 N vertikálně dolů na odtokové hraně v libovolném místě, nesmí se prohnout o více než 2 mm.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    flexi křídla18!
    tak to tu dlouho nebylo 03
    naprostý souhlas se Smedleym - je-li to v limitu, je to O.K. a odvedli dobrou práci....

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Rostislav M.

      Rostislav M.

      195.144.97.XXX
      Já si třeba osobně myslím, že není výhra pro samotný sport, když někdo přijde na to, jak obejít pravidla a přitom ještě ví, že mu to FIA nemůže dokázat, protože provádí bezzubý test. Tomuhle se nemůže říci, že je to v limitu, to je prostě špatně, jen FIA to neumí řádně prověřit.
      To stejné jsme právě viděli u RB na předním křídle. Při závodních rychlostech se prohýbalo a zvyšovalo přítlak, ale statickými testy prošlo. A ani tohle prostě nebylo správně.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama