DISKUZE K ČLÁNKU FIA po stížnostech soupeřů na Ferrari a Red Bull zpřísnila testy ohebnosti křídel
FIA v Kanadě přistoupila k přísnějším testům ohebnosti křídel po obviněních, že některé týmy používají nelegální praktiky, kdy ve vysoké rychlosti dochází k nadměrné flexibilitě aerodynamických prvků. Na nic nekalého však nepřišla, proto pravidla měnit nehodlá.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA po stížnostech soupeřů na Ferrari a Red Bull zpřísnila testy ohebnosti křídel
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001889
(Hlasovali 3 lidé)
13.06.2016 13:00
Celkem by mě zajímalo, jak vlastně FIA testuje… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
airwar1939
12:59 14.06.2016 77.240.188.XXXTrochu mě mate nadpis článku a obsah textu, v nadpisu je uvedeno že FIA zpřísnila testy ohebnosti, ale v článku se píše že FIA žádnou změnu pravidel neudělala a ža se na to ani nechystá, což jsou dvě zjevně protichůdné informace.-
-
airwar1939
12:40 15.06.2016 77.240.188.XXXAno to jsem z textu článku pochopil... právě proto mě mate ten nadpis.
-
-
-
-
Petr
13:22 13.06.2016 109.81.245.XXXJj, 1000 N, tj. spíše 102 kg. Klidně se na kraj předního křídla můžete postavit a zaskákat si na něm - možná to zní neuvěřitelně, ale v pohodě to snese bez průhybů (při jízdě je zatěžováno mnohem více, klidně přes 200 kg na každé straně v plné rychlosti).-
skejpa
13:35 13.06.2016 88.146.158.XXXMě jen zaráží, že když je to takto pevné a na rovince, jak píšeš, to snese i 200Kg na každé straně, jak je možné, že při 100km/h se to při štrejchnutí o obrubník tak rozmává :-) To musí být klidně rozsah 5cm a nedovedu si představit, jakou zátěž to v tu chvíli musí přenést. Je to prostě mazec. Kór na takových "pidi sloupcích" u nosu :) Každopádně díky za info. P.S.: pod závodní diskuzí mám ještě jeden dotaz :D
-
-
Rostislav M.
08:34 17.06.2016 195.144.97.XXXJá si třeba myslím, že je potřeba rozlišit co se děje kolem auta když jede přes 300km/h a co se kolem děje když auto stojí a někdo staticky zatlačí na konkrétní bod/body.
Podobně - když ti dá někdo znenadání klacek mezi nohy, když stojíš, tak se nic neděje. Co se ale stane když ti někdo dá znenadání klacek mezi nohy když utíkáš? :)
-
-
uzivatel001889
13:00 13.06.2016 178.255.168.XXXCelkem by mě zajímalo, jak vlastně FIA testuje zátěž na zadním křídle. Z videa mi totiž přijde, že křídlo Ferrari se při zátěži sklápí směrem dozadu a zavěšené závaží na křídle by dle mého asi tento průhyb nebylo schopno odhalit-
Petr
13:19 13.06.2016 109.81.245.XXXU té horní klapky v nejvyšší místě se 500N zatěž aplikuje 950 mm nad referenční rovinou na třech oddělených místech - jedno uprostřed vozu, další dva 190 mm od středu po stranách. Zátěž se vyvíjí směrem dozadu pomocí vhodného 25mm širokého adaptéru, který musí poskytnout daný tým, průhyb nesmí přesáhnout 5 mm.
U hlavního profilu zadního křídla (730 mm a více nad referenční rovinou) se vyvíjí zátěž 200 N vertikálně dolů na odtokové hraně v libovolném místě, nesmí se prohnout o více než 2 mm. -
-
-
-
Rostislav M.
08:41 17.06.2016 195.144.97.XXXJá si třeba osobně myslím, že není výhra pro samotný sport, když někdo přijde na to, jak obejít pravidla a přitom ještě ví, že mu to FIA nemůže dokázat, protože provádí bezzubý test. Tomuhle se nemůže říci, že je to v limitu, to je prostě špatně, jen FIA to neumí řádně prověřit.
To stejné jsme právě viděli u RB na předním křídle. Při závodních rychlostech se prohýbalo a zvyšovalo přítlak, ale statickými testy prošlo. A ani tohle prostě nebylo správně.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek