Renault chce zabrat a ještě letos agresivně vylepšovat svůj monopost

Robert RoBertino Pavelka, 28. dubna 2016, 11:55 Google+

Už to bylo v médiích zmíněno vícekrát - zástupci Renaultu nechtějí hledat výmluvy pro špatný začátek sezóny, proto dali zelenou pro agresivnější podobu vývoje vozu v letošním ročníku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault bije na poplach a odmítá sezónu vzdát

Renault bije na poplach a odmítá sezónu vzdát | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Po převzetí týmu Lotus byly mírněny přespříliš optimistické výhledy, ale že tým nezíská doposud ani bod asi čekal jen málokdo. První tři závody přinesly kombinaci incidentů, malou rychlost a problémy se spolehlivostí. Ačkoliv tým predikoval, že jeho hlavním cílem je vytvořit plně konkurenceschopný vůz pro sezónu 2017, nehodlá vedení hodit letošní rok za hlavu.

"Mluvili jsme o situaci interně a rozhodli se, že rok 2016 neodepíšeme. Stále se musíme věnovat přípravám na příští sezónu, protože pro tým naší velikosti představuje velkou výzvu. Nejsme typ organizace, která může rovnoměrně rozdělit prostředky na dva vozy a do dvou projektů, aniž by tím jeden trpěl. Je třeba zachovat realistický přístup. Ale z motivačního úhlu, z pohledu PR a vzhledem k loajalitě Renaultu a současných sponzorů jsme se rozhodli otestovat naší schopnost dosáhnout pokroku a lépe sami sebe pochopit, proto zvolíme pro další závody agresivnější přístup oproti tomu, jak nás někteří lidé hodnotili. Rádi bychom, aby nás posuzovali podle toho, co děláme letos," popsal situaci generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul.

Opakuji, žádné výmluvy

Na problémech Renaultu se pochopitelně projevily i další aspekty, mezi těmi nejdůležitějšími je pozdní převzetí týmu Lotus, ale Abiteboul už dříve rázně prohlásil, že se francouzská automobilka nehodlá na nic vymlouvat.

"Je to do jisté míry bolestivá situace. Hledáme svou základní čáru a bohužel zcela přesně nevíme, kde se nachází. Také jsme dosud nezažili zcela bezproblémový závodní víkend. Je to neuspokojivé a není nic, co by mohlo tuto situaci omluvit," hodnotí tři závody Abiteboul.

img-responsive

Abiteboul si žádá analýzu a zlepšení na všech úrovních | foto: Caterham F1 Team

"Dobře, udělali jsme pozdní rozhodnutí, OK, náš čas pro vývoj při zimní přestávce byl omezený, ale z mého pohledu nelze nijak omluvit problémy se spolehlivostí, které jsme minimálně ve dvou případech měli. Zrovna tak nelze ospravedlnit nedostatek vývoje, protože k tomu nejsou důvody, nechybí peníze. Nabízíme lidem dlouhodobou stabilitu, takže se skutečně není na co vymlouvat," pokračuje v důsledné kritice Abiteboul.

Problém je i v Enstone

Generální ředitel Renaultu také podotkl, že zařízení a infrastruktura základny v Enstone není na takovém standardu, jak předpokládali, proto i sem bude potřeba napřít pozornost a investice do zlepšení.

"Nikdy nejste spokojeni s tím, co máte k dispozici, jako manažerský tým se snažíme analyzovat, zda to, co jsme dostali, je na přijatelné úrovni nebo ne. Třeba oblast pohonné jednotky, když jsem po roce a půl svého působení u Caterhamu navštívil motorářské oddělení, vůbec jsem netušil, co jsme dělali a co nefunguje. Takže nějakou dobu potvrá, než pochopíme strukturu, lidi a důvody problémů s dodávkami. Potřebujeme čas na analýzu a udělat rozhodnutí. Ekvivalentní práce bude třeba udělat i v oblasti šasi, také bude třeba se přesvědčit, zda to, co za daných okolností děláme, je normální nebo nedostačující. Pak bude třeba provést nutné úpravy v oblasti provozu," končí své zamyšlení Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Renault chce zabrat a ještě letos agresivně vylepšovat svůj monopost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniil Kvjat a Sebastian Vettel po závodě v Číně

Kvjat je po zhlédnutí videa přesvědčen o tom, že se Vettel v Číně mýlil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud