Navzdory oslavovanému výsledku Haasu v Austrálii se technický ředitel Williamsu Pat Symonds domnívá, že v případě postupu, jaký Haas zvolil, míří F1 špatným směrem. Podle jeho názoru lze pochybovat, zda je správné, že týmy míří ke statutu "zákaznických vozů".
"Myslím, že konstruktérská pozice je částečně narušená, v některých případech už bych řekl, že hodně. To, co provedl Haas, je pro něj dobré, ale nejsem si jist, jestli je to ta správná cesta, kterou má F1 kráčet. Sice je to zcela legální, ale opravdu tohle v F1 potřebujeme? Tím si nejsem tak jistý," tvrdí Symonds.
Je známé úzké propojení s Ferrari po technické stránce, což představuje od italské automobilky nákup povolených komponentů. Symonds se v kritickém scénáři domnívá, že tento přístup může v jistých důsledcích vést k zániku týmů s vlastní konstrukcí.
"Myslím, že když jsme vytvořili seznam dílů, které je možno odkoupit, původních dílů, bylo to zcela pragmatické. Umožní vám to prodat několik praktických položek jako převodovku, která má vysokou hodnotu, ale malý vliv na výkon. To ale znamená oslabení vlivu a mohlo by jít ještě dále. Raději bych byl svědkem toho, že v F1 mají větší vliv konstruktéři," domnívá se Symonds.