DISKUZE K ČLÁNKU Symonds pochybuje, že Haas svým přístupem je přínosem pro F1
Ačkoliv se týmu Haas nepovedlo třeba to, co Walteru Wolfovi a jeho družině v Argentině 1977, mohla být americká stáj spokojená. Po dlouhých dohadech a testovacích problémech zajel Grosjean velice solidní výsledek, který ale není ze všech stran stejně ceněn.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Symonds pochybuje, že Haas svým přístupem je přínosem pro F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovalo 11 lidí)
23.03.2016 13:42
Myaslím že Symonds přestřelil, a to hned dvakrát.… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
14:54 23.03.2016 37.188.137.XXXGrosjeanovo umístění stálo Bottase 2 body, Williams mohl být před Ferrari. Chápu Symondsovo rozladění .
Ale jinak, Haasova spolupráce s Ferrari není v principu nic odlišnýho od Williamsovského nákupu motorů. Rozdíl je jenom v tom, že Williams koupí od Mercedesu "x" položek a Haas od Ferrari "y". -
airwar1939
13:42 23.03.2016 77.240.188.XXXMyaslím že Symonds přestřelil, a to hned dvakrát. Za prvé si dost nadělal do vlastního hnízda, protože jednak zákaznické vozy jsou nedílnou součástí historie Formule 1, a mimochodem i stáj Williams takto začínala. A za druhé, Haas kupuje pohonnou jednotku, převodovku a zadní zavěšení. Podvozek si nechal navrhnout u Dallari ale staví si ho sám, aerodynamiku si rovněž staví sám, ale aerotunel využívá Ferrari. Podle ěm je jejich přístup vzhledem k množství financí a konkurenceschopnosti ten nejrozumnější a věřím že Hass bude i v dalších závodech přínosem, možná nebude pravidelně bodovat, ale má potenciál rozšířit střed pole (5-14 místo).-
HellHogr
13:46 23.03.2016 90.180.138.XXXNo historie je minulost, pokud vím tak už nejáký ten čas se bojuje proti zákaznickým týmům, ono vlastně proč je tým, který skoro všechno odkoupí a jezdí .. co to přinese pro F1? technologie jako vývoj nulový, nabere pár fanoušků, kteří stejně už sledují formuli jedna a akorát startují o dva vozy více ... nehledě na to, že vlastně dopmáhají ferrari k určitým ziskům a to se mi taky nelíbí, každý by si měl dělat vlastní cestu-
Duncan66
14:02 23.03.2016 89.29.32.XXXTovarni tymy nejsou zadne charitativni spolky. Kdyz prodavaji svoje technologie jinym tymum, znamena to pro ne nemaly zisk a tim padem vetsi prostredky na dalsi vyvoj. Stejne tak, kdyz se nejaka technologie overi hned na nekolika vozech najednou, je to daleko vyznamnejsi a urychluje to vyvoj spravnym smerem. Takze zakaznicke tymy maji velky prinos. Odecti si zakaznicke tymy ze startovniho pole a zamysli se, zda by t vyhovovala situace v F1, kde by na trati byly 3-4 tovarni tymy, neboli do 10 aut. Opravdu te takova predstava laka????-
HellHogr
14:14 23.03.2016 90.180.138.XXXPromiň, ale asi si se sekl, kolik je aut na startu letos? 10? 22! ano odečtem Haas a furt je to 20 aut, tak mi tu řekni kde vidíš zakaznické týmy? něco jiného je odběr motoru, viz McLaren či Manor, FI atd atd. ,ale jinak ty stáje si vyvijí všechno sami, dokonce i software motoru .. podívej se na STR a RB, sesterské týmy, oba jiné motory, koncepty auto atd. o tom to má být, ne že někdo jezdí pro někoho a občas si z toho něco urve ...-
jumpman
14:36 23.03.2016 178.255.168.XXXno, takový torro rosso rozhodně není úplně čistý, zvlášť v minulosti dokázali zákaz zákaznických vozů ukázkově obcházet, donedávna force india spolupracovala s mcl tak úzce až obvinili mcl, že jim vykrádá nápady a dalo by se pokračovat.
Já osobně si myslím, že přístup hassu je velice rozumný a umožňuje za relativně solidní peníze závodění na úrovni. Rozhodně nejsou pojízdnou šikanou jako loni manor a ukázali cestu, jak může nováček vstoupit do prostředí F1 aniž by se musel strachovat, že se nedokáže kvalifikovat.
Otázkou je něco jiného, proč do toho šije zrovna williams? A to už dlouhodobě. Není to první případ. Díky williamsu nevstoupil do F1 např. prodrive a další dva týmy měli zájem, pokud by byl umožněn nákup většího množství komponent ke stavbě vozu. Ze stolu to shodil jenom williams. A podle mě je to proto, že cítí, že nejsou na takové úrovni, aby od nich někdo měl zájem nakupovat a pokud ostatní týmy, které nyní williams poráží nakupovat začnou, tak můžou začít porážet williams. To je podle mě celý důvod jejich pláče...-
HellHogr
14:55 23.03.2016 90.180.138.XXXtak pojízdnou šikanou nejsou když je to B-vezre Ferrari a o tom tu je řeč :D Williams to shodil ze sotlu proto, že na top týmy nemá a když top tým si vyvoří vlastně béčko svoje, tak williams může jít sedět do boxů a koukat na závody, ale tohle celkem chápu, prostě k čemu je béčko nějákýho top týmu pro f1? to ať nasadí třetí auto ..-
jumpman
15:46 23.03.2016 178.255.168.XXXtřeba k tomu, že z takových B-týmů vznikly týmy jako williams, mcl a podobně. Každý musí nějak začít, nováček pochopí o čem je stavba vozu a uvidí alespoň základní vychytávky a přijde ho to levněji než by to mysel vymyslet sám. Navíc oni nemají B-verzi ferrari, ale určitě se při stavbě nechali "poučit". Pokud by byly trošku stabilnější pravidla, vůbec bych se nebránil, aby umožnili naváčkovi např. první 3 roky koupit rok staré auto jiného týmu. Týmy středu pole si stěžují na finanční náročnost F1, ale cestu umožnění nákupu dílů od jiných týmů nechtějí povolit.-
Pepan
11:57 24.03.2016 89.24.157.XXXTo s tím nákupem rok starého vozu není špatná myšlenka. Kdyby tou cestou šel třeba Manor, asi by byl někde jinde. Před sezónou jásali že mají motory od Mercedesu a bude to jiné kafe, ale v letošní první kvaldě byli za Mercedesem o šest vteřin, což je dost. Haas na to šel jinak a taky jinak v závodě dopadl.
-
-
-
-
airwar1939
14:53 23.03.2016 77.240.188.XXXA není ten kdo odebírá motor od někoho jiného zase jenom zákazník?
Skutečně továrních týmů je opravdu jen pár, a i ty odebírají část komponent od jiných dodavatelů. RTakže jde o to jak jsou pravidla nastavena a co lze koupit od jiného týmu. A Haas jde v rámci těchto pravidel, takže je vše ok.
Ptal jsi se co přístup Haasu přinese Formuli 1? zeptal bych se opačně, co by přineslo Formuli 1 kdyby to dělal tak jako týmy před ním, všechno si dělali sami, rozpočet postavený na nereálném základu, jeden dva roky se motali několik sekund za předposledním a pak zkrachovali.
Haas do toho vložil nějaké finance, hovoří se o 100 milionech do infrastruktury jako takového a 100 milionů na ročního provozu týmu a za to pořídil co pořídil. Pokud by chtěl vlastní aero tunel, musel by do toho dát jednou tolik, a podobně bychom mohli pokračovat. A nikde není jistota, že by se dostal alespoń na tu úroveň kde je dnes.
Nikde není řečeno že se Haas v budoucnu technologií práce neposune jinam, ale teď pracuje takto a já věřím že jeho vozy budou kvalitním oživením pole Formule 1-
jumpman
15:49 23.03.2016 178.255.168.XXXurčitě se posune, pokud uvidí, že dokáže postavit konkurenceschopné auto, tak může rozumně navyšovat investice a za cca 5 let bude nejspíš plně samostatný na podobné bázi jako ostatní zákaznické týmy, ale je schopen závodit a ne jen sledovat startovní pole s povzdálí jak mu muzí v prachu... líp se seženou sponzoři a i motivace lidí bude vyšší, když se bude alespoň částečně dařit...
-
-
Duncan66
09:28 24.03.2016 89.29.32.XXXV cem je jiny odber motoru a nejakeho jineho dilu? naopak motor je daleko zasadnejsi a radove nakladnejsi na vyvoj, nez nejaky jiny system. A uplne nejvic usmevne je to, kdyz kritizuje a pochybuje clovek z tymu, ktery sam zacinal podobne, ci "parazitoval" jeste ve vetsi mire nez Haas dnes.
-
-
-
airwar1939
14:58 23.03.2016 77.240.188.XXXAno tato historie je možná minulostí, ale pokud fungovala, a fungovala lépe než současný model, tak proč se jí neinspirovat? Skutečnou technologii stejně do Formule 1 přináší jen 2-3 nejlepší týmy, ostatní jen kopírují, a jde o to zda hůře či lépe.
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek