Po noční loňských nočních můrách dnes Fernando absolvoval solidní jízdy, když zvládl hned ve svůj první den za volantem 119 kol, tj. 553,95 kilometrů. Spolehlivost je rozhodně lepší, ale co výkon? Po mizérii z minulé sezóny se vylepšení dělají snadno, podaří se však udělat výrazný skok?
"Řekněme, že tohle je odpověď, o které nepochybujeme, protože počáteční výkon a deficit na špičkový týmy byl v loňské sezóně zkrátka příliš velký. Zlepšili jsme všechny oblasti auta. Myslím, že po stránce aerodynamiky máme díly, které jsou docela inovativní a nové, alespoň na našem voze. Možná ostatní tyto nápady v minulosti měli, ale pro nás jsou celkem nové," popisuje Alonso.
"Potřebujeme trochu více času na to, aby projekt, balík vyspěl. A s pohonnou jednotkou to je stejné. My jsme se loni hodně učili, hodně to bolelo, ale naučili jsme se hodně věcí a nyní s novým návrhem či s filozofií pohonné jednotky stále potřebujeme trochu času na to, abychom pochopili a maximálně využili potenciál," hodnotí Španěl střídmě výkony svého vozu.
Před sezónou nechce předpovídat, jak by mohli dopadnout: "Upřímně, nevím. V F1 neexistuje křišťálová koule, na kterou byste si mohli vsadit nebo díky které byste víceméně věděli, jak se bude po prvním testu nebo po dvou týdnech testování rok vyvíjet.
Myslím, že musíme počkat do Austrálie, kdy budeme mít všichni stejné podmínky, super-měkké pneumatiky, nízké množství paliva, stejné podmínky na trati, a pak uvidíme. Ale i poté si myslím, že si budeme muset dva nebo tři závody počkat, abychom mohli s jistotou vědět, jak se bude rok vyvíjet.
Když tady sedím, nebo jsem seděl minulý týden v továrně nebo to bude v letadle do Austrálie, tak ambice budou vždy vysoké. Nejsem tady pro to, abych jen cestoval po světě a usedal do vozu a v neděli si užíval trochu zábavy. Jsem zde kvůli vítězstvím. Všech 22 jezdců si přeje to stejné - a u mě se to neliší," vysvětluje Alonso.
Jeho testování se dnes vyvíjelo hladce: "Jsem hrdý na tým a na práci, kterou všichni dali dohromady na tomto voze. Den jsem si užil, ale potřebujeme z auta dostat více výkonnosti. Většinu práce jsme dnes strávili studiem aerodynamiky a zajížděli jsme kola pro studium spolehlivosti, teplot, teplot brzd, vody.. mnoho věcí, které nejsou z pohledu jezdce moc vzrušující.
Řekněme, že každý dokáže zajíždět taková kola a studie, a já se těším na nějakou změnu nastavení nebo na nějaké měkké pneumatiky či odlišné množství paliva, abych si jízdu také užil," dodává Alonso s tím, že svou kariéru předčasně končit nehodlá - sezónu "samozřejmě" odjede. "A také tu další."