Stejně jako včera si zapsal nejrychlejší čas Vettel, který jako jediný pronikl pod hranici 1:23. Test ale ukončil dvě minuty před koncem vedle trati, ještě bude zajímavé se dozvědět pravou příčinu.
Pro někoho může být překvapením "až" čtvrté místo Rosberga se ztrátou více než dvou vteřin na Ferrari, ale je nutné přihlédnout k okolnosti, že Mercedes dosáhl tohoto času na středně tvrdých pneumatikách, zatímco Vettel použil (podobně jako druhý Ricciardo) vůbec poprvé ultra-měkkou směs.
Hned osm pilotů najelo více než 100 kol a důvod k zamyšlení budou mít u Renaultu kvůli poruše motoru. Mercedes zvládl pořádnou porci 172 kol (800 km), z podstatně vyšší spolehlivosti než loni se těší McLaren s Hondou - devátý Alonso si dnes připsal 119 kol (553,945 km).
Konečné pořadí 2. dne
Pozn.: podbarvení hodnot v tabulce u týmu/vozu označuje výrobce motorů (červená - Ferrari; oranžová - Renault; šedá - Mercedes; bílá - Honda, u časů druh použité směsi pneumatik (fialová - ultraměkká; červená - superměkká; žlutá - měkká; bílá - střednětvrdá).
Fotogalerii z testování v Barceloně najdete zde.
Jak probíhal druhý den - sledovali jsme živě zde:
18:00 Už dvě minuty před koncem druhého testovacího dne bylo jasné, že se nebude restartovat, takže pomyslná šachovnicová vlajka ukončila úterní testy. Ještě dodejme, že i Pérez zakončil svůj stint o délce osmi kol v rozmezí 1:28,9 - 1:30,7.
17:58 Nabízí se spekulace, že šlo ze strany Ferrari o záměr, Vettel byl vyslán na trať s prázdnou nádrží, aby se ověřilo, že senzory budou poskytovat odpovídající údaje, aby nedošlo při závodě k nepříjemnému překvapení.
17:57 Ferrari stojí asi šest metrů od vnějšího okraje zatáčky 3, kolem se rojí traťoví komisaři.
17:55 A pět minut před koncem tu je dnes potřetí červená vlajka. Příčinou je Ferrari Sebastiana Vettela, které se zastavilo v zatáčce 3. Vettel už opustil vůz. Tím je asi pro dnešek dokonáno.
17:55 Zdá se, že už jenom dokroužíme dnešní druhý testovací den. Na tratí máme Péreze a Bottase, ale že by došlo ke zlepšení jejich výkonů se opravdu nezdá. Wehrlein se po sedmi kolech vrací do boxů - začínal na hodnotě 1:27,0, končil 1:30,2.
17:50 Možná nás ještě překvapí Bottas, počkáme si, co předvede. Pérez je dalším "stovkařem", dnes se piloti opravdu činili. Je jisté, že jen tři nepokoří hranici sta absolvovaných kol.
17:48 Vypadá to na odevzdaný a poklidný závěr - Wehrlein na měkkých pneu se pohybuje kolem 1:28, Pérez je ještě o vteřinu pomalejší, teď se ještě objevuje Verstappen, jemuž na čelo chybí necelé čtyři vteřiny.
17:45 Zkusí ještě Wehrlein ohrozit své soupeře? Na měkkých pneumatikách se zatím rozehřívá časy v průměru 1:27.
17:42 Vettel si na středně tvrdé směsi krouží v poklidu časy kolem 1:33,9, ještě se nám představí možná překvapivě třetí muž průběžného pořadí Sergio Pérez.
17:40 Tak ještě jednou uvidíme Manor s Pascalem Wehrleinem, zatímco Haas pilotovaný Gutiérrezem směřuje do boxů.
17:38 A ze čtveřice už je jenom duo - Rosberg a Ericsson jsou v boxech. Vicemistr světa má na svém kontě 800 kilometrů.
17:35 Čas běží a zatím to nevypadá, že bychom měli být svědky ještě nějaké dramatické podívané v podobě boje o pomyslné stupně vítězů. Na trati vidíme stále kvarteto Gutiérrez, Ericsson, Vettel a Rosberg.
17:31 Mexičan na voze Haas na měkkých pneu byl úspěšnější a posunul se časem 1:25,524 před Bottase. Verstappen nadějně rozjeté kolo nedotáhl do finále. Pro Haas je to mnohem úspěšnější představení než včera.
17:30 Útok ale pokračuje - Verstappen i Gutiérrez zaznamenávají osobní maximum v prvním sektoru... A mezitím už sedmý pilot vyplnil přihlášku do Klubu stovkařů - Ericsson.
17:28 Verstappen je opět na trati a hodlá se protlačit do desítky, ale i přes zlepšení na 1:26,539 se mu to zatím nedaří.
17:25 Rosberg už dávno překonal loňský rekord Felipe Nasra na Sauberu, který zajel 159 kol. Nico je stále o 1,7 vteřiny rychlejší než Vettel. Zatím nelze říci, zda Sebastian volí klidnější jízdu, odcházejí mu pneumatiky nebo dochází palivo.
17:23 Mezitím skončil stint o délce 12 kol Pascal Wehrlein. Dosahované časy oscilovaly od 1:28,3 po 1:30,0. Nyní už je jeho Manor v boxech.
17:22 Dvojice Rosberg-Vettel si putuje po trati vysloveně "plážovým tempem". Pilot Mercedesu projíždí před měřícím zařízením v časech kolem 1:27, jeho krajan v barvách Ferrari zhruba o dvě sekundy pomaleji. Společně s nimi vidíme na okruhu ještě Ericssonův sauber.
17:20 Bottas končí svůj stint, v němž se jeho časy pohybovaly v romezí čtyř vteřin. Absolvoval ho na měkkých pneumatikách.
17:17 Už se o tom psalo v diskusi - Fernando Alonso dnes absolvoval 117 kol, takže za jediný den toho najel víc než za všechny testovací dny v minulém roce.
17:15 Pérez vytáčí pravidelně kola v hodnotě 1:32 ma měkké směsi. Zdá se, že mu buď dochází palivo nebo jsou pneumatiky na hranici opotřebení.
17:12 Také Vettel a Rosberg se nahánějí na trati v přímém duelu. Výhoda v pneumatikách není žádná, oba piloti mají středně tvrdou směs. Rosberg si nejspíš předjížděcí manévr schová na cílovou rovinku. Také se mu to podařilo.
17:09 Valtteri Bottas zaznamenává změnu v pořadí. Časem 1:25,648 se posouvá před "skorokrajana" Ericssona. Oproti předchozímu nejlepšímu času, dosaženém na středně tvrdé směsi tentokrát vsadil na měkkou.
17:05 Máme tu vedoucího závodníka dnešní porce testovacích kilometrů - Sebastian Vettel se vydal do svého 102. testovacího kola. Zvuk jeho motoru naznačuje, že si Seb vyzkoušel startovací proceduru. Projel boxovou uličku pod určitými otáčkami motoru a na jejím konci si vyzkoušel odpich na startovní dráhu.
17:02 Do boxů míří i Verstappen, Pérez se rozhodl nasadit měkké pneumatiky.
17:01 Gutiérrez se vrací do boxů, Wehrlein z nich naopak vyjel na trať. Začíná poslední hodina druhého testovacího dne.
17:00 Je otázkou, zda je to záměr, ale Verstappem dosáhl svého času na bíle označené směsi, tým se zatím k použití měkčích sad neodhodlal.
16:57 Max Verstappen nás nejspíš slyšel, protože si hned v prvním sektoru zlepšil osobní maximum. A také se jako poslední vměstnal pod hranici 1:27. Časem 1:26,755 se blíží k Palmerovu výkonu, který se kvůli poruše turbomoboru nemůže bránit.
16:54 Po více než půlhodině se nám na trati objevuje opět Ricciardo. Doprovází ho Gutiérrez, vzápětí se přidává Verstappen, ostatní se chystají (doufejme) na show v poslední hodině.
16:52 Alonso si zřejmě zkoušní krizové scénáře, protože předjíždí Ericssonův sauber přímo v boxech.
16:51 Do boxů se vrací Ericsson, ke stovce absolvovaných kol mu chybí čtyři okruhy.
16:48 Pasáž, která asi není příliš atraktivní - narušuje ji Esteban Gutiérrez skokem vpřed o více než vteřinu a časem 1:25,873 přeskakuje hned tři soupeře. Na svém voze měl měkké pneu.
16:42 Konečně trochu přidal Alonso, zapsal si osobní maximum v posledním sektoru. Na trati teď máme čtveřici Alonso, Bottas, Ericsson a Pérez. Co nevidět se k nim připojí Gutiérrez.
16:40 Vettel ukončil svůj stint trvající 23 kol. Jeho výkony byly velice vyrovnané, od 1:28,5 po 1:30,5. Při vjezdu do depa to bylo 1:33,9.
16:38 Na trati jsou momentálně Bottas, Alonso a Pérez. Renault evidentně neztrácí humor, protože uvedl vysvětlení potíží s turbem: "Podle naší speciální analýzy (provedené neodpovědnou osobou) se náš vůz pokusil změnit režim motoru, protože mu to nešlo, tak nám vyslalo jako upozornění kouřové signály."
16:35 Dnešní klub stovkařů se utěšeně rozrůstá, jeho dalším členem je Sebastian Vettel. A to před námi leží ještě 85 minut testovacích jízd.
16:33 Na trati se toho moc neděje, tak aspoň bleskově můžeme oznámit, že loňský pilot Manoru Alexander Rossi, který jel pět Grand Prix v druhé polovině šampionátu, získal místo v sérii IndyCar v týmu Andretti Autosport.
16:32 Vettel právě dokončil dvacáté kolo v řadě. Jeho výkony v této závodní simulaci odpovídají zhruba Rosbergovu výkonu. V Barceloně vládne nadále ideální počasí, jasno se slabým slunečním svitem a stálou teplotou.
16:29 Také Ricciardo končí svou dvacetikolovou šňůru absolvovanou průměrně kolem 1:30,0. Ovšem dvakrát se dostal značně za tuto hranici (1:37,8 a 1:35,4). Vedle Rosberga se po dráze prohání na bíle značených gumách i Vettel - oba jsou od sebe několik vteřin.
16:28 V současné době je nejrychlejším pilotem na trati Marcus Ericsson s loňským vozem Sauber C34, dosáhl času kolem 1:27, tedy o pět vteřin pomalejšího než Vettelův nejlepší výkon. Poté Švéd míří do boxů. Na trati ho střídá Rosberg na středně tvrdé směsi, ovšem se stejným výsledkem, kolem 1:27.
16:26 Gene Haas je ve svém živlu a poskytuje jeden rozhovor za druhým. Na stole před ním to vypadá jak v bazaru s mobilními telefony a záznamníky.
16:25 Verstappen končí svůj dlouhý stint. Zatímco začátek se pohyboval od 1:28,5 až 1:29, poslední kola už klesají až k 1:33,5. Po sérii 23 kol míří Holanďan do boxů.
16:23 Mechanici Manoru usilovně pracují na přední části Wehrleinova vozu. Uvidíme, zda mladý Němec ještě vyjede na trať
16:19 Na trati si dvojice Bottas - Verstappen nasimulovala závodní režim ve vzájemném souboji. Pilot Williamsu nedal mladikovi uplynulého roku šanci.
16:16 Zlepšení zaznamenává i Esteban Gutiérrez, i když jde jen o desetinky vteřiny - nadále zůstává desátý časem 1:26,685.
16:15 Jolyon Palmer, který dnes bude už bez práce, okomentoval tuto skutečnost na Twitteru značně kousavým způsobem: "Dvaačtyřicet kol je pořád lepších než 37." Je to zřejmá narážka na jeho včerejší absolvovanou vzdálenost.
16:10 Ricciardo se stává třetím "stovkařem" - právě dokončil tolik kol na okruhu Circuit de Catalunya. Znamená to odjet 465,5 kilometru.
16:07 Podobně je na tom Marcus Ericsson. Má žlutě označené pneumatiky, také on se zlepšil časově, nikoli však v pořadí - jeho aktuální čas na kolo 1:25,237. Společně s tím se Rosberg věnuje závodní simulaci s časy kolem 1:27.
.16:05 Sergio Pérez zajel první sektor vůbec nejrychleji, v druhém si zapsal osobní maximum a celkově zlepšení na 1:23,650. Bohužel pro něj to ale neznamená posun v pořadí, zůstává třetí. Svého výkonu dosáhl na superměkkých pneu.
16:02 Na trati máme opět Vettela a můžeme rovněž doplnit informaci pro milovníky meteorologie - od ranních osmi stupňů jsme poskočili na současných 17°C.
16:00 Dva piloti mají odkrouženo 100 kol (Rosberg a Alonso), ale minimálně tři čtyři další mohou ve zbývajících dvou hodinách také tuto metu přeskočit.
15:59 Ricciardo se blíží 100 kolové hranici. Na svém kontě má 94 kol a jezdí časy kolem 1:29 min.
15:56 Gutiérrez s Haasem odkoužil 12 kolový stint, to je nejvíce v historii týmu, a tak se tím pochlubili na Twitteru.
15:54 James Key z Toro Rosso řekl, že sice jeho tým věděl "už" od konce října, jaký bude mít motor, ale svoje auto musel narozdíl od mateřského týmu Red Bull kompletně přestavět. Toro Rosso je navíc menším týmem než Red Bull.
15:51 Časy Bottase celkem kolísají. To Gutiérrez jezdí se svým Sauberem vcelku konstantně s časy kolem 1:28 min.
15:49 Palmer na svém Twitteru: "Pro dnešek konec, ale 42 kol je lepších než 37. Minimálně jdeme dobrým směrem". Jen připomeňme, že včera u továrního týmu Renault bojovali se softwarovým problémem.
15:47 Alonso se dostává přes hranici 100 okruhů, více než McLaren má už jen Mercedes. Rosberg má aktuálně 117 okruhů na svém kontě.
15:45 Jistě si vzpomínáte na někdejšího šéfa Scuderie Ferrari, Stefana Domenicaliho. Co dělá tento manažer dnes? Pracuje pro koncern VW a stává se prezidentem italského Lamborghini! Více zde.
15:43 Mercedes má mít připraven inovativní nos, který by měl zítra nasadit na auto - více zde.
15:40 Bottas krouží po dráze s tvrdými gumami, jeho časy jsou okolo 1:30. To Rosberg krouží s časy v oblasti 1:28 až 1:29.
15:38 Poslední stint Alonsa byl následující: výjezdové kolo - 1:26,0 - 1:28,1 - 1:27,9 - 1:27,9 - 1:29,7 - 1:30,1 - 1:30,3 - 1:30,5 - 1:30,3 - 1:31,3 - zájezdové kolo. Alonso byl v boxech jen chvíli a už je zase na trati.
15:36 Čas zlepšuje Pérez: 1:24,238 min na měkkých gumách na jeho VJM09. U Haasu mají co dohánět, dnes odjeli zatím jen 32 kol, nejmíň ze všech. Jsme tedy rádi, že je vidíme na trati.
15:33 Vettel v boxech. Gutiérrez vyjíždí s Haasem dnes odpoledne poprvé na trať.
15:32 Vettel stále na ultra-měkké směsi gum (fialová - viz obrázek níže). Na trati tak vydržel už poměrně dlouho. Ovšem jeho poslední čas měl hodnotu 1:31,6 min.
15:30 Teď je na trati docela provoz (Vettel, Ricciardo, Rosberg, Ericsson, Bottas, Wehrlein a Alonso). Rosberg dostal během zastávky neozančené gumy.
15:27 Rosberg byl v boxech a tým zkoušel ostrou závodní zastávku. Vettel na ultra-měkkých gumách jezdí časy kolem 1:29 min. Má tedy zřejmě dost natankováno a tým zkouší, kolik kol s těžkým autem může s těmito gumami odjet.
15:23 Na trať míří Ericsson, Bottas zajel po delším stintu do boxů. Vettel má na svém Ferrari opět ultra-měkké gumy, v prvním sektoru je ale pomalejší než ve svém nejrychlejším kole.
15:19 Alonso na měkkých gumách zaznamenává nové maximum: 1:26,082 min. To ho posouvá z desátého na osmé místo.
15:16 Rosberg teď pokořil hranici 100 kol. Hamiltonovi se to včera povedlo v 15:36, tedy o něco málo později.
15:15 Pérez zlepšuje svoje maximum na 1:24,417 min. Stále zůstává ale třetí. Na své Force Indii má měkké gumy.
15:13 Ve volnější chvíli si můžete přečíst první dojmy Seba Vettela z nového auta, zde přikládáme jeho dnešní fotku z boxové uličky s ultra-měkkými gumami na voze.
15:12 Renault tlačí svůj R.S.16 do míst technických přejímek. Před mechaniky tlačící vůz pobíhá traťový maršál ve žlutém se žlutou vlajkou v ruce.
15:11 Na trati teď krouží Ricciardo, Perez, Rosberg, Bottas a Verstappen. Nejrychlejší je Rosberg, který jezdí kola kolem 1:29 min.
15:06 Vettel teď zajel následující stint na superměkkých gumách: výjezdové kolo - 1:28,7 - 1:29,3 - 1:30,4 - 1:30,6 - 1:31,2 - 1:31,6 - zájezdové kolo.
15:05 Wehrlein je překvapen, že Ferrari i Red Bull už použili super-měkkou sadu: "Co? Oni už jeli na super-měkké sadě? No tak to potom moje časy nejsou špatné..."
15:03 Renault ozřejmil, co se stalo: "Z naší speciální analýzy vyšlo, že se auto chtělo dostat na twitter a být sdíleno. Jenže zjistilo, že nemůže, a tak vydalo kouřový signál."
14:58 Ještě vloni věc nevídaná - Alonso bojuje s Rosbergem o titul nejpilnějšího testovače. Španěl vjíždí do 81. okruhu, Němec do 84...
14:55 První odpolední zlepšení předvedlo Toro Rosso - Verstappen na střední sadě zajel 1:27,211 min. Rychle se přidal i Pérez, Mexičan jde časem 1:24,626 min. na třetí místo! Měl měkkou sadu.
14:51 Na trať vyjelo 7 z 11 aut, v boxech zůstali jen Wehrlein, Palmer, Gutierrez a Verstappen.
14:51 U Renaultu došlo na selhání motoru, konkrétně turba.
¡BANDERA ROJA! Rotura de motor @JolyonPalmer con fuego y humo al final de la recta de meta. pic.twitter.com/H2zRRmNBe7
— Cristóbal Rosaleny (@crosaleny) 23. Únor 2016
@crosaleny @JolyonPalmer pic.twitter.com/A1L9m5zRDn
— Yoshua Segura (@lociri11) 23. Únor 2016
14:49 Zelené vlajky.
14:46 Červené vlajky přerušily delší jízdy Vettela i Ricciarda. Zde jsou jejich časy.
Ferrari na měkké sadě: výjezdové kolo - 1:29,1 - 1:29,1 - 1:29,4 - 1:29,8 - 1:29,7 - 1:30,0 - 1:30,5 - 1:30,6 - 1:30,9 - zájezdové kolo
Red Bull na střední sadě: výjezdové kolo - 1:30,2 - 1:30,1 - 1:29,8 - 1:29,8 - 1:29,9 - 1:29,9 - 1:30,1 - 1:30,2 - 1:30,4 - zájezdové kolo
14:45 Stejně jako dopoledne Toro Rosso, i Renault ihned zakryl svůj vůz pod plachtu, takže ani při vykládání v boxech nebylo z nového vozu nic vidět.
14:41 Traťoví komisaři jsou již na místě, brzy budeme opět moci závodit.
14:37 Mezi zatáčkou 2 a 3 stojí Renault, se kterým vyjel Palmer.
14:35 Červená vlajka.
14:31 Vettel a Ricciardo jezdí stejné a velmi konstantní časy - 1:30,029 min a 1:30,124 min. Rosberg má střední sadu. Na trať vyráží i McLaren s Alonsem.
14:27 Na trať míří Mercedes - vidíme tak tři nejrychlejší muže průběžného pořadí společně na trati.
14:25 Vettel na měkké sadě jezdí čas 1:29 min., Ricciardo teď zvládl na o stupeň tvrdší gumě stejnou hodnotu.
14:22 Kevin Magnussen se s novým Renaultem sveze až zítra, nicméně v boxech se objevil v kombinéze už teď. Že by si spletl datum? Ne, Dán 'si nasadil pracovní oděv' z důvodu sponzorkých závazků.
14:20 Zřejmě ne, protože Force India a Red Bull mají střední sadu, zatímco Ferrari použilo měkkou směs.
14:19 Na trať vyrazilo Ferrari i Red Bull, čeká nás pokračování předobědového souboje?
14:18 Honda, konkrétně pan Jasujisa Araj, vyjasňují důvody změny ve vedení sportovního oddělení japonské značky - více v aktualizovaném článku. Zde jen prozraďme, že z výkonnostních důvodů ke změně nedošlo...
14:15 Sauber zajel do boxů, na trati jej naštěstí, dle slibu, vystřídala Force India s Pérezem za volantem.
14:14 Pauzy zatím můžete využít k prohlédnutí si naší fotogalerie z testů - průběžně ji neustále aktualizujeme, během oběda jsme přidali fotky Mercedesu.
14:11 Force India přiznává, že dodělává něco na voze a brzy vyrazí. Na trati je zatím stále pouze Sauber.
14:07 Prvním, kdo odpoledne vyjel na trať, byl Ericsson se Sauberem - Švéd hned zajel rychlé kolo, které mělo hodnotu 1:31,177 min. Švýcarský tým dopoledne sbíral aerodynamická data, odpoledne chce pracovat s pneumatikami. Ostatně nic jiného mu se starým autem ani nezbývá...
14:01 Zatím nikdo možnosti vyrazit na trať nevyužil.
14:00 Začíná odpolední sekce testů
Na Circuit de Catalunya se vrátíme zase za hodinu.
13:00 Poslední čtveřicí na trati byli Vettel, Bottas, Gutiérrez a Alonso. Poté, co dokončí započaté kolo, je v cílové rovince očekává šachovnicová vlajka, končící dopolední část testovacích jízd.
12:58 Žádné lámání rekordů nebude - Vettel má na svém voze měkkou směs, Ricciardo jede s bíle označenými pneumatikami. Alonso už dokončil 69. kolo a drží si v tabulce pilnosti druhé místo. Nyní je nejrychlejším na okruhu Ricciardo s časem kolem 1:26.
12:54 Verstappena vystřídal na trati Pérez, tři Mohykáni nyní tráví na trati poslední minuty před obědem. Časy jsou průměrné, nehrozí žádný zásadní posun v pořadí. Ale možná se dočkáme ještě dramatického finále, protože na trať se vracejí Vettel a Ricciardo.
12:50 Závěr dopoledních jízd se nesl v duchu souboje Ferrari a Red Bullu, ale je třeba si uvědomit, že nevíme přesné množství paliva, které měli oba piloti v nádržích, rovněž jaké byly hodnoty nastavení motoru.
12:48 Na trati zůstávají Alonso, Verstappen a Wehrlein.
12:47 První sektor jde Vettelovi vysloveně nejlépe, opět v něm zajel osobní maximum, ale čas nezlepšil, pohyboval se někde kolem hodnoty 1:23,7. Nyní je na tahu Ricciardo, otázkou je, zda se mu zlepšení do polední pauzy ještě podaří. Nejspíš ale ne, protože společně s Vettelem oba zamířili do boxů.
12:43 Vettel se nevzdává a nasazuje nejrychlejší první sektor... a celkově posouvá laťku opět výš - ultraměkké pneu mu umožnily dosáhnout času 1:22,810! Blíží se tak loňskému Rosbergovu času. Na trati je v tuto chvíli šest vozů.
12:41 Zdá se, že vítěz asi bude mít placený oběd, protože Daniel Ricciardo vzápětí sbírá hozenou rukavici a posouvá se opět do čela časem 1:23,525. Verstappen je na střední směsi a jeho časy se pohybují kolem 1:30.
12:38 Sebastian Vettel si bere vedení od svého někdejšího kolegy v týmu Red Bull. Jeho Ferrari protlo cílovou čáru a jeho čas se zastavil na hodnotě 1:23,658. Vettel tak jako první prolomil hranici 1:24 a je více než o vteřinu rychlejší než Rosberg. Pilot Ferrari má na svém voze superměkké pneumatiky.
12:34 Jen pro srovnání - při Grand Prix Španělska zajel Vettel na superměkkých pneu čas 1:23,276 a Nico Rosberg při loňských testech 1:22,792. Po své nedobrovolné zastávce se na trati objevuje rovněž Max Verstappen.
12:31 Potvrzeno. Ricciardo jako vůbec první pilot použil v testovacím provozu ultraměkké pneu. Na trati je rovněž Wehrlein a také on se posouvá tabulkou vzhůru časem 1:25,925.
12:27 Dá se předpokládat, že Ricciardo zvolil pro své rychlé kolo ultrasoft pneumatiky. Ještě to ale není zcela zřejmé.
12:26 Máme nového vedoucího pilota! Daniel Ricciardo z a to pořádně vzal a dosáhl času 1:24,298, tedy o půl vteřiny rychlejšího než Rosberg.
12:25 Zlepšení vidíme i u Estebana Gutiérreze, na bíle označené směsi se dostává před Verstappena na osmé místo - 1:26,931.
12:20 Během testů se objevuje i novnářská latina. Italští kolegové označují Ferrariho příď označili za kachní. Zajímavější pro nás je, že Ericsson na starém Sauberu C34 posunul svůj čas o notný kus kupředu: 1:25,734 ho vyneslo na páté místo.
12:19 Rosberg asi hodlá atakovat včerejší Hamiltonův výkon v počtu najetých kol - stále krouží na trati v průměru 1:27 na kolo, zatímco Alonso zamířil do boxů.
12:15 K Bottasovi a Rosbergovi se přidává Ricciardo na neoznačených pneu Pirelli. V Barceloně se nadále otepluje, teplota vzduchu už dosáhla 14°C.
12:12 Bottas na bíle označených pneumatikách absolvoval sérii osmi kol a postupně zpomaluje od 1:26,1 až k 1:27,9. Poté míří k boxům. Alonso je ještě o něco pomalejší, průměrné časy se pohybují kolem 1:28,3.
12:10 Mechanici v garáži Toro Rosso znovu nastartovali Verstappenův vůz, zvuk motoru nenaznačuje, že problém by byl právě tady. Na dráhu vyrazil i Sergio Pérez.
12:09 Příčina Verstappenova nedobrovolného zastavení zatím stále není objasněna, tým stále pátrá, kde se stala chyba. Rosberg nyní jede "na údržbu", což v jeho podání představuje časy na rozmezí 1:26 a 1:27.
12:05 Progres zaznamenal i Mexičan Gutiérrez, i když nikoli v pořadí. Svůj osobní čas stlačil na 1:27,162. Na trati setrvává stále stejné kvarteto Alonso, Bottas, Gutiérrez a Rosberg.
12:02 Další Rosbergův útok na nejlepší čas byl jen o 0,018 vteřiny pomalejší. I ten by však stačil na druhé místo (1:24,885)
11:59 Ricciardo se nezlepšil, i když to zpočátku vypadalo nadějně. Rosbergův výkon může mít odraz v ubývajícím palivu, protože absolvoval poměrně dlouhý stint. V tuto chvíli ho na trati doprovází trio Alonso, Bottas a Gutiérrez.
11:58 ... a je tu nový muž v čele klasifikace testu: Nico Rosberg má na displejí výkon 1:24,867.
11:56 Rosberg, Ricciardo a Bottas krouží po okruhu na středně tvrdé směsi. Tyto pneumatiky jsou zatím při testech nejpoužívanější. Rosberg a Ricciardo mají osobní maxima v sektoru 1, Nico pokračuje ve stejném výkonu i v druhém sektoru...
11:54 V Barceloně je nadále slunečno, teplota od rána povyskočila na 11°C. Na trati předvádí Ricciardo nejlepší osobní výkon v sektoru 1, ne už tak v druhé části tratě. Vettel na trati dlouho nepobyl, po instalačním kole se vrací do boxů.
11:51 Vše je řádně uklizeno, mechanici Toro Rosso spokojeně obhlédli zakrytý vůz a dopravili ho do boxů, vlaje zelená vlajka a můžeme pokračovat. Na trať okamžitě vyrazili Ricciardo, Bottas, Vettel a Rosberg.
11:50 V pauze si zatím připomeňme, že nejpilnějším pilotem je opět jezdec Mercedesu - Rosberg zatím najel 62 kol, zatímco nováček Haas s Gutiérrezem za volantem zatím zvládl jen 12 kol. Verstappenův vůz je naložen odtahový vůz, maršálové pracují velice pečlivě a rychle.
11:47 Mechanici vyrazili na okruh a chystají se pomoci s naložením Verstappenova Toro Rosso, jsou vyzbrojeni přenosnými ventilátory. Vůz je před naložením na odtahový vůz zakryt plachtou, takže nebude dlouho trvat a testovací jízdy budou pokračovat. Příčina zatím není známa, Verstappen se usmívá na mechaniky v garáži a James Key se chystá obhlédnout případné škody.
11:42 Holanďan zastavil své Toro Rosso na vnitřní straně dráhy před nájezdem do poslední dvojzatáčky okruhu, která nese příznačný název New Holland.
11:40 Pozor, zavlála červená vlajka - na okruhu jsou Alonso, Guttiérez, Palmer a Verstappen. Co je příčinou? Vypadá to na Toro Rosso a je potvrzeno, že Verstappen zastavil ve 13 zatáčce.
11:37 Pérez zajel čas 1:29,790, což je na hony vzdáleno od jeho nejlepšího výsledku.
11:35 Španělský dvojnásobný mistr světa je nyní nejrychlejším mužem na trati, točí kola v průměru za 1:28. Na trať vyjíždí Pérez a po dvacetiminutové pauze také Vettel. Zajíždí první sektor nejrychleji, ale nikoli druhý, takže čas 1:25,321 je pomalejší, než jakého dosáhl třetí Rosberg.
11:35 Alonso co nevidět dokončí 35. kolo, jezdí na neoznačných pneu Pirelli. Mercedes teď nechal kroužil Rosberga po trati plných 16 kol.
11:31 Ricciardo po bleskové zastávce v boxech opět na trati, ale zlepšení se tentokrát nekoná - 1:25,169. Společně s tím brázdí Circuit de Catalunya Alonso, Bottas, Palmer, Rosberg a Verstappen.
11:28 Ericsson poskočil kupředu o více než vteřinu - 1:27,290 - leč nikoli v pořadí. Díky tomuto času uhájil devátou příčku, protože krátce po něm se zlepšil i Alonso, zůstává však výkonem 1:27,462 na desátém místě.
11:27 Palmer zajíždí podstatně lepší čas než včera, výkonem 1:26,189 se posouvá na šesté pořadí, Ericsson si zapisuje výkon 1:28,344.
11:25 V boxech Renaultu jsme zahlédli v rozhovoru s Fredericem Vasseurem rezervního pilota Estebana Ocona. Ricciardo mezitím zajel velmi rychlé kolo a jako druhý dnes pokořil hranici 1:25. Čas 1:24,965 však zatím na Vettela nestačí. Oba mají na svých vozech bíle označené pneumatiky.
11:21 Další kolo rozjel Gutiérrez nadějněji, zrychlil v prvních dvou sektorech, ale nakonec se nezlepšíl.
11:18 Vettel se po symbolickém pobytu vrací do boxů, na trati nyní máme Gutiérreze, Bottase a Rosberga. Bottas se uvádí časem 1:25,872, Mexičan v barvách Haasu je podstatně pomalejší - 1:27,405.
11:15 Ricciardo se vrací do boxů, zatímco Vettel po kratičké zastávce v boxech opět krouží po trati. Předtím jeho průměrné časy létaly kolem hranice 1:25,8.
11:10 Rosberg dosahuje času 1:25,295, stále je třetí.
11:06 Vysmátý Australan se neraduje dlouho, přeskakuje ho Vettel s Ferrari - 1:24,940 min.
10:58 A máme nového lídra - Ricciardo s Red Bullem: 1:25,223 min.
10:57 Gutiérrez se v dalším pokusu dostává na 1:29,804 a 1:28,996 min.
10:55 Haas konečně v měřeném kole - 1:32,570 min.
10:52 Zlepšení předvádí Bottas - 1:26,501 min.
10:45 Alonso sice zrychlil na 1:38,411 min, stále je však na rovinkách kvůli sběru dat pomalý.
10:37 Verstapen projel kolo v čase 1:27,346 min.
10:35 Manor dnes rozdělí svůj program mezi Wehrleina, který bude jezdit dopoledne, a nováčka Harjanta, jenž jej vystřídá po obědě. Jejich technický ředitel John McQuilliam popsal včerejší den jako "start z říše snů," přesto se očekává, že jim zrychlení chvíli potrvá - byť je bude pohánět ten nejsilnější motor Mercedesu.
10:33 Vettel míří vpřed - 1:25,512 min.
10:32 Red Bull poskočil na třetí příčku - 1:26,486 min.
10:30 Haas je konečně na dráze, krouží i Ricciardo.
10:25 Wehrlein s Manorem zrychlil na 1:28,442 min, zůstává ale pátý.
10:19 Force India se neradovala dlouho, Rosberg je opět první - 1:25,479 min.
10:17 Nové pohonné jednotky s přepracovaným výfukovým systémem (separatní potrubí z obtokového ventilu) jsou o 4 dB hlasitější - dosahují 128 dB. Vyplývá to z měření, které provedl Mercedes na svém dynamometru. Poslední 2,4litrové V8 motory dosahovaly hlučnosti 129,5 dB.
10:10 Haas dokonžuje přípravy, Gutiérrez brzy vyrazí. Force India se v dalším pokusu nezlepšila.
10:05 Rosberga na středně-tvrdých pneumatikách překonává Pérez - 1:25,835 min.
10:03 Mercedes reaguje na zaregistrování nových dílů a připodobňování ke kombajnu: "Pro nás jde o podlahu W."
9:59 Registrujeme první kolo Palmera s Renaultem, jenž se včera trápil se softwarem - 1:27,806 min.
9:57 Alonso se na měkkých pneumatikách zapisuje časem 1:42,250 min. Wehrlein je pátý - 1:31,906 min.
9:54 Rosberg dosahuje nejrychlejšího času 1:26,236 min. Wehrlein 1:33,299.
9:50 Verstappen dosahuje 1:29,070 min. Haas se chystá na instalační kolo s novým předním křídlem s posílenými nosníky.
9:45 První neobvyklé díly v přední části podlahy Mercedesu spatřeny:
New on the Merc: 'combine harvester' teeth under sidepod pic.twitter.com/PzOmId9Df6
— Ted Kravitz (@tedkravitz) February 23, 2016
9:36 Na trať se vydává Sergio Pérez.
9:34 Toro Rosso zatím nacvičuje zastávky v boxech, Ericsson zajíždí spíše pomalejší kola, zatímco Rosberg nám ukázal další zlepšení a opět výrazné - 1:26,236.
9:33 Gene Haas, majitel americké stáje, včera v Barceloně chyběl, protože se o víkendu účastnil akce Daytona 500. Dnešní testy svého týmu už sleduje z boxové zídky.
9:29 Ricciardo odjel instalační kolo a vrátil se do boxů, Ericsson zůstal na trati. Rosberg zaznamenává jako třetí v pořadí měřený čas a jde jasně do čela - 1:26,235 min.
9:28 Andy Cowell (Mercedes) deklaruje výkon pohonné jednotky svého týmu přes 900 koní. A motor by měl být hlasitější. "Pomalu se zvukem blížíme někdejším osmiválcům. A nápadů, jak zvýšit hlasitost, máme víc."
9:26 Ferrari evidentně sbírá data, protože Vettelův výkon 1:57,194 je na hony vzdálen tomu, co předvedl včera. Vzápětí se vrací do boxů, zatímco Rosberg vyjíždí na trať.
9:25 Sauber stále nemá k dispozici nový vůz. Na trati nyní krouží Vettel a Ericsson konstantním tempem.
9:12 Týmy dokončují svá instalační kola. McLaren oznamuje, že se zaměří na testování aerodynamiky, proto budeme moci na voze pozorovat měřicí zařízení s Pitotovými trubicemi.
9:10 Sedm z 11 vozů se již představilo.
9:08 Ricciardo začíná na 1:35:044, Rosberg se zlepšuje na 1:30,023 min. Krouží už i Pérez a Bottas.
9:05 Rosberg si na středně-tvrdé směsi připisuje první měřené kolo - 1:35,833 min.
9:00 Druhý den testů začíná, jako první vyráží Rosberg následovaný Alonsem a Ericssonem.
8:59 Mercedes dle plánuje test "neobvyklých" nových dílů: "Když jsem je viděl poprvé, byl jsem rozhodně překvapený."
8:56 Haas po včerejším incidentu, kdy Grosjeanovi upadlo na rovince přední křídlo, posílil jeho nosníky. Kvůli tomu ujel nejméně ze všech - pouhých 31 kol.
8:53 V Ženevě se dnes bude na schůzce Strategické skupiny F1 (dopoledne) a Komise F1 (odpoledne) jednat o velké změně pravidel pro rok 2017. Ve hře je razantní nárůst přítlaku, týmy se však zatím zřejmě nemohou shodnout na šířce vozů. Pokud k dohodě nedojde dnes, bude od března zapotřebí jednomyslný souhlas všech, což je záležitost v F1 v poslední době nevídaná.