Co bude pohánět Red Bully příští rok a jakou roli ve vylepšeních hraje Illien?

Petr Hlawiczka, 6. listopadu 2015, 06:35 Google+

Red Bull si v Brazílii poprvé vyzkouší vylepšenou pohonnou jednotku Renaultu, který ale nevyužil výsledky vývoje Maria Illiena. A vypadá to, že rakouský tým zůstane u francouzských motorů i příští rok.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 06.11. 20:24) Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

V Brazílii si Red Bull poprvé vyzkouší vylepšený motor Renaultu
Renault do Brazílie příští týden přiveze novou specifikaci své pohonnou jednotky a Red Bull ji má poprvé nasadit na dráze. Francouzský výrobce očekává, že výkon stoupne přibližně o 40 koní, což by se v časech na kolo mělo projevit zrychlením o 0,2 sekundy.

Mario Illien však vylučuje, že by šlo o vylepšení, s kterými přišel on. Podle něj jde o vlastní nápady Renaultu a výsledky paralelního vývoje, který probíhal ve Viry. Popírá rovněž popisované spory s Renaultem o duševní vlastnictví.

"Nevím nic o nějakých sporech. Také nemám žádné potuchy o tom, jaká vylepšení Renault zabudoval do svého opraveného motoru. Kromě toho si nedokážu představit, že by tak velký koncern, jako je Renault, podstoupil riziko a tajně do toho zapracoval i můj vývoj," uvádí Illien pro AMuS.

Tento švýcarský specialista na motory v létě upravil motor Renaultu na náklady Red Bullu. Původní výsledky sice nebyly lepší, ale po další práci na zaměřené na spalování již o 4 % předčily Renault. Ten se však rozhodl nevyužít jeho nápady, jak mylně informovala česká bulvární F1 média, ale jde si svou vlastní cestou.

img-responsive

Mario Illien se při vývoj soustředil na vylepšení spalovací komory motoru | foto: Renault Sport F1

Rakouský závodní tým přitom na souběžný vývoj Illiena vynaložili přes 55 milionů korun. Soustředili se přitom na hlavu válců, nikoliv na blok motoru, jak psala některá média: "Kdybychom se dotkli bloku, tak by nám 12 žetonů nestačilo."

Dementuje také zprávy, že by pracoval přímo v Milton Keynes, kde by dostal na starost motorové oddělení a že by měli plány na přepracování pohonné jednotky Renaultu pro příští rok. Projekt vlastního motoru již dříve zamítl majitel Dietrich Mateschitz - podle něj by stál moc peněz a kvůli složitosti technologií by to trvalo příliš dlouho, než by se dostali na úroveň Ferrari či Mercedesu.

Red Bull příští rok opět s Renaultem?
Podle zákulisních zpráv bude Red Bull i příští rok pokračovat s Renaultem poté, co se ve středu dohodl na podmínkách spolupráce (smlouvu sice měli původně uzavřenou až do konce roku 2016, rakouský tým ji ale v létě zrušil). Motor ale nemá nést označení Renault.

Red Bull se podílí na vývoji hybridní části. Lidé v Milton Keynes během dvou let spolupráce s Renaultem již získali dostatek zkušeností v oblasti baterií a softwaru pro řízení energie - a podle nich jde o jedinou stránku, která na současných pohonných jednotkách funguje perfektně.

img-responsive

Vývoj klíčových součástí hybridního systému má na starosti Red Bull | foto: Renault Sport F1

Podle britských médií bude motor Red Bullu příští rok využívat výsledky vývoje Illiena a připraví vlastní pohonnou jednotku vycházející z té současné: "Illienův vývoj bude tvořit základ motoru Red Bullu, zatímco motor Renaultu bude stavět na jejich vlastním úsilí."

To by znamenalo, že bychom se příští rok setkali s dvěma verzemi motoru Renault založenými na různých filozofiích spalování. Německá média ale tyto zprávy popírají. Má-li být Renault poslední záchranou a dostat Red Bull na závodní rošt, pak nebude cizí vývoj tolerovat.

Tomu by nasvědčovala i podporuja rakouského týmu směrem k jednoduššímu alternativního motoru a práce na něm by zajímala i Illiena. "To je ten správný tah, jak Formuli 1 učinit znovu atraktivní pro všechny. Motor, který je hlučný, výkonný, kterému každý rozumí a se kterým se dá vyhrávat," uvedl odborný poradce Helmut Marko.

Vytisknout

Diskuze: Co bude pohánět Red Bully příští rok a jakou roli ve vylepšeních hraje Illien?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 06.11.2015 20:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes tvrdí, že na motorech už teď hodně prodělává

Mercedes: 12 milionů dolarů je za motory málo, už teď hodně proděláváme

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud