Anketa
Jakým směrem by se měla F1 ubírat?
Hlasování bylo již uzavřeno.
-
Zůstat u současných pohonných jednotek
73 %
-
Přejít na jednodušší motory
14 %
-
Zachovat současné pohonné jednotky a přidat alternativní motor
13 %
Hlasovalo 92 čtenářů. Výsledky
FIA dala tento měsíc najevo své obavy kvůli přetrvávajícím vysokým cenám současných pohonných jednotek, proto přišla s nápadem nalézt levného dodavatele motorů, které by byly jednodušší.
Mercedes je pro otevřené rozhovory
Mercedes je proti jakýmkoliv změnám, protože má nejlepší pohonnou jednotku a dva různé motory by se podle něj v F1 těžko zaváděli. Chápe ale, proč FIA usiluje o změnu.
"Myslím, že to je ze strany FIA zcela logické snažit se přesvědčit současné výrobce pohonných jednotek, aby snížili cenu, protože čím lepší cena, tím snazší to je pro menší týmy z finančního hlediska," komentuje sportovní ředitel Mercedesu.
"Dokážu pochopit jejich postoj, ale na druhé straně my jako výrobce motorů jsme vyhověli těmto novým pravidlům a vyvinuli jsme tyto motory, které jsou založeny na obchodním případu. Jeho součástí je také stránka příjmů. Pokud se to tedy změní, změní to naše čísla - a z toho pramení odlišné zájmy. Ale tento rozhovor v zájmu F1 vést musíme," hodnotí Wolff.
Todtových 12 milionů dolarů je málo
Prezident FIA Jean Todt naznačil, že se úsilí o zavedení alternativního motoru vzdá, pokud výrobci sníží ceny za své pohonné jednotky na 12 milionů dolarů. To je podle Wolffa ale naprosto nereálná částka.
"Už teď na motorech proděláváme peníze, hodně peněz. Otázkou je, o kolik více bychom ztratili, pokud bychom pokračovali v dotování těchto motorů pro některé naše partnery," přemítá Wolff.
"Naši partneři očekávají, že budou mít ten nejkonkurenceschopnější motor. A abychom ten nejkonkurenceschopnější motor měli, tak utrácíme hodně vysoká částky za vývoj těchto motorů, protože se pohybujeme v soutěžním prostředí. Nikdo se nás nikdy neptal, jak plánujeme tyto náklady dostat zpět, nebo jestli nám v tom někdo může pomoci."
"Můžete argumentovat tím, zda je marketingový přínos vývoje správný či špatný. Ale ve skutečnosti žijeme ve světě, v němž čelíme komerční realitě. A ta je taková, že musíme být co nejefektivnější a snažit se dostat co nejvíce zpět.
Myslím, že od nikoho, od žádného akcionáře, nemůžete očekávat charitativní přístup. Ale i při optimalizaci své vlastní situace můžete nalézt kompromis v zájmu sportu," dodává Wolff.