"Selhali jsme." Renault chce uspíšit změnu motorů v F1, z odchodu Hondy nemá žádnou radost

Petr Hlawiczka, 8. října 2020, 06:05 Google+

Šéf Renaultu nemá radost z odchodu Hondy z Formule 1. Podle něj jde o vážnou událost, kvůli níž je zapotřebí urychlit plánované změny v pravidlech pro pohonné jednotky, k nimž mělo dojít po sezóně 2025.

Počet komentářů:  41 komentářů (Poslední 09.10. 07:30) Napište svůj názor
Esteban Ocon s Renaultem RS20 ve Velké ceně Španělska

Esteban Ocon s Renaultem RS20 ve Velké ceně Španělska | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

V současnosti se vedou diskuse o podobě budoucího motoru. Podle šéfa F1 Rosse Brawna se žádný výrobce do vrcholné disciplíny motorsportu v nejbližší době nechystá - a kvůli vysokým nákladům na vývoj, složitosti současných pohonných jednotek není divu. Jak je vidět na příkladu Hondy, dostat svůj agregát do konkurenceschopné podoby může trvat dlouhou dobu.

Podle Abiteboula by proto měly být uspíšeny ohlášené změny poté, co se Honda minulý týden rozhodla po sezóně 2021 z F1 odejít: "Chci dát velmi jasně najevo, že mě situace Hondy vůbec netěší. Nejde o pozitivní vývoj pro F1. Chceme, aby v ní byly automobilky, výrobci systémů, dodavatelé motorů."

"Mít tři výrobce motorů nepředstavuje pozitivní vývoj. Musíme z toho vyvodit určité jasné závěry. Povzbuzuji vedoucí orgán k tomu, aby se na to podívali pečlivě. Motorová situace je jednoduše neudržitelná. Zejména z ekonomického hlediska, ale také z pohledu technologického," pokračuje šéf Renaultu.

"Nejsem si jistý tím, jestli si můžeme dovolit takové vnímání. Buď jsme schopni změnit tento náhled na současnou architekturu motorů, nebo musíme urychlit přijetí architektury nové, abychom se znovu dostali na lepší pozici, pokud jde o to vnímání. Očekával bych, že tento vývoj povede k usilovnějšímu přemýšlení o plánování nové generace pohonného ústrojí," uvádí Abiteboul.

img-responsive

Formule 1 přichází o jednoho z pouhých čtyř výrobců pohonných jednotek | foto: Honda Racing F1

Současná pravidla podle něj žádné nové výrobce nepřitáhnou: "Vstupní cena je vysoká, pokud jde náklady, ale i o technologii. I kdybyste utratili obrovskou částku, tak vám to chvíli zabere, než se do toho dostanete. Ukázku toho jsme sami zažili, byť se nyní samozřejmě cítíme o něco lépe."

Stažení Hondy je dle Abiteboula "zkrátka dalším dokladem toho, že jsme selhali při sestavování té správné zprávy a marketingu těchto nových pravidel pro motory, které jsou úžasné - na světě neexistuje nic pokročilejšího, pokud jde o pohonné ústrojí. Nic, co by se blížilo této úrovni efektivity u lehkých vozidel, a to je významné."

O to smutnější je skutečnost, že F1 to nedokáže světu vysvětlit, šířit o tom poznatky a přitáhnout další zájemce. Výrobci by mohli pro propagaci svých technologií udělat podstatně více. "Týká se to nás všech. F1 zmeškala příležitost vyzdvihnout to cenné, co máme. Společně jsme do toho investovali zřejmě miliardy. Jde o základy marketingu  musíme dát světu poznat, co děláme - ne jen to dělat a stěžovat si na to!"

Vytisknout

Diskuze: "Selhali jsme." Renault chce uspíšit změnu motorů v F1, z odchodu Hondy nemá žádnou radost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 09.10.2020 07:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 41 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový technický ředitel Mercedesu James Allison

Překvapení u Mercedesu. Stříbrné šípy mění technického ředitele

Model Mercedesu pro testování v aerodynamickém tunelu

Zpomalila nová pravidla Mercedes více než Red Bull? Konkurence se určitě nezlobí

Valtteri Bottas - závod v Bahrajnu

Herbert nechápe kritiku Bottase: Je to šílené

Fernando Alonso - páteční trénink v Bahrajnu

Nejlepší sezona? 2012, říká Alonso. O jeho budoucnosti rozhodnou nová pravidla

Sebastian Vettel během testování Aston Martinu AMR21

"FIA jsme před dopadem nových pravidel varovali." Šéf Aston Martinu změny trpce snáší

Sebastian Vettel - první předsezonní testy v Bahrajnu

Marko se diví Vettelovi: Měl si dát rok pauzu

Carlos Sainz - kvalifikace v Bahrajnu

Sainz věří, že měl lepší tempo než McLaren. Co říká na rychlost Leclerca?

Nikita Mazepin havaroval v prvním kole závodu v Bahrajnu

Steiner se vrací k chybám jeho pilotů v Bahrajnu

Jeden z neoficiálních grafických návrhů nového Toro Rosso STR13

Proč vůz F1 nedokáže jet rychlostí 400 km/h? Rekord Hondy stále nepřekonán

Charles Leclerc - závod v Bahrajnu

Binotto je s pokrokem spokojený, Ferrari však už teď dává prioritu novému vozu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

Green o Vettelovi: U nás se nepolitikaří, očekáváme od něj vítěznou mentalitu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz věří, že měl lepší tempo než McLaren. Co říká na rychlost Leclerca?

  2. Zpomalila nová pravidla Mercedes více než Red Bull? Konkurence se určitě nezlobí

  3. Herbert nechápe kritiku Bottase: Je to šílené

  4. Marko se diví Vettelovi: Měl si dát rok pauzu

  5. Nejlepší sezona? 2012, říká Alonso. O jeho budoucnosti rozhodnou nová pravidla

  6. Překvapení u Mercedesu. Stříbrné šípy mění technického ředitele

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud