Honda před závodem v Rusku využila své letošní poslední čtyři žetony pro vylepšení pohonné jednotky. V prvním tréninku si ji ke spokojenosti McLarenu vyzkoušel Fernando Alonso, zbytek víkendu ale absolvoval se starší specifikací. Tu novou bude mít za zády opět v Austinu, zatímco jeho týmový kolega Jenson Button zůstane u starší specifikace.
"Na okruh Circuit of the Americas míříme s očekáváním. Jde o vysoce technickou trať, která poskytuje vzrušující závodění, obzvlášť kvůli tlačenicím při boji o pozice v první zatáčce a kvůli rychlým esíčkům, které následují za zatáčkou č. 2. Celkově nám přináší závodní víkend plný atmosféry s nadšenými fanoušky," uvádí Jasuhisa Araj, sportovní ředitel Hondy.
"Okruh Amerik je také náročnou tratí pro nastavení pohonné jednotky, protože těch 20 zatáček se svými vlastnostmi hodně liší a jsou hodně zvlněné. Naším cílem je získat ve zbývajících závodech další data, obzvlášť o našem novém motoru s vnitřním spalováním (ICE) představeném v Soči před 2 týdny," pokračuje zástupce Hondy.
Nový motor již v Rusku pochválil závodní ředitel McLarenu Eric Boullier s tím, že jeho výsledky předčily jejich očekávání. McLaren k tomu v USA přidá také další aerodynamická vylepšení.
Araj to nyní komentuje: "Tým potvrdil, že je vývojový směr dobrý. Nyní tedy budeme pracovat na jeho vyladění pro poslední čtyři závody. Bude to zajímavé vidět, jak bude fungovat společně s vylepšeným aerodynamickým balíkem."
McLaren sice v Rusku dojel s oběma vozy po četných odstoupeních soupeřů na bodech, Fernando Alonso však kvůli krácení si dráhy o své postavení v první desítce vlivem pozávodní penalizace nakonec přišel. Ruský okruh byl po Monze pro jejich balík druhým nejhorším v sezóně, ve Spojených státech proto očekávají vyšší konkurenceschopnost.