Většina z nás si ještě pamatuje zdánlivě nekonečné dohady, zda bude Kimi Räikkönen nahrazen krajanem Valtteri Bottasem, případně Nico Hülkenbergem. Rojila se i další jména, ale všemu učinilo přítrž prohlášení z 19. srpna, kdy Maranello potvrdilo Fina v roli pilota i pro rok 2016.
Psali jsme
Nyní pětatřicetiletý pilot, který má na svém kontě 227 Grand Prix, z toho 20 vítězných, projevil zájem, nebo spíš přání, aby se jeho kariéra v F1 protáhla na více než 14 sezón (do tohoto čísla je započítán i avizovaný příští rok na Ferrari. Jde však spíš jen o vyhlídky, které nelze konkretizovat.
"Nevím, co bude dál. Mám smlouvu minimálně na jeden rok. Co bude potom, to se teprve uvidí," nechce Kimi nic plánovat, což ovšem za něj s radostí dělají jiní. V paměti je totiž výrok "Ferrari nebo nic", který Räikkönen dříve pronesl. Spekuluje se tak, že by v případě odchodu ze závodní dráhy mohl dál působit v týmu Ferrari v podobné pozici jako před ním Michael Schumacher nebo Giancarlo Fisichella.
Kimi-Matias Räikkönen debutoval v F1 na Sauberu, ale už po roce talentovanou "raketu z Espoo", jak se mu také říkalo, získal McLaren. Po pětiletém období, v němž se stal dvakrát vicemistrem (2003, 2005) přešel k Ferrari a svou první éru v tomto týmu završil hned v prvním roce mistrovským titulem. Následovala dvouletá pauza, poté návrat do F1 v barvách Lotusu, od nějž Iceman odešel v roce 2014 k Ferrari. Většina názorů ale Finovo druhé působení v italské stáji hodnotí jako neúspěšné a jeho kariéru označuje "za zenitem".
"U Ferrari jsem už dlouho, jezdím za něj s přestávkou pátý rok. Určitá možnost se tu otevírá, ale rozhodně nechci dělat nějaké rozhodnutí v současné době," dodává k tématu čtvrtý muž průběžné klasifikace letošního šampionátu.