Loni stáj z Maranella prožila svou nejhorší sezónu ve Formuli 1 kvůli slabé pohonné jednotce. Na rovinkách se konkurenci nedokázala vyrovnat a mezi konstruktéry obsadila až šestou příčku.
Během zimy tvrdě pracovala na nápravě svých problémů, přepracovala motor i aerodynamiku a během uplynulých testů si ověřila, že kráčí správným směrem a data z dynamometru nelhala.
"Víme, jak motor fungoval na testovací stolici, ale když jej usadíte do vozu, tak můžete na trati sledovat rychlost, a popřípadě relativní rychlost ve srovnání s ostatními," komentuje 51letý Švýcar zlepšení jejich pohonné jednotky.
"Když jsme zde v Bahrajnu byli loni závodit, tak jsme v kvalifikaci byli na rovinkách velmi pomalí. Nedostali jsme se ani do Q3 a od pole-position jsme byli hodně vzdálení. Když se teď podívám na data, alespoň na rychlost na rovinkách, tak ta je v pořádku. Už to tam nevypadá na takovou nevýhodu, jak tomu bylo loni," hodnotí šéf Ferrari.
"Víme, že to není jen o výkonu, jde také o odpor vozu, jak jsme často říkali loni. Řekněme, že oba přispěli ke zlepšení naší rychlosti na rovinkách. Dnes cítíme, že už není naší slabinou," pokračuje sebevědomě Binotto, jenž letos chce bojovat o vítězství ve velkých cenách.
"Pozitivní příznaky" si povšiml Charles Leclerc i Kimi Räikkönen ze zákaznické Alfy Romeo. Ferrari se v aerodynamice zaměřilo zejména na zadní část a podle Binotta data z okruhu dobře korelují s jejich simulacemi.
"Snažili jsme se co nejlépe vyvinout záď auta. Myslím, že pro nás bylo ještě důležitější porozumět korelaci s aerodynamickým tunelem a simulacemi, šlo tedy o získání dat a srovnání. S korelací jsme hodně spokojení, což znamená, že máme dobré základy alespoň pro příští simulace a další vývoj. Korelace je v těchto dnech klíčovým faktorem. Zatím to tedy vypadá velmi dobře," uzavírá Binotto.