Šéfové F1 usilují o prosazení nového pravidla, které by mělo zavést nové vysokorychlostní kamery, jež mají pomoci s vyšetřováním nehod jezdců.
Debata o změně kamerových systémů nastala po nehodě Fernanda Alonsa při barcelonských testech v minulém týdnu. Kamerové snímky totiž byly pro vyšetřování nehody nedostačující.
Tento problém, který se může kdykoli během jakýchkoli testů či v průběhu závodů opakovat, by mohl být vyřešen příští měsíc, pokud FIA prosadí nové pravidlo o zavedení vysokorychlostních kamer pro všechny týmy F1. To by ale neměl být velký problém, tento nápad byl již týmy a jejich šéfy podpořen, a to několik dní před nehodou Fernanda Alonsa.
Výkonnější kamery by podle upraveného článku 27.2 regulací F1 měly být vyráběny a navrhovány dodavateli FIA, stejně tak budou i jasně specifikované parametry, za kterých mohou jednotlivé týmy nové systémy užívat.
V článku se dále mluví i o povinnosti kamery instalovat ve všech testovacích dnech, závodních víkendech a ostatních akcích, kterých se účastní alespoň více než jeden závodní tým.
Kromě toho FIA bude vyžadovat také akcelerometry pro jezdce, které by měly sbírat další data k vyšetřování případné nehody.
O nových systémech se bude mluvit 20. března v Ženevě.