Na včerejší výborné výkony Rosberga dnes navázal jeho týmový kolega Hamilton a svůj Mercedes dostal opět na první pozici. Čas 1:23,022 min dosáhl na měkkých pneumatikách, zatímco Massa a Räikkönen, kteří na něj ztratili čtvrt sekundy, použili super-měkké.
Nejvíce kol dnes zvládla Force India, která nový vůz VJM08 vytáhla poprvé až včera odpoledne - působivých 158 okruhů představuje vzdálenost 735,5 km. Nejblíže ji byl Räikkönen s Ferrari, které ujelo 136 kol (633 km). Nad stovku okruhů se dnes dostali všichni kromě Hamiltona a Magnussena.
Ten zaskakoval za Alonsa, který odpočívá po nehodě z minulého týdne. Příliš si toho ale neužil, po úniku oleje McLaren zastavil už po 39 kolech. Tým věří, že závod v Melbourne zvládne, i když na něj nejsou připraveni tak, jak by chtěli. Očekávají, že více konkurenceschopní budou až po 4 závodech po návratu do Evropy.
Konečné výsledky třetího dne
Přehled uplynulých tří dnů v Barceloně
Zbarvení u týmu a vozu označuje dodavatele motoru (Ferrari/Honda/Mercedes/Renault),
u časů směs pneumatik (červená = super-měkká; žlutá = měkká; bílá = středně-tvrdá)
Fotogalerii najdete zde.
Jak probíhala sobota:
18:01 A již je máváno šachovnicovou vlajkou, předposlední testovací den končí.
18:00 Využili toho Ericsson a Hülkenberg.
17:59 Zelená, vozy mohou na poslední minutu na dráhu.
17:56 Toro Rosso benzín mělo, zastavil jej nějaký elektrický problém.
17:55 Čekáme, jestli komisaři ještě na chvíli vypustí vozy na trať. Dnes již všichni piloti kromě Hamiltona a Magnussena zvládli sto kol.
17:50 Opět zatáčka č. 3. Že by došlo palivo?
17:48 A opět červené vlajky. Sainz se zlepšil na 1:24,191 a stojí.
17:47 Hamilton po stintu na tvrdých v boxech, za sebou má 76 okruhů.
17:45 Lotus na super-měkké směsi předvádí kolo za 1:24,200 min.
17:41 Sainz - 1:24,761; Grosjean - 1:24,628 min.
17:39 Grosjean, Hülkenberg, Sainz na dráze, Hamilton na tvrdých pneumatikách.
17:35 Zelená, vozy mohou opět na dráhu. Posledních 25 min.
17:32 Sauber a pár mechaniků odváží nákladní vozidlo.
17:26 První sobotní červené vlajky. Ericsson stojí v zatáčce č. 3.
17:25 Šéf vývoje Hondy Jasuhisa Araj: "Dnes se nám motor podařilo zlepšit. Jsme na Melbourne připraveni. Kolik žetonů budeme mít k dispozici, to nevíme."
17:21 Sainz překonává na měkkých pneumatikách Ricciarda - 1:25,363 min.
17:18 Ricciardo zaznamenává kola nad 1:29 min, Räikkönen 1:31,6 min.
17:16 Eric Boullier k dotazu na návrat Alonsa: "Je mi líto, že toho nemůžu říct víc, ale nezáleží to na mě." K dnešnímu výkonu: "Stále nás mrzí to, co ztrácíme kvůli spolehlivosti, ale při návratu do Evropy bychom měli být konkurenceschopní. Potřebujeme více kilometrů."
17:13 Daší se i Grosjeanovi - 1:25,183, měkká směs.
17:09 Ericsson vyjíždí na super-měkkých, časy ale přesahují 91 vteřin.
17:03 Rekord odolal. Lewis se nicméně posouvá do čela - 1:23,022 min. Teplota nižší, jen 13 °C.
17:01 Hamilton zahajuje další jízdu na měkkých. Padne Rosbergův včerejší rekord (1:22,792 min)?
16:58 Že by měl Hamilton vydělávat milion liber týdně? Podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa to je zcela mimo.
16:55 Williams už také balí: "A tím pro nás a Felipeho Massu končí zimní program druhého dne. Příští zastávka: Melbourne."
16:52 Hamilton na sebe opět poutá pozornost - 1:23,648 min na měkkých pneumatikách. Zřejmě slušný oddíl.
A takhle to vypadá, když si po 121 kolech sundáte přilbu - vlevo technický ředitel Toro Rosso,
James Key, vpravo Carlos Sainz, jr. (foto: Scuderia Toro Rosso)
16:50 Magnussen si dnešek užil: "Bylo to skvělé být dnes opět ve voze. McLaren Honda se řídí skvěle! Hodně se ještě zlepší. Děkuji všem za dnešní podporu, chlapi!"
16:44 Massa a Ricciardo na dlouhých stintech a středně-tvrých pneumatikách. Australan o sekundu pomalejší.
16:42 Horner o formě Red Bullu: "Při dlouhých jízdách jsme dobří. Na jedno kolo nám na Mercedes ještě něco schází." Pochvaluje si pokroky Renaultu, který tady má pohonnou jednotku již téměř ve specifikaci pro Melbourne: "Něco ještě ladí akorát v zapalování. Ovladatelnost se ale už hodně zlepšila."
16:37 Massa i Ricciardo mají středně-tvrdé, Räikkönen tvrdé pneumatiky.
16:33 Přidává se Massa.
16:30 Hamilton se posouvá na středně-tvrdých pneumatikách na třetí příčku - 1:24,181 min.
16:27 Hülkenberg má na kontě už 125 kol, krouží na středně-tvrdé směsi. Force India přišla o 9,5 dne testování, proto chce ujet co největší vzdálenost. V závodech se dle technického ředitele Andyho Greena cítí na body.
16:25 Sauber je spolehlivý, každý den si dá jednu závodní simulaci. Svou třetí tento týden v Barceloně před chvíli začal.
16:22 Red Bull dnes nasadil pár novinek - například bočnice zadního křídla.
16:18 Hamilton po 7 kolech v boxech, časy: 1:25,8 - 1:26,0 - 1:26,9 - 1:26,7 - 1:27,1 - 1:27,3 - 1:27,6 min
16:17 Hamilton má za sebou padesát kol.
16:15 Potvrzeno, McLaren opět končí předčasně, po pouhých 39 kolech. Na vině je únik oleje.
16:13 Sauber se pouští do závodní simulace.
Marcus Ericsson zahajuje závodní simulaci (foto: Sauber F1 Team)
16:09 Hülkenberg přidává ke své slušné porci. Sainz nad 1:30, Grosjean je ještě pomalejší. Hamilton 1:26,989 min.
16:04 Hamilton předvádí kolo za 1:25,886, zkrášlil ho svým rekordem v posledním sektoru.
16:01 Mercedes svého pilota znovu posílá na trať.
15:59 Sauber oznamuje, že zatímco se Nasr věnuje médiím, tak se Ericsson připravuje na simulaci závodu.
15:58 Hamilton po kratším stintu v boxech.
15:56 Poprvé jsme dnes v boxech McLarenu zahlédli Andrea Stellu, závodního inženýra Fernanda Alonsa, který si odpykával nucenou přestávku před tím, než jej Ferrari uvolnilo ke své konkurenci.
15:53 Většina týmů se odpoledne věnuje závodním simulacím, nečekejte nic rychlého.
15:51 Kimi zvládl simulaci závodu, završil ji časem 1:33,986 (začínal na 1:27,282 min.
15:50 Hamilton se na středně-tvrdých pneumatikách rozehřívá - 1:30,327 a 1:26,686 min.
15:45 Závodní simulaci se kromě Ferrari nyní věnuje i Toro Rosso. Räikköneovi do vzdálenosti velké ceny chybí 7 kol.
15:44 Poprvé se odpoledne objevuje po přestavbě Mercedes.
15:42 Nad Barcelonou se mračí, teplota dráhy klesá z 25 °C na 16 °C.
15:37 Hülkenberg je dnes druhým, kdo zvládl stovku kol.
15:36 Technický ředitel Williamsu Pat Symonds: "Zatím to jde celkem hladce. Jak se omezení testování zpřísňují, musíte být při testech čím dál disciplinovanější. Máte 12 dní na to, abyste vyřešili veškerou spolehlivost,všechny systémy, a začali se věnovat výkonnosti. Zatím jde vše absolutně dle plánu, nemuseli jsme nic měnit. Zvládli jsme doposud veškerou práci.
Nevěnovali jsme se honbě za výkonností vozu. Ve skutečnosti první dva testy neměly s výkonností vůbec nic společné. V tomto posledním testu právě začínáme trochu nacvičovat a zjišťovat, co z toho můžeme dostat. Vypadá to momentálně celkem slibně. Stále ale zbývá ujít kus cesty.
15:33 Ricciardo po 17 kolech na středně-tvrdých gumách v boxech.
15:31 Ferrari se blíží ke konci své závodní simulace, Massa se vrací na středně-tvrdé směsi.
Prášek k absorbci uniklé kapaliny před boxy McLarenu (foto: Albert Fabrega)
15:25 McLaren jsme již dlouho neviděli, odpoledne předvedl jen jedno kolo. Tým ale tvrdí, že se dnes ještě nevzdávají a že doufají v další výjezd. Směrem k jejich garáži vede stopa po prášku, který rozypali komisaři kvůli absorbci uniklé kapaliny (viz 14:39).
15:21 Kimi začíná své 100. kolo.
15:20 Ricciardo na středně-tvrdé směsi nad 1:29 min, Ferrari 1:28,1 min.
15:18 FIA chce po Alonsově nehodě zavést ve vozech F1 nový kamerový systém, více zde.
15:13 Ferrari nasazuje neoznačenou směs, která se během sezóny pochopitelně používat nebude. Tomuto kroku při simulaci závodu rozumí asi jenom oni. První kolo má hodnotu 1:27,282 min.
15:09 Grosjean zrychluje - 1:26,112 min.
15:08 Massa po dalších 14 kolech v boxech, Kimi po 17 kolech.
15:05 Poslední časy Ferrari: 1:29,562 - 1:29,716 - 1:29,928 - 1:29,339 - 1:30,044 - 1:30,480 - 1:29,493 - 1:30,285 - 1:30,945 - 1:30,720 - 1:30,822 - 1:30,835 - 1:31,103 - 1:31,070 - 1:32,559 min.
15:03 Massa a Räikkönen pokračují ve svých závodních simulacích, doprovázeni Ericcsonem, Hülkenbergem a Sainzem.
15:00 Šéf automobilky Renault Carlos Ghost údajně schválil odkup týmu F1. Logickou volbou by byl Red Bull, na který se teď soustředí, toho se ale Mateschitz zřejmě nevzdá. Prodá mjim alespoň Toro Rosso? Lotus je také možností, Force India a Sauber se napovažují za tak žhavé.
14:56 Na dráze máme Ferrari, Force Indii, Toro Rosso a Williams.
14:54 Jeho šéf Horner vyráží na skútru podél trati. Zřejmě se jede podívat, jak jeho svěřenec zvládá zatáčky.
14:52 Ricciardo uklizen po 15 kolech na středně-tvrdé směsi v boxech, nejednalo se tedy o závodní simulaci. Jeho konzistence však byla působivá: 1:30,2 - 1:30,0 - 1:30,1 - 1:30,2 - 1:30,2 - 1:30,2 - 1:30,4 - 1:30,1 - 1:30,4 - 1:30,3 - 1:30,8 - 1:30,4 - 1:30,4 - 1:30,7 - 1:30,9 min. Téměř jsme si podle něj mohli seřizovat hodinky.
14:50 Na chvíli se ukázala Force India a Toro Rosso, odpoledne tedy schází už jen Hamilton. Mercedes připravuje své "experimentální" nastavení.
14:45 Räikkönenův stint na středně-tvrdé směsi: 1:30,6 - 1:30,6 - 1:30,2 - 1:30,3 - 1:30,4 - 1:30,7 - 1:31,7 - 1:30,7 - 1:30,9 - 1:31,0 - 1:31,2 - 1:31,1 - 1:31,4 - 1:31,4 - 1:32,0 - 1:31,8 - 1:31,8 - 1:32,3 min.
14:43 Kimi po 20 kolech vyměnil pneumatiky a vrací se na dráhu na tvrdých pneumatikách.
14:42 Red Bull pokračuje v dlouhé jízdě, středně-tvrdé pneumatiky.
14:41 Button pochválil Magnussena: "Kevin byl vždycky dobrý v tom, že naskočil do vozu a velmi rychle se s ním sžil. Přišli jsme na to, když usedl do vozu F1, takže si nemyslím, že by testování pro něj mělo být nějakým problémem. Vždy je dobré mít více názorů. Škoda, že nemůže jezdit Fernando - čím více stran se vyjádří, tím lépe. Dnes tedy jezdí Kevin, bude to zajímavé si vyslechnout jeho komentáře.
14:39 Potíže má i McLaren. Magnussen chtěl po zastávce opět vyrazit, ale zastavil těsně před mechaniky. Ti ho museli zatlačit do garáže, nyní utírají nějakou kapalinu. Nevíme, zda jde o chladicí kapalinu nebo olej.
Grosjean se mírně zlepšil, stále však okupuje poslední pozici (foto: Lotus F1 Team)
14:37 Zdálo se nám, jako by se ze zadní části Lotusu kouřilo, nejspíš od oleje.
14:34 Grosjean se na měkké směsi lehce zlepšil, nicméně zůstává poslední 1:27,574 min.
14:33 Časy z poslední jízdy Williamsu na tvrdé směsi: 1:30,7; 1:30,8; 1:29,7; 1:29,6; 1:29,9; 1:30,1; 1:30,3; 1:30,2; 1:30,0; 1:30,3; 1:30,5; 1:30,5; 1:31,7; 1:31,4; 1:31,8; 1:31,4 min.
14:32 Massa po stintu o 19 kolech v boxech. Ferrari pokračuje, přidává se Lotus.
14:31 Časy Wiliamsu padají po 17 kolech nad 1:31 min. Räikkönen je teď o 2 desetiny rychlejší. Ricciardo 1:30,252.
14:28 Magnussen v boxech, Red Bull vyráží.
14:25 Grosjean si během přestávky našel čas na krátký rozhovor. Zopakoval, že nový Lotus je podle něj mnohem lepším vozem než loňský E22: "Můžete na něj při hledání limitu tvrdě zatlačit." Lotus dnes vyzkoušel taky nové zadní křídlo.
14:21 McLaren se přidává jako třetí auto.
14:20 Massa jezdí velmi konzistentní časy na tvrdých pneumatikách, nyní 1:30,008. Ferrari ztrácí čtyři desetiny.
14:16 Williams nad hranicí 90 vteřin na kolo. Zřejmě začal simulaci závodu.
14:14 McLaren: "Kevin je oblečen, připraven vyrazit z garáže k odpoledním jízdám."
14:12 Massa začíná na 1:29,747 a 1:29,629 s těžkým vozem. Ferrari na středně-tvré směsi.
14:09 Newey má sice pro závodní tým Red Bullu letos začít pracovat jen na poloviční úvazek, dnes ale v garáži rakouského týmu nechybí. Schovává něco v rukávu, aby stáhli ztrátu na Mercedes?
14:07 Räikkönen opouští mechaniky.
14:05 Stále jezdí jen Massa. Po zastávce v boxech má tvrdé gumy.
S McLarenem jezdí Magnussen, který předvedl letošní nejrychlejší čas týmu v Barceloně,
Honda dnes druhý den bez problémů (foto: Honda Racing F1)
14:01 Jako první se ukázal Massa. Williams před obědem simuloval kvalifikaci na super-měkkých pneumatikách.
14:00 Odpolední část začíná. Teplota vzduchu dosahuje 14 °C, asfalt 28 °C - výborné podmínky.
13:59 Ferrari se odpoledne chystá vyrazit ve své "závodní konfiguraci" a bude simulovat velkou cenu. Kimi je dnes za volantem naposledy před Austrálií. Dopoledne se soustředil na práci na aerodynamice a nastavení, kvůli elektrické závadě a plánovaným přestavbám dlouo postával v garáži.
Posledních 40 minut dnešního testovacího dopoledne rozhodně naladilo diváky i fanoušky F1 sledující průběh jízd na jakékoli formě digitální techniky k debatám a komentářům. Rozhodně se vyplatí zaskočit se podívat i po pauze. Nejlépe si vedl Felipe Massa, ale s minimálním rozdílem ho následuje stále se lepšící Räikkönen. Urputná byla bitva o třetí místo, kde se během několika minut vystřídali čtyři piloti - i díky tomu je jeden z favoritů Lewis Hamilton až šestý.
13:00 Máme tu šachovnicovou vlajku, dopolední část testů v Barceloně na Circuit de Catalunya končí. Na trati se ještě objevilo několik vozů, nakonec i Massa, ale už to bylo opravdu jen "na oko".
12:59 Dá se říci symbolický výjezd - Hülkenberg, Räikkönen, Ricciardo a Sainz. Kimi se ostatně hned vrátil do boxů.
12:57 Je otázkou, s čím přijdou týmy po obědě - Lewis Hamilton se už drahnou dobu na dráze neukázal, Kevin Magnussen přes slušný výkon najel nejméně kol.
12:51 Nejspíš to hlavní běsnění a honba za časem opadá - na trati jsou pouze Räikkönen, Ericsson, Grosjean a Ricciardo, navíc posledně jmenovaný jede na středně tvrdé směsi, takže nemá šanci promluvit do změn v pořadí.
12:50 Piloti zřejmě ucítili vůni chystaného obědu a také přikládají pod kotel - Marcus Ericsson na superměkké směsi potřetí v krátkém časovém úseku mění pořadí na 3. místě - teď ho okupuje on časem 1:24,477. Opět máme na trati i dalšího Seveřana - Kimi Räikkönena.
12:47 Jako nedopatření může vypadat pobyt Carlose Sainze jr. na trati, protože po ní krouží na středně tvrdých pneumatikách, samozřejmě náležitě pomalu.
12:44 Ovšem pořadí před obědem pořád nemá definitivní podobu - Nico Hülkenberg nenechal Magnussena, aby se dlouho radoval, časem 1:24,939 ho odsouvá z imaginárních stupňů vítězů.
12:43 Bomba se nekoná, Ericsson ztrácí na svůj nejlepší výkon 0,3 vteřiny.
12:41 Na trati má obutou superměkkou směs ještě Marcus Ericsson. Dokáže i on vyčarovat nějaký superrychlý čas?
12:37 Spokojenost tedy může zavládnout u stáje z Wokingu - včerejší maximum Jensona Buttona bylo 1:25,590, takže v závěru dnešního dopoledne má McLaren nové maximum.
12:35 McLaren musí číst tento web! Jen jsem se otřel o Kevina Magnussena, Dán vystřihl čas 1:25,225 a skočil z posledního místa až na třetí před Hamiltona. McLaren pochopitelně vyrazil na toto rychlé kolo na měkkých pláštích.
12:34 Ferrari má opět superměkké pneu a Kimi se vydává za dalším útokem, ale i přes fialový sektor v závěru trati mu tentokrát ke spokojenosti chybělo kolem půl vteřiny.
12:31 Tak tohle byla hodně dramatická desetiminutovka - více než polovina testovacího pole si zlepšila své výkony a někteří se i posunuli kupředu. Zajímavé je, že na to zatím nereagoval Lewis Hamilton a Mercedes, také McLaren je oproti včerejšku značně upozaděn.
12:30 Rychlé časy padají jak ovoce na podzim nebo operační systémy ve chvílích, kdy je potřebujeme nejvíc - zlepšení svých časů hlásí Ericsson: 1:25,559 a také Sainz jr. - 1:26,330.
12:28 Tohle je skutečně přestřelka, jen nikoli v saloonu s kolty v rukou, ale na testovací trati! Kimi Räikkönen je druhým pilotem, který se dostává pod 1:24 a časem 1:23,276 se Massovi vysloveně na dostřel.
12:27 Časoměřiči a tvůrci tabulek mají rozhodně napilno - další změnu pořadí zařídil Nico Hülkenberg, jehož 1:25,639 posunul na páté místo Ricciarda.
12:24 A jak to asi mohlo dopadnout jinak, když si Felipe Massa nazul superměkkou směs? Máme tu další nejrychlejší čas dneška v hodnotě 1:23,262.
12:23 Oba Seveřané jsou už v boxech, ještě stihli vytvořit následující časy - 1:24,832 (Räikkönen) a 1:26,315 (Ericsson), teď už ale trať patří nažhavenému Massovi.
12:18 Začíná se pomalu přiostřovat - Kimi zajel výborně a posouvá se na druhé místo - 1:24,136, také Marcus Ericsson poposkočil v jeho závěsu o místo dopředu - 1:25,839. Ferrari zřejmě přehodnotil svou strategii, která doposud znamenala hodně času strávených na středně tvrdé a tvrdé směsi s plnými nádržemi.
12:16 Potvrzuje to i měkká směs na Räikkönenově Ferrari SF15-T a nejrychlejší první sektor.
12:15 Zdá se, že se piloti poučili ze včerejších testů, kdy se také v poslední hodině před obědem pustili do bitvy o nejlepší časy na měkkých či superměkkých pláštích.
12:14 A Felipe Massa je opět o pořádný kus vpředu - jako první se dnes dostává pod 1:24 a v tuto chvíli už vede před Hamiltonem o necelé dvě vteřiny - 1:23,963!
12:12 Daniel Ricciardo si opět lehce polepšil - 1:25,742 a pomalu ukrajuje ztrátu na Hamiltona. Massa zkouší další rychlé kolo, podle všeho má k dispozici měkké pneu.
12:10 Spása se jmenuje Ricciardo a Magnussen - aspoň tihle dva jsou na trati.
12:06 A zase ticho a klid, ani nezní píseň raněná, jak pěl kdysi Karel Gott. V praxi to znamená, že nevrčí žádná pohonná jednotka a na sociálních sítích se objevují kouzelné přesmyčky jako "přejmenujte okruh na Carless Sainz".
12:04 Slušně rozjeté kolo měl i Sainz jr., ale nakonec z toho bylo jen něco kolem 1:28,2, vzápětí ho tým odvolal do boxů.
12:00 V pravé poledne se dějí věci: nejenom přijížději vlaky plné banditů jako ve stejnojmenném filmu, ale Felipe Massa se stává lupičem nejlepšího času - 1:24,950. Také Nico Hülkenberg šlápl svému vozu řádně na plyn a výsledkem je čtvrtý nejlepší čas - 1:25,908.
Marcus Ericsson působil dojmem, že se pokusí o další závodní simulaci, zatím je v dnešních testech docela "neviditelný". Stačí mu to ale na šesté místo (foto: Sauber F1 Team).
11:57 Kimi Räikkönen se pokusí probrat diváky, na trati střídá Ricciarda. Na středně tvrdých gumách je Fin poměrně rychlý - 1:26,936, ale pořád je to půl vteřiny za osobním nejlepším výkonem.
11:55 A protože to ve Španělsku vypadá, jako by si piloti v souladu s našimi luhy a háji udělali předčasný oběd, opět je tu malá informace o teplotě. Vzduch se nám pomalu ohřívá, od poslední připomínky vystoupal na 10,5 C, trať už má příjemných 26,1 C.
11:53 Sainz jr. se prezentoval časem 1:31,183, Ricciardo je podstatně rychlejší, zapisuje si 1:25,959, což je jen kousek za jeho maximem.
11:51 Jako by chtěl zahřát možná ještě trochu prokřehlé krajany v hledišti - na trati teď krouží Toro Rosso Carlose Sainze jr. Záhy se k němu přidává Daniel Ricciardo.
11:50 Barcelonské testování provází plno drobných aerodynamických úprav, což předvádí třeba Toro Rosso malými nasávacími výčnělky na obou bocích přídě.
11:46 Kimi Räikkönen na trati dlouho nepobyl, už je zase v boxech a trať nám osiřela.
11:44 Na veřejnost prosákly zprávy o Hamiltonově jednání o nové smlouvě s Mercedesem. Údajně se má jednat o částku 150 milionů liber za tříletý kontrakt. Toto Wolff však reagoval rozhodným popřením: "Je to nesmysl. Tohle nemůže nikdo myslet vážně!"
11:42 Massa rozjel velmi dobré kolo, nakonec ale zůstal 0,4 vteřiny za svým maximem. Kimi nasadil laťku pro tento stint v hodnotě 1:27,7 - tedy takhle se Hamiltonovi nepodívá ani na zadní křídlo.
11:38 Dočkáme se nejspíš i Ferrari - že by Räikkönenovi začalo vadit, jak je posouván vzad, nebo měl dost více než půldruhahodinového lenošení v garáži? Nazul si středně tvrdou směs a rouhodl se ukázat, jaký potenciál jeho Ferrari skýtá.
11:36 Dvojice M si zapisuje zlepšení - Magnussen se probojoval pod hranici 1:29, ale pohříchu je pořád poslední - 1:28,689. Druhý M - tedy Massa - se také posouvá před Räikkönena, když na svém Williamsu vykouzlil čas 1:26,160.
11:35 Pro fanoušky je určitě příjemné, že i teplota se pomalu škrábe vzhůru, zatím se drží těsně pod 10 stupni (9,8 C).
11:33 Měkké pneumatiky se okamžitě osvědčily - Nico Hülkenberg se posouvá výkonem 1:26,137 na třetí místo před Icemana Räikkönen.
11:30 Honem najděte nějaké dřevo a mohutně do něj zabušte - máme za sebou dvě a půl hodiny bez červené vlajky.
11:29 Španělovo osamění ale trvalo jen kratičce - společnost mu nyní dělá dnes nejpilnější tester Nico Hülkenberg, blížící se 50. absolvovanému okruhu. Jen pro upřesnění, jede na měkké směsi.
11:28 Ricciardův pětikolový stint na středně tvrdých pneu končí, trať teď má pro sebe jen Sainz jr. jedoucí na stejné směsi.
11:26 Vzápětí nám Australan předvedl, jak vypadá pomalé kolo při ochlazování pneumatik, hodnota je výmluvná - 1:36,079. Ericsson nadále vykazuje časy kolem 1:29.
11:24 Ricciardo nadále zůstává druhý, ale opět si mírně zlepšil pozici - 1:25,879 už znamená odstup na vedoucího Hamiltona pouhých 0,4 vteřiny.
11:23 Podle všeho jede Marcus Ericsson opět dlouhý stint. Jeho poslední kolo měřilo 1:29,105.
11:21 Už žádný pilot není bez času - Carlos Sainz jr. se vklínil na sedmé místo mezi Ericssona a Grosjeana časem 1:27,823.
11:20 Z boxů vyráží i Daniel Ricciardo.
11:16 Vedoucí testpilot už je opět v boxech, na trati ho vystřídali Ericsson a Sainz jr. Švéd se opět polepšil na 1:27,710, Španěl je doposud jediným pilotem bez konkrétního výsledku.
11:13 Hamilton a Hülkenberg jedou na středně tvrdé směsi - Nico se dalšími časy opozdil a jeho nejlepší výkon zaostal za tím, co představuje jeho maximum - 1:28,427. Ani Hamilton se nepřiblížil vedoucímu času, i když zajel solidních 1:25,957.
11:11 Magnussen se blíží prolomení hranice 1:29, ale pořád mu ještě maličko času chybí, což naznačuje výkon 1:29,028.
Detailní pohled na záď Hülkenbergova vozu Force India (foto: Albert Fabrega)
11:06 Také Kevin Magnussen ubral nějakou tu setinku poté, co zajel zelené sektory, ale pořád zaostává za Ericssonem: 1:29,336. Na trati teď bude mít nového soupeře - Lewise Hamiltona.
11:04 Zlepšuje se také Romain Grosjean - 1:26,757, ačkoliv předtím měl potíže zdolat hranici 1:28,7. Magnussen se pokusil v jeho závětří zajet rychlejší časy, ale zatím se mu to nedaří. Do popředí se tlačí i Nico Hülkenberg, také on už je pod hranicí 1:28 - konktrétně 1:27,404.
11:03 Zatím tedy pouze domácí Carlos Sainz jr. je bez času - mezitím se podařilo Nico Hülkenbergovi zajet čas 1:29,277 (patrně už dříve, ještě předtím, než si zapsal čas Magnussen).
11:02 V tuto chvíli mají všichni piloti, kteří krouží po trati, nazuty středně tvrdé pneu.
11:01 Poprvé se nám do výsledkové listiny zapisuje i Kevin Magnussen - čas 1:29,336 ho jen těsně řadí na poslední místo. Daniel Ricciardo se pomalu přibližuje Hamiltonovi, už ho má na dosah pouhé půl vteřiny - 1:25,941.
11:00 Tohle řekl o nové pohonné jednotce v Lotusu Pastor Maldonado: "Z pohledu pilota jde o mnohem jednodušší motor. Ve srovnání s Renaultem má víc energie, to je jasné na první pocit. Čím větší je výkon, tím lépe reaguje."
10:59 Romain Grosjean si vylepšuje maximum a stahuje svůj čas o více než vteřinu na 1:27,950.
10:57 Felipe Massa nechce zahálet, už zase hřmí po asfaltu. Vzápětí ho následují Grosjean a Ricciardo.
10:55 Po téměř dvou hodinách je nad Circuit de Catalunya ticho - na trati nikdo není.
10:51 Hamilton odjel svých šest kol na středně tvrdé směsi. Poté zamířil do boxů a na trati ho vystřídal Felipe Massa, je tam nyní sám.
10:47 Hamilton nadále posouvá laťku - máme tu další maximum 1:24,471.
10:44 Testy sleduje i včerejší účastník Jenson Button, který se vyjádřil k formě Mercedesu: "Jsou neuvěřitelně rychlí a my na ně ztrácíme. Pravda, nemáme ponětí, s jakým množstvím paliva ten čas Nico zajel."
10:43 Do boxů zamířil k výměně přídě Grosjean a pokračuje v další jízdě. Ovšem všechno přebíjí další nejlepší čas Hamiltona - 1:25,714. Dalšími muži na trati jsou Ericsson, Hülkenberg a Magnussen.
10:40 Kevin Magnussen toho zatím najel nejméně, vydává se zapsat další testovací kola. U Hondy se mluví o "syrovém" motoru a dalším vývoji staronové pohonné jednotky.
10:35 Ricciardo absolvoval svůj další stint na středně tvrdé směsi a atakoval většinou hranici 1:26. Po příjezdu do boxů mechanici kryli jeho vůz před fotografy. Nyní jsou na trati pouze Hülkenberg a Grosjean. Nico Hülkenberg je tím, kdo zatím odkroužil nejvíc kol.
10:32 Víkend se sice mírně, ale přesto odrazil na návštěvě, v ochozech jsou vidět jak německé, tak britské vlajky, podporující nejčastěji piloty Mercedesu.
10:25 V tuto chvíli patří dráha pouze Magnussenovi a Sainzovi jr.
10:22 Také Marcus Ericsson si připisuje první měřený čas, 1:29,602. Nestačí mu však, vzápětí se zlepšuje na 1:28,719 a nechává za sebou dvojici Grosjean - Hülkenberg.
10:20 Romain Grosjean zaznamenává další zlepšení a odsouvá na poslední měřené místo Hülkenberga - Francouz má nyní maximum 1:29,191.
10:17 Ke zmíněné dvojici se přidává Marcus Ericsson.
10:16 Na trati oživl provoz - Hamilton a Hülkenberg si jedou odpočinout, jejich místa zaujímají Grosjean a Massa. Pilot Lotusu má první měřené kolo - 1:30,964, Massa si polepšil, ale stále zůstává čtvrtý výkonem 1:26,546.
10:13 Stále máme na trati jen dva monoposty a Hamilton i Hülkenberg dosahují svorně časů kolem 1:30.
U Force Indie doufají, že Nico Hülkenberg naváže úspěšně na včerejší dobrou premiéru nového vozu (foto: Force India F1)
10:12 Nad okruhem se pomalu prohřívá vzduch - ve slunečném podnebí už máme 6,4 stupňů. Trať na měřených místech vykazuje teplotu 21,1 C. Pochopitelně ne všude a na každém centimetru...
10:10 Na trati jsou nyní jen dvě H - Hamilton a Hülkenberg. Oba už absolvovali 21 kol.
10:05 Magnussen je opět na trati
Kevin Magnussen dnes bude pokračovat v Buttonově včerejší úspěšné práci (foto: McLaren F1)
10:03 Takže jsme v akci viděli už všechna auta - i Magnussen má zapsaná dvě absolvovaná kola, ale stejně jako Sainz jr., Grosjean a Ericsson ani jeden měřitelný čas.
10:00 První hodinu končí útok dvojice Ricciardo - Räikkönen. Australan má na svém kontě čas 1:26,314, Fin jen nepatrně zaostal - 1:26,532. Massa je tak rázem čtvrtý.
09:56 Felipe Massa v tuto chvíli už počtvrté pokořil hranici 1:27, ale čas 1:27,657 mu k posunu na první místo nestačí.
09:55 V tuto chvíli jsou na trati pouze Massa a Sainz jr. - oba zajeli ve stejnou chvíli do boxů k zastávce.
Barvy Sauberu dnes bude hájit Marcus Ericsson - zatím na delší stint teprve čeká
(foto: Sauber F1 Team)
09:43 Hamilton se vrátil na trať se středně tvrdou směsí a posunul se do čela - 1:27,182, aby vzápětí svůj výkon ještě vylepšil na hodnotu 1:26,110.
09:40 Po prvních 40 minutách testů má zatím pouze pět pilotů uvedený čas - zatím nejhorší je Lewis Hamilton. Jediné kolo odkroužil Carlos Sainz jr.
09:38 Ricciardo si zatím dalším výkonem nepolepšil - čas 1:28,579 je horší než jeho maximum. Zatím stále čekáme na McLaren s Kevinem Magnussenem.
09:37 Máme tu informaci o pneumatikách - Räikkönen má k dispozici středně tvrdé, Ricciardo svého času dosáhl na tvrdých pláštích.
09:35 Australan se záhy dostává pod hranici 1:28 - 1:27,911.
09:32 Čas už má zapsán i Daniel Ricciardo - je prozatím třetí: 1:28,325.
09:31 Hamilton po 14 kolech ukončil první stint a jede do boxů. Na trati jsou v tuto chvíli Räikkönen, Hülkenberg a Ricciardo.
09:30 Pomalu nám roste i teplota - vzduch nepatrně vystoupal na 4,8 stupňů C, trať je na tom podstatně lépe - 18,9 C.
09:26 Také Kimi Räikkönen šlape hezky na plyn, i když mu to na vedení nestačí - zajel 1:28,044 a poté se zlepšil na 1:27,840. Hülkenberg se nakrátko objevil v boxech.
09:25 Nico Hülkenberg na nové Force Indii se časem 1:29,624 řadí na prozatímní třetí místo za Icemana.
09:21 Také Kimi Räikkönen se zapisuje do tabulky měřených časů výkonem 1:29,035.
Felipe Massa stanovil první měřitelný čas třetího testovacího dne (foto: Williams Racing)
09:17 Massa po krátkém výjezdu mizí opět v boxech, trať nechává volnou pro trojici Hamilton, Räikkönen a Grosjean.
09:13 Hamilton začíná zrychlovat - 1:32,070. Vzápětí přichází další zlepšení na 1:31,477. Ale do čela jde Felipe Massa, jehož Williams proťal cílovou čáru v čase 1:27,271.
09:11 Na trati už se představili všichni účastníci dnešního testu s výjimkou Kevina Magnussena.
09:09 Máme tu první čas dnešního testu - Hamilton ale nepředvedl nic speciálního: na středně tvrdých pneu zajel 1:35,843. Na trati zůstává sám.
09:05 Některé týmy budou i dnes v časných minutách testů využívat aerodynamické pomůcky a reflexní barvu. Na trati se objevují Hamilton a Hülkenberg. Zakrátko se k nim přidává i Carlos Sainz jr.
09:03 O tom, že i Španělsko může být chladné, dokazuje skutečnost, že někteří lidé museli ráno škrábat z oken svých aut námrazu kreditními kartami.
09:02 Massa, Räikkönen, Grosjean a Ricciardo si jen zkusili instalační kolo a zase zamířili do boxů.
09:01 McLaren deklaroval své záměry před testovacím dnem č. 3 takto: "Doufáme dnes v bezproblémový test, zaměříme se na různé nastavení vozu."
09:00 V ještě chladném vzduchu zavlála zelená vlajka, začíná třetí testovací den. Massa, Grosjean, Räikkönen a Ericsson okamžitě vyrážejí na okruh.
08:55 Včera deklasoval závodní pole Nico Rosberg na Mercedesu, když na měkkých pneumatikách pokořil soupeře o více než vteřinu. Překvapil McLaren, když se Buttonovi podařilo překonat hranici 101 absolvovaných okruhů, i když poté opět musel svůj monopost odstavit.
08:50 Zdravíme naše čtenáře a fanoušky F1 při třetím testovací dni na španělském okruhu Circuit de Catalunya. Zatím je tu ještě chladno a teploměr jen váhavě šplhá na nulu (zatím se pohybuje na 3 stupních C), ale bezmračné a slunečné počasí slibuje bezproblémové testy.