Dvě a půl hodiny po prvním tréninku se vydali piloti opět na okruh, ale tentokrát je čekalo 30 minut navíc, protože Pirelli naplánovalo test pneumatik pro příští rok. Pětice mužů, kteří v prvním tréninku pauzírovala, měla privilegium využít půlhodiny pro jízdu na běžných směsích letošního roku. Teplota byla nadále setrvalá (22°C). trať postupně chladla ze 42 na 37°C, vítr z rychlosti 10,0 km/h klesl na pouhý vánek o síle 1 km/h, jen směr se změnil ze severozápadního na jihozápadní.
První se vydal na trať Norris a časem 1:19,985 si zajistil místo v tabulce, ale nic víc. Ostatní piloti byli většinou rychlejší a zejména Sainz jr. opět atakoval čelo průběžného pořadí. Jeho týmový kolega Leclerc stále čekal na finální dokončení oprav po předchozí Bearmanově kolizi, stejně na tom byl Albon, druhý účastník incidentu. Verstappen vyjel na trať, ale opět si stěžoval na špatný zvuk motoru, po dvou kolech byl povolán do boxů... Nedosti na tom, Pérez hlásil problém s brzdovým pedálem, na špatnou funkci brzd si ještě před vjezdem do boxů upozorňoval i Verstappen.
Ještě neuplynula čtvrthodina a trénink byl opět přerušen - červenou vlajku měl tentokrát na svědomí George Russell. V zatáčce 8 přejel příliš agresivně obrubník, poněkud rozevlátý vůz nestačil srovnat do následující zatáčky, následovaly hodiny a náraz pravým bokem do bariéry. Na časomíře naskočil čas 12:35 a bylo zjevné, že si startovní pole odpočine. Odklizení trosek a oprava TecPro bariéry trvala necelých 14 minut, pak se opět nad okruhem ozvaly motory.
Zkrácenou kvalifikační simulaci zahájili Alonso, Hülkenberg a Stroll, ale jednoznačně nejlepší byl i nadále Sainz jr. Leclerc se na trať dostal, zatímco Albonův vůz zůstal i nadále na stojanech. Časy se šplhaly k hranici 1:18,0 a kdo opět příjemně překvapil, byli Cunoda, Bottas a Magnussen. Zato v boxu Red Bullu zavládla pochmurná nálada - přesně v polovině tréninku se Verstappen po 4 absolvovaných kolech (celkem) vrátil do boxů a sejmul přilbu. Mechanici se vrhli na vůz a hledali příčinu jeho problémů.
Po 50 minutách se piloti zaměřili na závodní simulace, nadále měli někteří problémy s brzdami. Ocon si dokonce stěžoval, že cítí kouř, ale měl dojem, že ne ze svého vozu. Zato krajně nervózní Zhou peskoval boxovou zídku; nejdřív avizoval hořící brzdy v závěru okruhu, potom už vztekle žádal prověrku „kousajícího se“ motoru. Časy v této části tréninku bylo o 3-5 vteřin pomalejší než nejrychlejší kola.
V samotném závěru si čtveřice pilotů absentujících v v prvním tréninku nasadila obvyklou letošní středně tvrdou směs (Leclerc, Norris, Alonso, Hamilton) a mírně zamíchala výsledkovou listinou, ale na čelních místech už se nic nezměnilo - Hamilton ani svůj předchozí nejlepší výkon nezlepšil a Leclerc hned v první zatáčce probrzdil, takže svůj finální pokus vypustil. Kvůli červené vlajce byl tento prostor k využití pneumatik pro letošní rok značně minimalizován.
Verstappen se ocitl v Mexiku ve velmi ožehavé situaci a není vyloučeno, že už zítra se dozvíme, zda bude čelit velké nepříjemnosti v podobě penalizace kvůli problému s pohonnou jednotkou.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:17,699 |
2. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:17,877 |
3. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | 1:17,878 |
4. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:17,887 |
5. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:17,948 |
6. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:18,239 |
7. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:18,279 |
8. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:18,351 |
9. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:18,392 |
10. | 30 | Liam LAWSON | nzl | Visa Cash App RB Formula One T | 1:18,560 |
11. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:18,579 |
12. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:18,621 |
13. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:18,656 |
14. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | 1:18,890 |
15. | 43 | Franco COLAPINTO | arg | Williams Racing | 1:18,908 |
16. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:19,857 |
17. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | 1:18,980 |
18. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:19,041 |
19. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | - |
20. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ