Kvalifikaci ovládl Rosberg, Hamilton téměř o 4 desetiny pomalejší

MilanF1, 1. listopadu 2014, 19:59 Google+

Nepřemožitele v sobotním klání neměl Rosberg na Mercedesu. Hamilton se pral s pneumatikami a Vettel neměl ani snahu zajet kloudný čas.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 01.11. 21:30) Napište svůj názor
Rosberg, Nico

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Nervy drásající souboj týmových kolegů Mercedesu se nekonal. Od úvodních kol v kvalifikaci si Hamilton stěžoval na pneumatiky a ačkoli se jeho časy v závěrečné části zlepšily, nestačilo to na super rychlého Rosberga. 

Počasí v USA je příjemné pro kvalifikační výkony, teplota vzduchu dosahuje příjemných 16 °C a trať dvojnásobek, tedy 32 °C. Ovšem toto Vettela příliš nezajímá, pro něj jsou podstatné podmínky pro zítřejší závod. O tomto víkendu byl donucen použít šestou pohonnou jednotku, proto bude startovat z boxové uličky. Toho si byl Němec vědom již před třetím tréninkem, ve kterém se soustředil na závodní nastavení. V kvalifikaci mnoho kol neodkrouží, také vzhledem k úspoře pneumatik. 

Další piloti půjdou do kvalifikace s vědomím penalizace. Daniil Kvajt z Toro Rosso měnil šestý motor a bude odsunut o 10 míst na roštu. Jenson Button pro změnu neplánovaně měnil převodovku, za což byl „odměněn“ penalizací 5 míst. 

Ve startovním poli máme jen 18 vozů, protože Caterham a Marussia se zámořského podniku kvůli finančním problémům neúčastní. To sebou samozřejmě nese změny pravidel pro kvalifikaci. Po Q1 bude vyřazena jen čtveřice pilotů, ten samý počet i po Q2. Do závěrečného klání postoupí 10 pilotů, zde to zůstává beze změny. 

Pirelli pro tento víkend přivezlo střední a měkkou směs pneumatik. Měkčí směska by měla být přibližně o jednu sekundu na kolo rychlejší. 

PRVNÍ ČÁST KVALIFIKACE

První muž, který se vydal na trať, byl Pérez s Force Indií. Zanedlouho po něm vyjel Massa s Gutierrezem, všichni měli nasazené měkké pneumatiky. 

V dnešním ranním tréninku byl nejrychlejší Hamilton, zajel čas 1:37,107. To je dobrý referenční čas, podle kterého lze hodnotit jednotlivé výkony na trati. A právě britský pilot se brzy dostal na první místo nejrychlejším časem v Q1, ač nezajel čisté kolo. 

Na trať se vydal i Vettel, ale odjel jen 3 kola na měkkých pneumatikách s nepříliš konkurenceschopným časem. Mezitím Hamilton se snažil více, než by bylo zdrávo a do rádia hlásil, že na současných pneumatikách nemůže pokračovat, protože na nich vytvořil plošku. 

Hodně na čas s výjezdem si dal Ricciardo, ale bezpečně postoupil do další fáze. To se však nepodařilo Vergnemu, Gutierrezovi, Grosjeanovi a samozřejmě Vettelovi. 

Nejrychlejšího času dosáhl Hamilton, a to 1:37,196, druhý skončil Massa časem 1:37,877. Ale pořadí a časy nejsou příliš důležité, protože eliminována byla jen čtveřice pilotů. 

DRUHÁ ČÁST KVALIFIKACE

Všichni v Q2 vyjeli již na měkkých pneumatikách, nikdo nechtěl riskovat vyřazení. V úvodu se do vedení dostal Bottas, ale v zápětí jej překonal Rosberg nejrychlejším časem víkendu. Hamilton ale tak dobrého času nedosáhl a přes rádio si stěžoval na vibrace od současné sady pneumatik. Zajel do boxů, ale bohužel na této sadě chtěl startovat do závodu, to znamená, že v kvalifikaci ji musí ještě jednou použít. 

Rosberg proletěl cílem a zajel další nejrychlejší čas víkendu, 1:36,290. Hamilton je druhý se sekundovou ztrátou. Brit není vůbec spokojen se svým vozem a pneumatikami, zlepší se to v třetí části?

Mezi nejlepších 10 se v kvalifikaci v Austinu nedostali tito piloti: Maldonado, Pérez, Hülkenberg a Kvjat.

TŘETÍ ČÁST KVALIFIKACE

Prvním odvážlivcem na trati byl Ricciardo a všichni krom Sutila jej následovali. Austalan zajel úvodní čas, ale je pomalejší než jeho vlastní z Q2. Do čela se vzápětí dostávají oba Williamsy v pořadí Massa, Bottas. 

Poté se ke slovu dostala dvojice od Mercedesu. Rosberg zlepšil svůj čas z Q2 o dalších 8 tisícin a usídlil se na prvním místě průběžného pořadí kvalifikace. Za něj se zařadil Hamilton s jeho nejlepším časem v kvalifikaci, avšak na kolegu ztrácí 161 tisícin. 

Poslední pokusy mohly přinést změnu v pořadí, ale Hamilton se ve svém posledním kole nedokázal zlepšit. To ale neplatilo pro Rosberga, který nechtěl nic nechat náhodě a cílem prolétl v čase 1:36,067. 

GP USA (Circuit of the Americas)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:36,067
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:36,443
3. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team1:36,906
4. 19 Felipe MASSA braWilliams F1 Team1:37,205
5. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:37,244
6. 14 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari1:37,610
7. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren Mercedes1:37,655
8. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMcLaren Mercedes1:37,706
9. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:37,804
10. 99 Adrian SUTIL deuSauber F1 Team1:38,810
11. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:38,467
12. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:38,554
13. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:38,598
14. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:38,699
15. 25 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso1:39,250
16. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team1:39,555
17. 1 Sebastian VETTEL deuInfiniti Red Bull Racing1:39,621
18. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:39,679

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP USA (Circuit of the Americas)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:36,067
2. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:36,443
3. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team1:36,906
4. 19 Felipe MASSA braWilliams F1 Team1:37,205
5. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:37,244
6. 14 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari1:37,610
7. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren Mercedes1:37,655
8. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMcLaren Mercedes1:37,706
9. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:37,804
10. 99 Adrian SUTIL deuSauber F1 Team1:38,810
11. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:38,467
12. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:38,554
13. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:38,598
14. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:38,699
15. 25 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso1:39,250
16. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team1:39,555
17. 1 Sebastian VETTEL deuInfiniti Red Bull Racing1:39,621
18. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team1:39,679

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Kvalifikaci ovládl Rosberg, Hamilton téměř o 4 desetiny pomalejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 01.11.2014 21:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamilton opět nenašel přemožitele, Rosberg druhý, ale měl problémy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud