Pro Red Bull bude domácí závod tím nejdůležitějším z celého roku. Pro jejich partnera přes motory, společnost Renault, zřejmě také. Po tomto závodě chce totiž Red Bull začít bilancovat. Týmový poradce, Helmut Marko, měl dát Francouzům ultimátum. Dlouholetý partner Renaultu přes benzín a maziva, společnost Total, má navíc do Rakouska dovézt nové palivo, které by mělo poskytovat výhodu ve výši 10 koní.
To ale Renaultu na Mercedes stačit pravděpodobně nebude. Šéf Renaultu pro motory, Rob White, řekl: "Víme, že na nás Red Bull má vysoké nároky a jsem si jistý, že je naplníme." Něco také naznačil spolumajitel Red Bullu, Dietrich Mateschitz, v rozhovoru pro Kleine Zeitung: "Tato závěrečná zpráva bude. Pak se rozhodneme, jestli je u stávajícího motoru ještě vývojový potenciál, nebo jestli je potřeba vývoje nového, abychom se dostali na úroveň Mercedesu."
Nabízí se tedy otázka, co by se stalo, kdyby Renault nebyl schopen přijít s pro Red Bull zajímavým nástinem budoucního vývoje. "Samozřejmě, že jsou vždy alternativy. Zákaznický motor Mercedesu pro Red Bull, to by nebylo ono, protože Mercedes chce být v příštích letech sám mistrem," dodal Mateschitz.
Síla býka je, zdá se, nevyčerpatelná (zdroj: Red Bull Racing)
Spolupráce Red Bullu s AVL a APC
Je pravdou, že Red Bull nemá moc alternativ. S Mercedesem se nedohodnou, s Ferrari také ne a s Hodnou zcela určitě ne. BMW se do Formule 1 vracet nehodlá, protože by jeho členové představenstva museli asi hodně vysvětlovat, proč v roce 2009 odešli a teď se už vrací. Jistou variantou by mohl být koncern VW. Porsche ale od letoška začalo s programem v Le Mans a vytrvalostních závodech, Volkswagen nedávno potvrdil prodloužení programu v rally až do roku 2019, tak snad jedině Audi. Navíc o možnost spojení Red Bullu s VW se mluví už od roku 2009. Tehdy to měl ale zatrhnout samotný Ferdinand Piëch. Šušká se o tom, že tento zákaz bude platit tak dlouho, dokud bude v čele F1 Bernie Ecclestone.
Red Bullu by tak snad už zbylo jednině - vývoj vlastního agregátu. A není to utopie, přípravy prý už nějakou dobu běží. I samotný Helmut Marko si nechává zadní vrátka: "Nic není vyloučeno." Co se tedy prvně zdálo jen dětským snem, který bude jen těžko naplnitelný, nemusí být úplná utopie. V6 Red Bullu by byl strategický produkt s příspěvkem z Japonska. Baterie pro současné auto si částečně Red Bull již sám staví.
Turbo odebírá Renault od APC, coč je odnož od Pankl Racing Systems, které pochází ze štýrského Bruck an der Mur. Pohonná jednotka by mohla vznikat u AVL (Anstalt für Verbrennungskraftmaschinen List), které sídlí v Grazu. Tato firma se specializuje na vývoj pohonných jednotek a s tím souvisejících simulací a zkušebních metod. Po celém světe se těší velmi dobrému jménu. Spousta výrobců automobilů je zákazníky AVL.
Motor postavený v režii Red Bullu by nesl jméno Infiniti (zdroj: Red Bull Racing)
Na nákladech na vývoj by se mohlo z části podílet také Infiniti, které by také mohlo zajistit know-how o elektormotorech ze svého mateřského koncernu Nissan. Konečný produkt by zároveň nesl jméno Infinity.
Motor F1 se dá postavit za dva roky
Pokud by analýza Red Bullu neprokázala dostatečné zlepšení Renaultu, pak by nasazení vlastních motorů mělo být možné do dvou, nejpozději do třech let. Rob White z Renaultu ale poukazuje: "Honda vývoj zvládla za dva roky, ale u nich byla potřebná infrastruktůra. Pokud by se začínalo s listem bílého papírů, pak by takový projekt zabral tři nebo čtyři roky. Tento proces by se dal zkrátit v případě spojení s kompetentními partnery."
Šéf Renaultu si nemyslí, že je nutné mít podporu velké automobilky v zádech, aby bylo možné stavbu motoru pro F1 zvládnout: "Filiálka Mercedesu v Brixworthu je relativně samostatná jednotka. A naprosto stejné je to ve Viry-Chatillon. Pohonné jednotky byly skoro vždy vyvíjeny v malých buňkách, které se na ně specializovaly."