Uvědomuje si, že je třeba zdolávat další překážky. Vedení Mezinárodní automobilové federace (FIA) přirovnává k výstupu na osmitisícovku a po čtyřech letech uvádí: "Jsem v 3000 metrech." Se zaváděním úsporných opatření si ale budeme muset počkat alespoň do roku 2015.
"Opravdu cítím, že Formule 1 je příliš drahá. Jde však o trojstrannou dohodu. Neměli jsme podporu," popisuje pro Wall Street Journal prezident FIA, který dobří ví, jaké to je být na druhé straně - vždyť sám strávil 14 let v pozici šéfa závodního týmu Ferrari.
Kdysi si myslel, že náklady se nebude dát kontrolovat. Nyní názor mění: "Můžete kontrolovat vše... Nemyslím si, že to je zdravé mít 800 či 900 lidí pro provoz týmu, který zvládne 19 závodů." Proto hodlá začít s omezením počtu zaměstnanců v továrnách, poté zatočit s náklady na výzkum. v F1 padne obrovské množství peněz na zrychlení vozu v řádu setin sekund.
Po zákazu testování v F1 týmy rozvinuly špičkové simulátory. Díky vylepšení telemetrických technologií mohou nyní inženýři monitorovat každičký detail vozu, což si vše vyžaduje investice. "Pro inženýry to je fantastické, ale jsou s tím spojeny náklady. Je to zapotřebí?," ptá se Todt.
Náklady v F1 stoupají, mistrovský Red Bull hospodaří s rozpočtem ve výši 6,5 miliardy Kč
(foto: Red Bull Racing)