Jakou sezónu můžeme očekávat v roce 2025 a proč se po ní změní pravidla? Odpovídá Domenicali

Petr Hlawiczka, 13. srpna 2024, 08:00 Google+

Výkonný ředitel Formule 1 Stefano Domenicali hovoří o tom, jak se po letošních napínavých soubojích podle něj bude vyvíjet příští sezóna a proč je od roku 2026 nutné radikálně změnit technická pravidla.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Stefano Domenicali věří, že máme před sebou spoustu vzrušujících závodů

Stefano Domenicali věří, že máme před sebou spoustu vzrušujících závodů | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

Red Bull s Maxem Verstappenem vstoupili do letošního ročníku dominantně, soupeři se na něj v posledních podnicích ale dotáhli a fanoušci mohou sledovat atraktivní závody se spoustou předjížděcích manévrů. McLaren, Mercedes i Ferrari by mohli úřadující šampiony ve druhé části potrápit a zaútočit na zisk titulu.

"Velmi mě těší, že se děje přesně to, co jsem prohlašoval na počátku sezóny, kdy si všichni mysleli, že to říkám z politických důvodů. Tohle určitě bude pokračovat až do konce roku 2025. Rozhodně tam mám tento prvek sportovní akčnosti a dramatu," popisuje spokojený Domenicali.

Výkonnost týmů konverguje a závody jsou zábavné, přesto od roku 2026 dojde k zavedení nových pravidel a nové generace lehčích, bezpečnějších monopostů poháněných novými pohonnými jednotkami, s aktivní aerodynamickou pro snadnější předjíždění na dráze.

img-responsive

Stefano Domenicali působil v minulosti dlouhá léta u Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Proč je to nutné? "Vždy existují důvody, proč děláme změny. Jako první ze všech: protože musíme mít náskok před tím, co děláme," vysvětluje výkonný ředitel Formule 1, jenž do roku 2014 šéfoval Scuderii Ferrari.

"A tato technická pravidla byla v daný okamžik, kdy bylo přijato rozhodnutí, přizpůsobena automobilkám zapojeným do F1, s odlišným druhem technologie, kterou bude zapotřebí použít. Věřím, že tohle je opravdu fundamentální a klíčové," pokračuje 59letý Ital.

"Navíc to, že nyní máme udržitelné palivo uprostřed tohoto technického projektu, urychlí proces zajištění dostupnosti této nové technologie pro svět mobility. Pomůže to vyvinout  drop-in palivo s nižší cenou, což bude užitečné pro celosvětové trhy. O tom jsem přesvědčený," tvrdí Domenicali.

"F1 byla vždy velmi dobrá v urychlování procesů a pomáhání technologiím, aby se ubíraly správným směrem. To je skutečně to, co čekávám, a jsem si jistý, že všichni na tom pracují," dodává šéf F1.

Vytisknout

Diskuze: Jakou sezónu můžeme očekávat v roce 2025 a proč se po ní změní pravidla? Odpovídá Domenicali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

V kvalifikaci McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

Lewis Hamilton s Toto Wolff se mohli usmívat i po třetím tréninku

Red Bull dál tápe, poslední trénink ovládl Mercedes

Kevin Magnussen způsobil svým kolegům jedenáctiminutovou pauzu

Druhý trénink opět provázela červená vlajka, nejvýš vyskočil Hamilton + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (10:30 - 11:30)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mario Andretti je výraznou ikonou motorsportu

Liberty Media musí čelit vyšetřování na americké půdě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

  2. "Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud