DISKUZE K ČLÁNKU Prezident FIA chystá změny: "Formule 1 je příliš drahá"

Formule 1 je příliš drahým sportem a bude s tím třeba něco udělat, tvrdí znovu zvolený prezident FIA Jean Todt.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Prezident FIA chystá změny: "Formule 1 je příliš drahá"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 10.12.2013 12:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000397 (Hlasovalo 8 lidí) 09.12.2013 09:52
No teda, na to přišel ten celoplanetární… »
» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 09.12.2013 09:54
Aby se v průběhu závodu uspořilo pár desítek… »
» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 09.12.2013 09:58
Oni jsou FIA. Oni se nepotřebují učit, protože… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000341

    uzivatel000341

    62.154.195.XXX
    Trochu jiný pohled Souhlasím tady s většinou názorů a patřím k těm, co nechápou tak strašně svazující regule. Budiž, zakázat některé extrémě drahé materiály k výrobě motorů, tomu rozumím, ale proč strikně dávat úhel sevření válců, kompresní poměry, nastavení ventilů či jiné věci a skrývat se za náklady na vývoj??? Budiž, omezím spotřebu, počet motorů na sezonu, omezím obsah a přikážu umístění výfuku, ale zbytek nechám volný, to je přeci to kouzlo inženýrů a vývoje. Pokud se nemýlím, formule by tu měly být hlavně kvůli fanouškům. A komu z nás fanoušků vadí vysoké náklady? Mě tedy rozhodně ne.
    PS: Kolik vlastně stojí superlicence a kolik se platí za účast na velkých cenách?

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    89.203.142.XXX
    Když mu tak vadí investice do vývoje, tak ať jezděj s traktorama ...

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Inak Formula E dostane asi partnera,... ...na dvoch kolesách, lebo Francúzi postavili E-supermotorku, s výkonom 200 MPS a jej charakteristiky sú tak povzbudivé, že klasika v podobe GP bude mať asi problémy im konkurovať v zrýchlení a hlavne v jadzných vlasnostiach, prí výjazde zo zakrut a aj v brzdení, kde sa bude využívať rekuperácia brzdného momentu, premenou na elekktrickú energiu. 01

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    90.178.29.XXX
    No teda, na to přišel ten celoplanetární svazarmovec docela brzy. Hlavně že narok pojedou fungl nová auta se spoustou zelených nesmyslů. Možná by se měl jet proškolit do Ameriky jak umí udělat s levnými auty zajímavé závody.

    + 8 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Oni jsou FIA. Oni se nepotřebují učit, protože vědí všechno nejlépe. A obávám se, že jim nedocvakne ani příští rok, kdy díky kolizi termínů budou v Austinu závodit efjedničky před skoroprázdnými tribunami.

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    To je jasné každému,... ...lebo už od r. 2014 mali byť vypísané pravidlá na používanie pseudoadiabatických motorov v F1 a nie týchto pekáčov ! 02 To by ale páni z FIA a tiež splesnivený Bernny, museli hovieť technike, od ktorej sú zrejme vzdialený na hony. 18 11

    + 4 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    "Formule 1 je příliš drahá" To si Todt všiml brzy.02

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      To teda! Že vysoce efektivní aerodynamika zabíjí F1 víme jak dlouho? Myslím, že i pomalejší jedinci to tuší minimálně dekádu. 02

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • tim

    213.226.215.XXX
    Ta FIA neví co mele Nejdřív zavedou mnohem dražší pohoné jednotky a pak mluví o tom že je F1 drahá.

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      Drtivá většina peněz padne na vývoj aerodynamiky, s motory to nemá co dělat. Navíc motory se dřív nebo později změnit musely, pokud má být F1 stále výkladní skříní techniky. Jen je škoda, že zůstalo zakázané proměnné časování...

      + 10 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Aby se v průběhu závodu uspořilo pár desítek litrů benzínu, stojí motory 2-3 krát tolik. To mi nepřipadá jako láce.

        + 8 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          109.81.245.XXX
          Každá změna ve prospěch úspornosti něco zpočátku stojí (za energeticky pasivní dům dáš taky více, ale náklady se ti vrátí). Udržovat archaické motory jen kvůli tomu, že jsou ze změnou spojeny určité náklady, by nebylo dobré.

          + 4 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          Myslím, že zrovna v F1 opravdu nebyla primárním účelem změny motorizace úspora paliva. 04

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • eR

          62.245.107.XXX
          Williams platil za motory cca 15 milionů ročně a na rok 2014 po něm chtěl Renault cca 22 milionů. Což mě rozhodně nepřijde jako 2-3 krát tolik. Nehledě na to, že když špičkové týmy mají roční rozpočet 200-250 milionů, tak ta cena za motory rozhodně není to, co by F1 dělalo drahou.

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            Samozřejmě, že to je nesmysl. Navíc si k těm současným započítejte cenu KERSu (až 5 - 7 mil na rok).

            A přestaňte už konečně srovnávat pořizovací náklady v prvním roce, zkuste se podívat na to, jak mají čísla vycházet za 4 roky - má to být levnější než ty současné neekonomické V8.

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • tim

        213.226.215.XXX
        Jak psal Pepan tak náklady na motory jsou 2-3 krát větší a když byly náklady cca 5 mil. eur, tak teď to je 10-15mil. což je pro menší týmy třetina rozpočtu. Podle mě by bylo levnější povolit vývoj současných osmiválců, než dělat nový motor uplně od začátku.

        + 4 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          K čemu je dobrý omezený vývoj zastaralých motorů?

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            A k čemu bude za dva roky zastavený vývoj nových motorů?

            + 2 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jens

              109.81.245.XXX
              Tak za prvé: za dva roky zmražený vývoj motorů nebude. Postupně bude vývoj některých části omezován, se zmražením (tak jak tomu je dosud u V8) se v současné podobě pravidel počítá nejdříve od roku 2019! A proč? Kvůli úspoře nákladů, pochopitelně.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Oscar Piastri se dočkal vítězství díky vlastnímu dobrému výkonu (ilustrační foto)

GP ÁZERBAJDŹÁNU: Piastri ustál Leclercovy ataky, Monačan ani napočtvrté nezúročil pole-position

Lewis Hamilton v závodě v Austrálii

Lewise Hamiltona na startovním roštu v Baku neuvidíme

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama