RED BULL
Sebastian Vettel, 1.
Přeji vše nejlepší k narozeninám Christianovi [Hornerovi]. Jde o dobrý výsledek - mít oba vozy v první řadě. Byla to těžká kvalifikace, protože se vítr od rána dosti zvedl. Není to lehké v těch rychlých zatáčkách. Nebyl jsem se svou první jízdou spokojený, nakonec se mi to ale povedlo a stačilo to na vítězství.
S Markem to byla dobrá bitva, po celý víkend se mi přibližoval. Myslím, že v posledním pokusu se asi dopustil chyby. S pole position jsem spokojený. Opravdu se mi to místo líbí. Mám rád tento okruh. Je důležité startovat na čisté straně. Uvidíme tedy, jak si povedeme zítra.
Mark Webber, 3.
Měl jsem dva pokusy. První část mého posledního kola byla velmi dobrá, akorát mi pak nevyšla zatáčka č. 19 a 20 tak, jak jsem si přál. Někdy jste spokojeni, ale dnes mi vítězství uniklo mezi prsty. Seb odvedl očividně dobrou práci. Dal dohromady tři sektory, já dva a půl. Není to pak uspokojující, tohle není vaše práce. Jsem ale spokojený s tím, že jsem vpředu.
Christia Horner, šéf týmu
Vynikající výkon v podání obou našich pilotů v dnešní velice vzrušující Q3! Oba naši jezdci se předháněli v nejrychlejších sektorech a byl to nakonec Sebastian, kdo dokázal získat s velice drobným náskokem pole position a stanout tak v první řadě po boku Marka. Vynikající týmový výkon a skvělý dárek ke 40. narozeninám!
LOTUS
Romain Grosjean, 3.
Jo, odvádíme dobrou práci. Není to jednoduchý víkend. Včera a dnes dopoledne jsme se trochu trápili. Podmínky dopoledne nebyly snadné a já nemám rád brzké vstávání.
Do Q1 jsme postoupili na tvrdších pneumatikách, i když jsme to neplánovali, ale měli jsme tempo. Red Bully jsou velmi rychlé, my jsme však ze zbytku nejrychlejší. Závod je dlouhý a uvidíme, co dokážeme se strategií, je to tady ale dobré
Heikki Kovalainen, 8.
Není to nijak špatné, ale mohlo to být lepší. Včera jsme měli dobrý den bez nějakých problémů, dnes to bylo o trochu těžší. I přesto můžeme být docela spokojení. Dal jsem do toho vše. Nestačilo to ale na to, abychom se posunuli dále dopředu, ale myslím si, že v závodu bychom mohli skončit více vpředu. Věděl jsem, že to bude těžké, ale doufám, že zítra budeme mít dobrý den.
Alan Permane, šéfinženýr
S dnešními výkony obou jezdců jsme velice spokojeni. Romain zase zatlačil na Red Bully poté, co v jednotlivých částech ukázal dobré pokroky. Heikki se dobře zabydlel a ukázal, že má schopnosti na to, aby bojoval na čele pole. Bez větších problémů se dostal do TOP10 a to i přes jeho omezené znalosti vozu. Sedl do auta a odvedl přesně to, co jsme po něm chtěli. Kvalifikoval se solidně v TOP10 a má tak reálnou šanci, že zítra vyjede nějaké body.
Už jsme letos viděli, že naše auto je v závodě o hodně rychlejší než v kvalifikaci. Zítra tak má dobrý potenciál, zvláště když se s každým kole v autě bude učit. Na rychlost v dlouhých jízdách vypadá dobře a jsou zde možnosti na předjíždění. Trať se od loňska dobře vyvinula, není však žádný závazek, že nám to v závodě pomůže. Jsme ale plni optimismu.
SAUBER
Nico Hülkenberg, 4.
Kdo dnes není spokojen, tomu není pomoci. V autě jsem se během celého víkendu cítil dobře. V Q1 a Q2 to bylo ale trochu těžší. Vítr se od tréninků hodně osvěžil a auto se od začátku chovalo hodně odlišně. Pak jsme to s nějakými menšími problémy vzládli.
Kolo v Q3 bylo opravdu optimální. Čtvrté místo bylo dnešním maximem a pro zítřek je to dobrá výchozí pozice. Jediné, co nám teď může zhatit dobrý výsledek v závodě, je špatné závodní tempo. Jestli ho budeme mít nebo ne, to si nejsem na 100% jistý.
V Abú Zabí jsem také startoval jako pátý, což v kvalifikaci vypadalo opravdu dobře. V závodě jsme pak ale trochu odpadli. Okruh je ale jiný než ten v Abú Zabí, autu by měl více sedět. Ale naše auto je poměrně náchylné na vítr. Doufám, že zítra nepovane moc silně.
Esteban Gutiérrez, 10.
Celkově to byla silná kvalifikace. Z důvody změny změru větru to nebylo jednoduché. Abyste dokázali naplno využít potenciál pneumatik, tak jste je museli dokázat zahřát, což nebylo samo sebou. Diskutovali jsme hodně strategií, ale nakonec jsme se rozhodli, že se už v prvním letmém kole pokusím zajet naplno.
Nebylo to úplně jednoduché, moje gumy nebyly perfektní. Ale postoupil jsem do Q3, to je vždycky hezké. Navíc zvláště zde v Austinu, kde je tolik mexických fanoušků. Jsem za ně rád, že se podařilo dvěma Mexickým pilotům postoupit do Q3.
Monisha Kaltenborn, šéfka týmu
Fantastický výsledek kvalifikace! Je skvělé, že se našemu týmu podařilo navázat na vzestupný trend z předešlých závodů, navíc s oběma vozy. Staví nás to pro zítřek do sílné výchozí pozice.
MERCEDES
Lewis Hamilton, 5.
Podmínky byly složité, z tohoto pohledu musím být s pátým místem spokojený, i když bych pochopiltelně moc rád bojoval o místa v prvních dvou řadách. Auto bylo rychlé a měl jsem dobré vyvážení. Ale jednoduše se nám nepovedlo přimět pneumatiky k práci. Trať byla kompletně odlišná od ještě dnešního tréninku.
Navíc bylo hodně větrno, což naše auto hodně ovlivnilo. V tréninku bylo auto hodně silné. Na základě toho jsem doufal, že se nám podařilo nalézt dobré nastavení. Musím mít dobrý start, když se mi to povede, pak bude o co bojovat.
Nico Rosberg, 13.
Byly zde neobvyklé podmínky, bylo extrémně chladno a pneumatiky byly extrémně tvrdé. Hodně to venku klouzalo... Moje gumy nefungovaly optimálně. To je nakonec věc nastavení a to se mi dnes správně nepodařilo. Bylo o hodně chladněji, než se předpovídalo. Také zítra se má za to, že přijde slunce a bude trochu tepleji. Ale to není ten největší problém, tím největším problémem je, že zítra má být hodně, hodně teplo.
A zítra musíme jet jednozastávkovou strategii, abychom závod alespoň nějak slušně zajeli. A to jsme už na limitu. V kvalifikaci jsem toho nemohl udělat o moc více, abych se zlepšil, protože bych toho zítra měl plné zuby. Ale když to teď zvážím, tak jsem měl možná trochu více riskovat pro kvalifikaci toho udělat trochu více. Měl jsem nastavení, které jsem udělal dříve, ale během noci se nic nezměnilo.
Ross Brawn, šéf týmu
Byla to těžká kvalifikace a zcela určitě ne taková, ve kterou jsme doufali. Zdá se, že naše auto za podmínek, které panovaly, docela trpělo. Silný vítr dělal monopost dost nervózním. Navíc bylo těžké dostat pneumatiky do správné a optimální pracovní teploty.
FERRARI
Fernando Alonso, 6.
Myslím, že už jsem zažil více nepravděpodobná podia než tentokrát zde. Ale nemyslím, že je fér nyní přemýšlet o podiu, protože startuji šestý. Soustředím se na první kolo a doufám, že neztratím na startu. Potom budu šťastný, pokud porazím Mercedes. Chci pomoci týmu získat druhé místo v poháru konstruktérů. To je hlavní cíl. Nico je ale 13, Felipe 14 a Lewis 5, já 6 - můžeme s nimi bojovat a porazit je. Zítra musíme podat výkon a jsme v pozici, abychom to dokázali.
V kvalifikaci bylo auto lepší. V trénincích jsme se trápili a myslím, že to bylo kvůli chladné trati, nefungovali nám pneumatiky. Zlepšilo se to. Dnes bylo větrno a byla to těžká kvalifikace, ale bylo to dobré, ale nemění to nic na faktu, že nám chybí rychlost.
Felipe Massa, 15.
Už dříve během dneška jsme byli hodně pomalí, někde na autě není něco v pořádku už od včerejšího odpoledne, někde je tam problém a my ho musíme najít. Je zřejmé, že se to týká pouze mého auta, protože Fernando mohl zajet slušná kola a z auta dostat to, co v něm je. U mě je to absolutně nemožné, ale nevíme, kde je problém...
Teď musíme auto kompletně zkontrolovat, vše vzít popořadě a pokud problém nenajdeme, tak bude zítřejší závod absolutní katastrofou. Auto prostě nemá grip, buď vpředu nebo vzadu. Musíme se podívat, jestli je někde nějaký mechanický problém, kterým to ale nakonec být nemusí.
Pat Fry, technický ředitel
Pomineme-li výsledky této kvalifikace, tak je velice těžké vysvětlit, co se tento víkend stalo. Výkonnost jednotlivých vozů byla až do dneška ovlivňována celou řadou proměnných a myslím, že pro celé pole bylo o poznání složitější pochopit chování svých vozů tento víkend – snad jen kromě Red Bullu. Změny počasí a měnící se úroveň přilnavosti byla tento víkend extra výzvou, když dojde na správné nastavování vozu a pochopení chování pneumatik.
Je mi líto Felipeho, který se nedokázal probojovat do Q3. Přestože do toho dal vše, tak se nedokázal zlepšit. Především kvůli problémům s nedostatkem gripu. Fernando se dokázal lépe adaptovat a jeho kvalifikační výsledek svědčí o jeho neuvěřitelném talentu. Pochopitelně – naše cíle jsou o poznání vyšší, než 6. místo a jen drobný odstup od místa 3. je tím správným povzbuzením do závěrečné části letošní sezony.
McLAREN
Sergio Pérez, 7.
Jsem pochopitelně spokojen, ale když jste tak blízko autům před vámi, stále se chcete zlepšovat. Z toho hlediska jsem zklamaný - ale kdybyste mi řekli před kvalifikací, že budu sedmý, bral bych to. V kvalifikaci jsem byl schopen relaxovat a soustředit se. Konec konců jsem závodník - dělám to celý život. Když sednu do auta, zapomenu na vše a soustředím se na výkon.
Zítra budu závodit před mými krajany, na což jsem pyšný. Odstartuji z čisté strany startovního roštu a doufám v dobrý start. Chci také před Mexickýmki fanoušky předvést skvělou show.
Jenson Button, 13.
Nevím, co se stalo. Neměl jsem přilnavost ani vyvážení. Chyběla rychlost. Je to těžké, obzvlášť, když to zatím během víkendu vypadalo dobře. Ale nevím, kam se naše rychlost poděla. Není to poprvé, kdy se to stalo. Nebylo to nezbytně kvůli počasí - ostatní vypadali, že to zvládají - přesto to asi mělo význam. Budeme to zkoumat. I když je také divné, že vidíte Valtteriho Bottase s nejrychlejším časem Q1 a jeho týmový kolega se ani nedostal do Q2.
Moje penalizace znamená, že odstartuji šestnáctý, což není ideální a znamená to start zezadu, ale také ze špinavé stopy.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Checo dnes odvedl dobrou práci a jsem si jistý, že bude chtít tento dobrý výsledek přetavit ve výsledek v závodě. Jenson se trápil s vyvážením a bezpochyby mu nepomohl vítr. I tak, přestože má penalizaci, bude zítra odhodlán probojovat si cestu vpřed, jako jsme již viděli v minulosti.
Nakonec také doufám, že i my pomůžeme z tohoto závodu udělat skvělou akci. F1 nemusí být v Americe tak známá jako jinde, ale bezpochyby jsou zde fanoušci se znalostí a vášní. Je zde skvělá organizace a zábava.
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 9.
Dnešek jsem si skutečně užil. S dnešním výsledkem jsem skutečně spokojený. Abych byl upřímný, tak v Q3 jsem očekával o trochu víc, protože v Q1 i Q2 jsme byli opravdu velice konkurenceschopní. Jsem velice šťastný za tým – všichni udělali neskutečný kus práce při vylepšování auta během tréninků. Pro zítřek jsme tak v dobré pozici, abychom mohli získat pár bodů.
Pastor Maldonado, 18.
Od začátku víkendu jsem se trápil a v kvalifikaci to bylo ještě horší. Nedostal jsem z penumatik to nejlepší a myslím, že si někdo hraje s tlakem v mých pneumatikách. Chtěl jsem z nich dostat maximum. Ale... Musím se optat chlapců, co dělají na mém autě. Je to jednoznačné. Zbývá jeden závod...
Xevi Pujolar, šéfinženýr
The Circuit of the Americas je celkem unikátní tratí – zejména pokud jde o její povrch. Zdejší hrubost asfaltu, teplota a konzervativní volba pneumatik způsobují, že klíčem ke kvalitnímu výsledku je přinutit pneumatiky správně pracovat.
V prvním tréninku jsme měli dobrou rychlost a během dnešního dopoledne jsme se pokoušeli na tuto výkonnost navázat. Oba vozy jsme měli nastaveny na to samé operační okénko pneumatik a věděli jsme, že když se nám podaří se trefit, budeme mít s oběma vozy šanci na dobrý výsledek.
Valtteri si s pneumatikami rozuměl na výbornou a podařilo se mu tak probojovat až do Q3. U Pastora se nám totéž bohužel nepodařilo, ale navzdory až 18. startovací pozici věříme, že bude schopen se probojovat zpět dopředu.
Celkově je však skvělé, že se Valtterimu podařilo probít se až na 9. pozici a nyní jen doufáme, že se nám tento výsledek podaří zítra přetavit v body.
TORO ROSSO
Daniel Ricciardo, 11.
V Q1 jsem byl poměrně frustrovaný z vyvážení auta. Měl jsem štěstí, že jsem postoupil do Q2. Naopak v Q2 jsem byl se svým kolem opravdu spokojený. Auto sice nebylo úplně stabilní, ale výsledný čas není špatný. TOP10 mi uniklo o vlásek [0,053s, pozn. red.]. Na druhou stranu stojím na čistější straně dráhy a mám volnou ruku ve volbě pneumatik.
Jean-Eric Vergne, 16.
Svůj dnešní odpolední výkon si nemohu vysvětlit. V Q2 jsem se rozhodl vyjet jen jednou, na nových pneumatikách Option. Na nich bylo auto velmi těžko ovladatelné. Možná, že byl problém v zahřívání pneumatik. Pokud ano, tak byl docela problém dostat do nich teplotu. Musíme se na celou situaci ještě jednou podívat s inženýry. Ale za sebe mohu říci, že jsem se ve voze necítil moc dobře.
Laurent Mekies, šéf výkonnosti vozu
Včera večer jsme se rozhodně neudili, vzhledem k nedostatečné páteční rychlosti. Výsledkem bylo, že oba naše vozy na tom byly opravdu velice rozdílně. Daniel zajel opravdu dobrou kvalifikaci, když skončil jako 11. - pouhou desetinu za 8. místem v Q2 a desetinu před vozy, které byly včera o vteřinu rychlejší, než my.
S JEVem to dnes bylo neustále nahoru a dolů. Ráno to vypadalo velice dobře, bohužel v kvalifikaci to již bylo opět o něčem jiném. V Q1 byl poměrně rychlý, ale v Q2 se mu již nedařilo. Ovšem i tak se jedná o veliký posun vpřed vzhledem k včerejším časům.
FORCE INDIA
Paul Di Resta, 12.
Jsem celkem spokojen, protože tenhle okruh mému stylu příliš nevyhovuje. Před kvalifikací se zvedl vítr, což znamenalo těžší podmínky na trati a myslím, že jsme dokázali získat maximum. Jsme před pár rychlými auty a byl jsem jen desetinu od první desítky.
Chtěl jsem zajet poslední rychlé kolo a narazil na Lewise (Hamiltona), který chladil pneumatiky. Takže to ovlivnilo moje kolo. Zítra si můžeme vybrat strategii (na startu) a poslední dobou jsme ukázali, že naše závodní výkony jsou naší silnou stránkou. Pokud budeme mít dobrý start a budeme mít dobrou strategii, budou body na dosah.
Andrian Sutil, 17.
Ve volných trénincích to šlo dobře. Když se to pokazí, tak v kvalifikaci, což se dnes stalo. Napřed jsem měl extrémní provoz, takže jsem nemohl zajet klidné kolo. V rychlém kole, které by pak stačilo na postup do Q2, jsem musel v posledních zatáčkách předjet dvě auta. To samozřejmě nepomohlo. Pak jsem měl ještě jednu šanci pro poslední rychlé kolo. Nicméně před první zatáčkou se mi zablokovala kola. Horší už to být nemohlo, myslím, že Q3 byla dnes možná. Škoda.
Vijay Mallya, šéf týmu
Smíšené výsledky. Paul měl dobrou kvalifikaci a zlepšil se. Je pro závod v dobré pozici. Adrian měl smůlu s provozem. Jeho konec přišel kvůli rozbitým brzdám a vyústilo to v defekt. Je to škoda, protože nemohl ukázat pravou rychlost vozu. Cílem je nyní využít strategii a získat body.
CATERHAM
Charles Pic, 21.
Na začátku posledního volného tréninku jsme měli malý mechanický problém, což znamenalo, že jsem musel během své první jízdy zajet do boxů dříve, než se plánovalo. Naštěstí se nám ho podařilo celkem rychle vyřešit a já tak mohl zpět na trať. Vzhledem k pátku byl vůz o poznání lepší. Bylo sice trochu přetáčivé – zejména v rychlých a středně rychlých zatáčkách, ale v pomalých sekcích bylo skutečně rychlé.
V kvalifikaci jsem se trápil s vyvážením, které bylo zcela jiné než v dopoledním tréninku. Možná to ovlivnila změna směru větru, nicméně jsem bojoval s masivní nedotáčivostí mezi zatáčkami 4 a 9 a taktéž v zatáčce 11. Navíc při výjezdech ze zatáček 13 a 19 byl vůz neuvěřitelně přetáčivý, takže jsem skutečně nemohl jet tak agresivně, jako dopoledne.
Tak či onak stejně klesneme o pár míst dozadu, vzhledem k dnešní penalizaci, když jsme museli ráno vyměnit převodovku. Ale i přesto by bylo hezké přenést si naší rychlost ze třetího tréninku do dnešní kvalifikace…
Giedo van der Garde, 19.
Hned od prvních metrů dnes ráno mi bylo jasné, že veškeré změny, které jsme přes noc udělali, zafungovaly skvěle. Podmínky na trati byly o něco lepší, ale vůz byl zpět na úrovni, na jaké jsme byli několik posledních pár závodů. Vyvážení bylo dobré a já tak mohl skutečně tlačit celé kolo.
Trochu jsme se potýkali s blokováním předních kol a já měl drobné potíže s trakcí, ale celkově to byl dobrý začátek. Během svého rychlého kola jsem se dostal do provozu, takže můj výsledný čas z rána byl daleko za našimi možnostmi. Ale celkově jsem se již těšil na kvalifikaci.
V kvalifikaci jsme zajeli dva stinty po třech kolech a musím říci, že s naší výslednou pozicí jsem velice spokojený. Vzhledem k faktu, že tento okruh je pro mne zcela nový a že jsem zmeškal první trénink, je dokončit kvalifikaci před ostatními jezdci, se kterými pravidelně bojujeme, bezesporu úspěch. V Q1 bylo auto opravdu dobré. Sice si nejsem jistý, zda jsem mohl dosáhnout na ještě lepší výsledek. Zítra tedy budeme startovat z 19. pozice a já se již těším na zajímavý závod.
MARUSSIA
Jules Bianchi, 20.
Po problémech, které jsme během tohoto víkendu měli, jsme skutečně potřebovali najít řešení pro kvalifikaci. A jsem skutečně rád, že se nám to nakonec podařilo. Přestože jsme neměli moc času na správné vyladění vozu, tak se nám podařilo vklínit se mezi Caterhamy.
Navíc v prvním sektoru poměrně dost foukalo, takže s celkovým výsledkem musíme být spokojeni. Můj dík jde celému týmu za těžkou práci, kterou odvedli při řešení našich problémů. Teď už se můžeme těšit na závod s o něco větší důvěrou.
Max Chilton, 22.
Z mého kvalifikačního výsledku jsem trochu zklamán. Po celý víkend jsme bojovali s balancem vozu. V podstatě jsme se museli vrátit úplně na začátek, abychom tyto problémy odstranili, ale povedlo se nám je jen zhoršit.
Přesto jsem byl celkem spokojený se svým prvním pokusem, ale ten čas zkrátka nestačil, což je frustrující. Náš vůz je vždy o něco lepší v závodním módu, takže zítra se nám snad bude dařit o něco lépe.
John Booth, šéf týmu
Po dlouhé noci strávené analýzou obrovského množství dat, se nám podařilo identifikovat některé problémy, způsobující špatný balanc našich vozů – zejména toho Julesova. Dnešní ráno tak v podstatě bylo jen shromažďování dalších dat, a přemýšlení o řešeních, která by nám mohla pomoci. Když už se zdálo, že je vše za námi, tak přišlo poslední letmé kolo a vůz byl znovu velice nestabilní.
Před kvalifikací jsme přišli s nápadem vrátit se k nastavení, které jsme měli v Suzuce, což nakonec částečně pomohlo. Jako obvykle jsme tak bojovali hned s několika problémy najednou, takže nakonec je skutečně dobré, že se nám podařilo vůz vylepšit do takové míry, že byl Jules schopen zabojovat s Caterhamy.
Když se podívám zpět, tak jsme asi strávili příliš času soustředěním se na závodní vyvážení, což nás pravděpodobně lehce svedlo z cesty. Ale nyní jsme již zpět a uvidíme, jak naše řešení zafunguje v zítřejším závodě. Max se dnes skutečně hodně trápil s vyvážením.
A přestože se nakonec dokázal zlepšit, tak stále nebyl tak dobrý jako Jules. Škoda, že jsme mu nebyli schopni dát vůz, se kterým by se dokázal posunout vpřed. I přes to všechno by to nakonec mohl být přece jen zajímavý závod.