Příčiny explozí gum: nasazení na špatné straně, nízké tlaky, extrémní odklon kol a obrubníky

Petr Hlawiczka, 2. července 2013, 20:29 Google+

Pirelli dnes večer zveřejnilo závěry svého vyšetřování silverstoneovských selhání pneumatik: zadní pneumatiky týmy nasazené na špatné straně, příliš nízké tlaky, extrémní odklony kol a vysoké obrubníky.

Počet komentářů:  63 komentářů (Poslední 06.07. 10:11) Napište svůj názor
Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Analýza potvrdila, že letošní pneumatiky nepředstavují bezpečnostní riziko, pokud jsou používány správným způsobem dle instrukcí dodavatele. Pirelli zároveň požádalo FIA o úpravu pravidel tak, aby mělo přístup k real-time provozním datům o pneumatikách.

Zároveň potvrdilo naše dřívější informace (viz zde), že se bude v Německu závodit na zadních (přední se měnit nebudou) pneumatikách připravených pro Kanadu, kde si je týmy vyzkoušely pouze v trénincích, a že se v Maďarsku vrátí k nové kombinaci loňských struktur s letošními směsmi, které budou vyzkoušeny v Silverstone závodními piloty a s letošními vozy při testu mladých pilotů.

Sportovního ředitele Pirelli Paula Hembery výsledky vyšetřování rozlítily: "To, co se stalo v Silverstone, nás naštvalo. S těmito sofistikovanými pneumatikami je pro nás důležité sledovat data jako jsou teploty, tlaky a odklon. Zatímco očekáváme úpravu pravidel, budeme dodávat pneumatiky, které se jednodušeji zvládají."

Týmy záměrně nasazovaly letošní asymetrické pneumatiky na nesprávné straně. Od Velké ceny Německa bude tato běžně využívaná praktika (již od předsezónních testů) přísně zakázána. V Hungaroringu pak budou nasazeny nové pneumaticky symetrické struktury, jejichž využití bude bezpečné i bez přístupu k datům o pneumatikách, což je dle Pirelli klíčové pro optimální funkci sofistikovaných letošních pneumatik.

pirelli
Pirelli dokončilo vyšetřování defektů ze Silverstone, na vině jsou týmy, které nerespektovaly pokyny výrobce pro práci s pneumatikami (foto: Pirelli)

Týmy podhušťovaly pneumatiky a volily extrémní odklony kol, nad čímž Pirelli nemělo žádnou kontrolu. Taková nastavení byla za určitých okolností nebezpečná. Italský dodavatel proto žádá FIA, aby tyto parametry byly v budoucnu přesně zkoumány a kontrolovány určeným delegátem.

Závěrem Pirelli zdůrazňuje, že letošní řada pneumatik nepředstavuje pro jezdce naprosto žádné riziko - pokud jsou používány správným způsobem - a že splňují veškeré bezpečnostní standardy, které FIA požaduje.

Vytisknout

Diskuze: Příčiny explozí gum: nasazení na špatné straně, nízké tlaky, extrémní odklon kol a obrubníky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 63, poslední 06.07.2013 10:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 63 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Massa, Felipe

PADDOCK LINE - GP Velké Británie: Spiknutí černého zlata

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud