Analýza potvrdila, že letošní pneumatiky nepředstavují bezpečnostní riziko, pokud jsou používány správným způsobem dle instrukcí dodavatele. Pirelli zároveň požádalo FIA o úpravu pravidel tak, aby mělo přístup k real-time provozním datům o pneumatikách.
Zároveň potvrdilo naše dřívější informace (viz zde), že se bude v Německu závodit na zadních (přední se měnit nebudou) pneumatikách připravených pro Kanadu, kde si je týmy vyzkoušely pouze v trénincích, a že se v Maďarsku vrátí k nové kombinaci loňských struktur s letošními směsmi, které budou vyzkoušeny v Silverstone závodními piloty a s letošními vozy při testu mladých pilotů.
Sportovního ředitele Pirelli Paula Hembery výsledky vyšetřování rozlítily: "To, co se stalo v Silverstone, nás naštvalo. S těmito sofistikovanými pneumatikami je pro nás důležité sledovat data jako jsou teploty, tlaky a odklon. Zatímco očekáváme úpravu pravidel, budeme dodávat pneumatiky, které se jednodušeji zvládají."
Týmy záměrně nasazovaly letošní asymetrické pneumatiky na nesprávné straně. Od Velké ceny Německa bude tato běžně využívaná praktika (již od předsezónních testů) přísně zakázána. V Hungaroringu pak budou nasazeny nové pneumaticky symetrické struktury, jejichž využití bude bezpečné i bez přístupu k datům o pneumatikách, což je dle Pirelli klíčové pro optimální funkci sofistikovaných letošních pneumatik.
Pirelli dokončilo vyšetřování defektů ze Silverstone, na vině jsou týmy, které nerespektovaly pokyny výrobce pro práci s pneumatikami (foto: Pirelli)
Týmy podhušťovaly pneumatiky a volily extrémní odklony kol, nad čímž Pirelli nemělo žádnou kontrolu. Taková nastavení byla za určitých okolností nebezpečná. Italský dodavatel proto žádá FIA, aby tyto parametry byly v budoucnu přesně zkoumány a kontrolovány určeným delegátem.
Závěrem Pirelli zdůrazňuje, že letošní řada pneumatik nepředstavuje pro jezdce naprosto žádné riziko - pokud jsou používány správným způsobem - a že splňují veškeré bezpečnostní standardy, které FIA požaduje.