DISKUZE K ČLÁNKU Příčiny explozí gum: nasazení na špatné straně, nízké tlaky, extrémní odklon kol a obrubníky

Pirelli dnes večer zveřejnilo závěry svého vyšetřování silverstoneovských selhání pneumatik: zadní pneumatiky týmy nasazené na špatné straně, příliš nízké tlaky, extrémní odklony kol a vysoké obrubníky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Příčiny explozí gum: nasazení na špatné straně, nízké tlaky, extrémní odklon kol a obrubníky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 63, poslední 06.07.2013 10:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 11 lidí) 03.07.2013 09:05
ved mozu si nastavovat ako sa im zachce ale… »
» erdedy (Hlasovalo 7 lidí) 03.07.2013 09:35
vsak zdimaj/te si kolko chces/te ale vramci … »
» uzivatel000415 (Hlasovalo 6 lidí) 03.07.2013 16:26
No oni takové být mají, zakázali tankovat a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • AAA

    178.41.52.XXX
    Neviem prečo tie gumy stále obhajujete. Je fér, že sa zmení rozloženie síl v poli? Asi nie, ale zabúdate, že všetky tímy snáď okrem FI súhlasia so zmenou. Využívať gumy v rámci možností? Ale ako keď tie gumy nemajú žiadne možnosti? Hovorí sa tu o extrémnych odklonoch. Pre boha veď už v GP2 sú gumy na lepšej úrovni a toto je predsa F1! To má každý jazdiť ešte aj s rovnakým nastavením? Prečo nie keď už sú motory takmer identické prečo zas niečo neobmedziť.

    + 1 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      81.90.252.XXX
      nejezdi v GP2 nahodou na stejnych gumach nebo velmi podobnych jak f1 od Pirelli?

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • AAA

        178.41.52.XXX
        A je správne keď auto F1, ktoré je o niekoľko sekúnd na kolo rýchlejšie a ktoré má väčší prítlak a väčší výkon motora jazdí na rovnakých alebo podobných gumách ako v GP2? Ano GP2 jazdí na Pirelli, blbo som to napísal.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • anonym

      81.90.252.XXX
      [odkaz na stránku] takze ano Pirelli dodava gumy i do GP2 takze vubec nevis o cem mluvis02

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • XR

        109.81.245.XXX
        Pirelli dodává gumy i pro GP2, ty jsou ale úplně jiné. Rovnou můžeš tvrdit, že máš na svém embéčku stejné gumy jako se používají v F1, protože jsou značky Pirelli. 02

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.237.XXX
    Tlak Netuším, jaká je přesně konstrukce pneu, tak jenom laicky: nepřivodilo si Pirelli přinejmenším ty potíže s nižším tlakem samo, když dovezli do Silverstone zbytečně tvrdé směsi? U měkčích směsí by si týmy nedovolily nižší tlak.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Čo k tomu povedať,... ...jednoducho len to, že tímy nedodržujú doporučenia výrobcu pneumatík Pirellli a tým vlastne ohrozujú vlastných ľudí, ktorími sú ich pretekári. 02 Som z toho úplne zhnusený !

    + 15 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Duncan66

    89.29.32.XXX
    Co na to tymy? To ze meni levou za pravou se vedelo dlouho a tymy to delaji prakticky od zacatku sezony, takze si tento argument dost mozna Pirelli schovavalo do zalohy. Argument o tlaku ma hlavu a patu, protoze uz v zavode po Massove explozi daval Newey pokyn, aby pridali 2 jednotky tlaku. Nastaveni geometrie ma vliv taky, ale to musi Pirelli probrat s tymy a FIA a nejak se dohodnout.

    + 10 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mynona

    165.72.200.XXX
    Blbost Když budou týmy respektovat doporučení Pirelli jak jezdit a nastavit vůz, aby gumy vydržely, tak budou zřejmě pomalejší než ti, kteří nebudou tato omezení ignorovat. Pak to bude o tom, kdo si dovolí jít do většího extrému. Takhle to ale prostě dělat nejde. Přece si týmy nebudou přidávat tlak do gum, když pak na tom budou pomalejší a stejně tak i v dalších parametrech. Pirelli musí prostě dodat gumy, které vydrží jakékoliv nastavení, které je výhodnější než to bezpečné.

    + 6 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      89.29.32.XXX
      Jasne a dodavatele Motoru musi dodat motory, ktere vydrzi jakekoli zachazani a milion kilometru. Karosari musi vyrobit predni kridlo, ktere se jen tak neulomi a pritom bude jeste o par kilo lehci a bezpecnejsi, nez to dnesni a tak bychom mohli pokracovat o kazdem dile na aute. Ale to zijes v pohadkovem svete, kde se fyzikalni zakony na nasi planete neplati 03

      + 12 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • erdedy

      erdedy

      195.80.165.XXX
      ved mozu si nastavovat ako sa im zachce ale potom nech nevytrubuju do sveta "ake je to Pirelli nebezpecne"!03

      To mi pripada, ako ked nejaky "dobrak" (v akejkolvek oblasti) nedodrzi doporucenie vyrobcu a potom sa (samozrejme co najhlasnejsie) stazuje, ze nieco nevydrzalo - "ved to takto robi kazdy"... 02

      + 11 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mynona

        165.72.200.XXX
        Jenže tohle je formule jedna, kde se musí vše ždímat na maximum. Bezpečnou jízdu si užij cestou do Chorvatska. Prostě gumy nemůžou být limitující faktor do takové míry jak to předvádí Pirelli. To by taky příště mohli říct, že ty gumy nevydrželi protože v Monze jeli všichni moc rychle.
        A pak zase, že nedodrželi jejich doporučení jemněji akcelerovat při výjezdu ze zatáčky a prudkém brždění nemluvě :D

        + 6 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Ty jsi demagog. Máš pravdu, tohle je formule 1, tak ať si kvůli ždímání maxima klidně prohazují pneu,mohou jezdit i na nenahutěných pneumatikách, ale ať si nikdo nestěžuje, že jsou pneu nebezpečné, nebo že nic nevydrží.

          + 6 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • erdedy

          erdedy

          195.80.165.XXX
          vsak zdimaj/te si kolko chces/te ale vramci "navodu na pouzitie", ne?

          Tu posledna veta, to je uplny blud. Nikto ich nenuti neakcelerovat podla potreby ani brzdit jemnesie, neist tak rychlo atdatd.
          Ked (tohtorocna) pneumatika ma predpisany smer ci lokaciu, tak nemozes si len tak svojvolne zamenit a cakat, ze sa predsa nic nemoze stat, "lebo ved sa to tak roky robi a kazdy to tak..."02

          + 7 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mynona

            165.72.200.XXX
            Jasně bude brzdit opatrněji, aby se mu nevyslíkla guma :-) Bože, kam až jste schopni zajít ? Tohle je F1 a tam se přímo musí jít do všeho na plno a ne na 50% dle návodu k použití. Je mi z vás smutno :-) Pak se člověk nemůže divit, že to takhle vypadá, když takhle uvažují i fanoušci. 02

            + 4 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • erdedy

              erdedy

              195.80.165.XXX
              Zasa demagogia - nikto nikoho nenuti ist na 50%. Ani v navode na pouzitie nic take neni napisane.

              Tvoji oblubenci tak mozno museli ist, ked im gumy nefungovali, ale od ich podvodu... teda pardon - "testu", som si teda nevsimol aby musel Mercedes ist na 50%... 02 03

              + 6 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.255.168.XXX
              By mě zajímalo, co bys říkal, kdyby v Indy 2005 nedbaly týmy obouvající Micheliny varování výrobce, vyjely do závodu a několik aut se v klopence rozprsko o mantinel. 20

              + 6 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mynona

                165.72.200.XXX
                Bridgestone s tím problém neměl, takže chyba byla na straně výrobce gum. Stejně jako v Silverstone. To že si týmy prohazovaly gumy je taky ostudou Pirelli. Jak je možné, že navržená guma funguje obráceně lépe ? Pravidla to dosud nezakazovala a týmy si nemohou dovolit snížovat výkonnost na základě doporučení výrobce, protože by splakali nad výsledkem. Nicméně Pirelli nabízely řešení ale některé týmy to odmítli z důvodu vlastních zájmů, takže bych viděl chybu i zde. Z druhé strany když jim to méně bezpečné řešení vyhovalo z výkonnstního hlediska, tak nedělají nic v F1 nestandartního. Problém je tedy na straně nevyužití pravidla na změnu z důvodu bezpečnosti, takže na straně FIA. Další chyba je na straně FIA. kdy zakazují testovat Pirelli vývojové gumy na aktuální technice. No snad se to změní.

                + 4 / − 7

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • XR

                  109.81.245.XXX
                  "To že si týmy prohazovaly gumy je taky ostudou Pirelli." Tak to je vážně dobrý fór. 18 Takže soused si nabourá auto, ale je to tvojí ostudou a svědčí to o tom, že jsi špatný řidič.

                  Jinak už sis na autě někdy měnil gumy? Doufám, že ne 04 Ne všechny jsou univerzální, běžně se dělají i levostranné či pravostranné - proto guma funguje na opačné straně jinak, než zamýšlí výrobce.

                  + 7 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    89.173.217.XXX
                    konstrukcia je rovnaka, lavo/pravo stranna je len kvoli dezenu. ak sa bavime o slicku, tak to samozrejme straca vyznam. otazka je ci aj tie pirelky maju rovnaku konstrukciu z oboch stran.
                    osobne si myslim, ze prilis velky odklon moze nastat aj poruchou zavesenia co sa moze stat aj pocas zavodu. pneumatka by mala vydrzat aj takyto odklon. zvlast na zavodnom aute. nedaval by som to ale za vinu pireli. skor fia dala tak hlupe podmienky, ze vysledkom je pneumatika, ktora sa stava v niektorych situaciach nebezpecnou.

                    + 2 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama