DISKUZE K ČLÁNKU Příčiny explozí gum: nasazení na špatné straně, nízké tlaky, extrémní odklon kol a obrubníky
Pirelli dnes večer zveřejnilo závěry svého vyšetřování silverstoneovských selhání pneumatik: zadní pneumatiky týmy nasazené na špatné straně, příliš nízké tlaky, extrémní odklony kol a vysoké obrubníky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Příčiny explozí gum: nasazení na špatné straně, nízké tlaky, extrémní odklon kol a obrubníky
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
AAA
16:02 03.07.2013 178.41.52.XXXNeviem prečo tie gumy stále obhajujete. Je fér, že sa zmení rozloženie síl v poli? Asi nie, ale zabúdate, že všetky tímy snáď okrem FI súhlasia so zmenou. Využívať gumy v rámci možností? Ale ako keď tie gumy nemajú žiadne možnosti? Hovorí sa tu o extrémnych odklonoch. Pre boha veď už v GP2 sú gumy na lepšej úrovni a toto je predsa F1! To má každý jazdiť ešte aj s rovnakým nastavením? Prečo nie keď už sú motory takmer identické prečo zas niečo neobmedziť.-
-
anonym
22:57 03.07.2013 81.90.252.XXX[odkaz na stránku] takze ano Pirelli dodava gumy i do GP2 takze vubec nevis o cem mluvis
-
-
Duncan66
09:01 03.07.2013 89.29.32.XXXCo na to tymy? To ze meni levou za pravou se vedelo dlouho a tymy to delaji prakticky od zacatku sezony, takze si tento argument dost mozna Pirelli schovavalo do zalohy. Argument o tlaku ma hlavu a patu, protoze uz v zavode po Massove explozi daval Newey pokyn, aby pridali 2 jednotky tlaku. Nastaveni geometrie ma vliv taky, ale to musi Pirelli probrat s tymy a FIA a nejak se dohodnout. -
mynona
08:54 03.07.2013 165.72.200.XXXBlbost Když budou týmy respektovat doporučení Pirelli jak jezdit a nastavit vůz, aby gumy vydržely, tak budou zřejmě pomalejší než ti, kteří nebudou tato omezení ignorovat. Pak to bude o tom, kdo si dovolí jít do většího extrému. Takhle to ale prostě dělat nejde. Přece si týmy nebudou přidávat tlak do gum, když pak na tom budou pomalejší a stejně tak i v dalších parametrech. Pirelli musí prostě dodat gumy, které vydrží jakékoliv nastavení, které je výhodnější než to bezpečné.-
Duncan66
09:04 03.07.2013 89.29.32.XXXJasne a dodavatele Motoru musi dodat motory, ktere vydrzi jakekoli zachazani a milion kilometru. Karosari musi vyrobit predni kridlo, ktere se jen tak neulomi a pritom bude jeste o par kilo lehci a bezpecnejsi, nez to dnesni a tak bychom mohli pokracovat o kazdem dile na aute. Ale to zijes v pohadkovem svete, kde se fyzikalni zakony na nasi planete neplati -
erdedy
09:05 03.07.2013 195.80.165.XXXved mozu si nastavovat ako sa im zachce ale potom nech nevytrubuju do sveta "ake je to Pirelli nebezpecne"!
To mi pripada, ako ked nejaky "dobrak" (v akejkolvek oblasti) nedodrzi doporucenie vyrobcu a potom sa (samozrejme co najhlasnejsie) stazuje, ze nieco nevydrzalo - "ved to takto robi kazdy"...-
Mynona
09:26 03.07.2013 165.72.200.XXXJenže tohle je formule jedna, kde se musí vše ždímat na maximum. Bezpečnou jízdu si užij cestou do Chorvatska. Prostě gumy nemůžou být limitující faktor do takové míry jak to předvádí Pirelli. To by taky příště mohli říct, že ty gumy nevydrželi protože v Monze jeli všichni moc rychle.
A pak zase, že nedodrželi jejich doporučení jemněji akcelerovat při výjezdu ze zatáčky a prudkém brždění nemluvě :D-
erdedy
09:35 03.07.2013 195.80.165.XXXvsak zdimaj/te si kolko chces/te ale vramci "navodu na pouzitie", ne?
Tu posledna veta, to je uplny blud. Nikto ich nenuti neakcelerovat podla potreby ani brzdit jemnesie, neist tak rychlo atdatd.
Ked (tohtorocna) pneumatika ma predpisany smer ci lokaciu, tak nemozes si len tak svojvolne zamenit a cakat, ze sa predsa nic nemoze stat, "lebo ved sa to tak roky robi a kazdy to tak..."-
Mynona
09:49 03.07.2013 165.72.200.XXXJasně bude brzdit opatrněji, aby se mu nevyslíkla guma :-) Bože, kam až jste schopni zajít ? Tohle je F1 a tam se přímo musí jít do všeho na plno a ne na 50% dle návodu k použití. Je mi z vás smutno :-) Pak se člověk nemůže divit, že to takhle vypadá, když takhle uvažují i fanoušci.-
erdedy
09:55 03.07.2013 195.80.165.XXXZasa demagogia - nikto nikoho nenuti ist na 50%. Ani v navode na pouzitie nic take neni napisane.
Tvoji oblubenci tak mozno museli ist, ked im gumy nefungovali, ale od ich podvodu... teda pardon - "testu", som si teda nevsimol aby musel Mercedes ist na 50%... -
-
Mynona
12:53 03.07.2013 165.72.200.XXXBridgestone s tím problém neměl, takže chyba byla na straně výrobce gum. Stejně jako v Silverstone. To že si týmy prohazovaly gumy je taky ostudou Pirelli. Jak je možné, že navržená guma funguje obráceně lépe ? Pravidla to dosud nezakazovala a týmy si nemohou dovolit snížovat výkonnost na základě doporučení výrobce, protože by splakali nad výsledkem. Nicméně Pirelli nabízely řešení ale některé týmy to odmítli z důvodu vlastních zájmů, takže bych viděl chybu i zde. Z druhé strany když jim to méně bezpečné řešení vyhovalo z výkonnstního hlediska, tak nedělají nic v F1 nestandartního. Problém je tedy na straně nevyužití pravidla na změnu z důvodu bezpečnosti, takže na straně FIA. Další chyba je na straně FIA. kdy zakazují testovat Pirelli vývojové gumy na aktuální technice. No snad se to změní.-
XR
13:04 03.07.2013 109.81.245.XXX"To že si týmy prohazovaly gumy je taky ostudou Pirelli." Tak to je vážně dobrý fór. Takže soused si nabourá auto, ale je to tvojí ostudou a svědčí to o tom, že jsi špatný řidič.
Jinak už sis na autě někdy měnil gumy? Doufám, že ne Ne všechny jsou univerzální, běžně se dělají i levostranné či pravostranné - proto guma funguje na opačné straně jinak, než zamýšlí výrobce.
-
anonym
23:08 03.07.2013 89.173.217.XXXkonstrukcia je rovnaka, lavo/pravo stranna je len kvoli dezenu. ak sa bavime o slicku, tak to samozrejme straca vyznam. otazka je ci aj tie pirelky maju rovnaku konstrukciu z oboch stran.
osobne si myslim, ze prilis velky odklon moze nastat aj poruchou zavesenia co sa moze stat aj pocas zavodu. pneumatka by mala vydrzat aj takyto odklon. zvlast na zavodnom aute. nedaval by som to ale za vinu pireli. skor fia dala tak hlupe podmienky, ze vysledkom je pneumatika, ktora sa stava v niektorych situaciach nebezpecnou.
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek