U nových pneumatik se změní konstrukce: ocelový pás bude nahrazen kevlarovým - tak, jako tomu bylo minulý rok. Poprvé si je týmy budou moci vyzkoušet během tréninků v Montrealu tento pátek, každý pilot bude mít k dispozici dvě sady.
"To týmům umožní pochopit, zda dojde k nějakým změnám v nastavení a vyvážení. Pak je přivezeme do Silverstone. Podle náznaků, které od týmů máme, akceptují, že potřebujeme učinit změnu, a podporují ji," uvádí Hembery.
"Někteří by samozřejmě viděli větší změny, jiní žádné. Chápou ale, že musíme vyřešit problémy s delaminací. Věříme, že máme řešení, které minimalizuje dopad na výkonnost současných pneumatik. Momentálně to vypadá na jednomyslný souhlas," pokračuje sportovní ředitel Pirelli. Proti změnám se původně razantně postavili Lotus i Force India.
Nové zadní pneumatiky by měly fungovat při teplotách o 5 - 10 °C nižších než ty současné, nedojde však k žádné změně v jejich tvaru. Podle Pirelli by to také mohlo vést k mírnému zvýšení jejich životnosti.
Pirelli věří, že týmy změnu pneumatik jednomyslně přijmou (foto: Pirelli)
Hembery chápe, že si je týmy chtějí nejdříve vyzkoušet, než budou nasazeny do závodu: "Požádali o možnost testovat předtím, než je představíme. My jsme si byli celkem jisti, protože jde o něco, co jsme používali v minulých dvou sezónách - víme, že balík pásů bude fungovat. Mají však právo na příležitost k otestování v Kanadě před tím, než je přivezeme do Silverstone."