Klíčovým rozdílem mezi testem Mercedesu a Ferrari je stáří auta: zatímco stáj z Maranella použila vůz z roku 2011 - Ferrari 150° Italia, německý tým jezdil s aktuálním vozem Mercedes F1 W04, navíc se závodními piloty Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem.
Proto podle Scuderie není pochyb o tom, že Mercedes porušil sportovní pravidla. Závodní tým z Maranella test neorganizoval přímo, akce zajišťovalo Corse Clienti, což je její společnost, která se stará o F1 vozy vlastněné bohatými klienty.
"Po většinu roku existuje možnost provádět tyto tzv. 1000km testy, které Pirelli dělá pro svůj vývoj pneumatik. Ferrari bylo vždy zcela jasné, že pro ně nemůže použít vůz z roku 2013. Pokud jde o jízdy se starým vozem, je tato záležitost celkem nepodstatná, protože to je zcela v souladu s pravidly," uvádí pro Speed.com mluvčí Ferrari.
"To je něco, co jsme nikdy nepopírali - bylo to velmi transparentní. Všechny týmy mají tuto možnost. O pneumatikách a specifikaci testu ví Pirelli, ne my," dodává zástupce týmu, který při testu v Barceloně údajně ujel také jen polovinu vzdálenosti Mercedesu.
S tím souvisí další problém - netransparentnost testu ze strany Pirelli. Některé týmy tvrdí, že o této možnosti nevěděli a nabídku k takovém testování nedostali - více v článku: "Soupeři Mercedesu od Pirelli nabídku k soukromému testování nedostali."
Italský výrobce před testem s Mercedesem a Ferrari k vývoji pneumatik používal tři roky starý Renault R30 stáje Lotus. Týmům však zaručilo, že z toho Lotus nebude nikterak těžit, a výsledky testů týmům zasílalo. K tomu však po testech s Ferrari a Mercedesem nepřistoupilo.
Celou záležitost nyní prošetřuje FIA, která dala najevo, že s takovými testy není spokojena. Pokud bude postoupena jejímu Mezinárodnímu tribunálu, výsledek se dozvíme zřejmě až někdy v červenci.