Pirelli původně k vývoji nových směsí používalo Toyotu TF109. Ta však byla zastaralá a neodpovídala vlastnostem nových vozů, proto minulý rok přešlo Renault R30, který tým Lotus vyvinul pro sezónu 2010.
Některé to vedlo k domněnce, že nové směsi Pirelli v Melbourne proto nejvíce vyhovovaly Lotusu E21, protože oba vozy pocházejí od stejného týmu a sdílejí stejné základní designové filozofie a tým z Enstone dobře ví, s čím italský výrobce pneumatik testuje.
Ke škarohlídkům se minulý měsíc přidal i Helmut Marko z Red Bullu, který nelibě nesl porážku v Austrálii a vítězství Kimiho Räikkönena s Lotusem: "Je očividné, že pneumatiky Pirelli jsou navrženy pro tento druh auta. Dnešní Lotus má stejné DNA."
Jeho argument však zpochybňuje Alex Wurz. "Každý tým mohl dát Pirelli k dispozici testovací vůz. Nikdo jiný ale nechtěl," vzpomíná na potíže Pirelli, které dlouho nemohlo pro testování sehnat novější formuli.
S Renaultem R30 ladil před svým návratem do F1 formu také Kimi Räikkönen (foto: Lotus F1 Team)
Nemyslím si, že by [Lotus] měli výhodu. Jde o standardní pneumatiky. Všichni mají k dispozici stejný počet testů, stejné množství času na přizpůsobení se a vývoj. Všichni řeší stejný problém: jak vyzrát na konkurenci a najít výhodu. To je příležitost, nikoliv nevýhoda," dodává Wurz.
Fotografie monopostu Renault R30 najdete pod článkem.