Max Mosley o kvalifikaci, motorech a BAR

Daniel Šupa, 8. května 2005, 00:24 Google+

Prezident Mezinárodní automobilové federace absolvoval v Barceloně horkou tiskovou konferenci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mosley - Stoddart

Mosley - Stoddart | foto: Minardi F1 Team

Sdílejte článek

Max Mosley odmítl kritiku za současnou dvojitou kvalifikaci. „Ve vší korektnosti, tato změna byla navržena Berniem Ecclestonem, který si myslel, že kvalifikace v neděli ráno bude dobrý nápad, ale chyby se občas dělají.“

FIA byla hodně kritizována za loňské přijetí nových technických předpisů bez souhlasu technické skupiny. Prezident FIA ale odmítl, že by šlo o nedemokratický krok. „Změny v oblasti aerodynamiky a pneumatik měly souhlas všech deseti týmů a změny v oblasti motorů podpořilo 7 týmů z deseti.“

Na dnešní tiskové konferenci jsme se dozvěděli něco málo i o novém přechodu na motory V8 s objemem 2400 ccm. Předpisy bude omezeno použití určitých materiálů, váha i výška těžiště, což má přinést pomalejší nárůst výkonu motorů. „Od roku 1955 jde výkon pořád nahoru a my doufáme, že tímto nárůst výkonu zpomalíme.“ Mosley si dále slibuje, že zvýhodní menší výrobce motorů s omezenou finanční možností.

A kdo vlastně přišel s nápadem omezit náklady na vývoj motorů? „Na počátku byl Ford a Renault, poté Ferrari, které však nebylo jednáním nakloněno a následně Toyota.“ Podle prezidenta FIA hrozilo, že pokud by nebyl omezen výkon motorů, před rokem 2008 by byl výkon 1100 koní a neudržitelná bezpečnost takových závodů.

FIA si klade za cíl udržet Formuli 1 jako špičku motoristických závodů s nejnovějšími technologiemi a systémy, ale rozhodující ve voze musí být stále jezdec, ne naopak.

Max Mosley byl dotázán i na kauzu BAR. Potvrdil, že po vyčerpání veškerého benzínu měl vůz Jensona Buttona váhu 594,6 kilogramu. „Takový vůz je proti předpisům a komisaři udělali v Imole při svém rozhodování chybu.“

Na otázku, proč tak tvrdé potrestání, když u Williamsových brzd v loňském roce a Ferrariho spoilerů v roce 1999 byly postihy nesrovnatelně jiné odpověděl: „Ne, zákaz startu ve dvou závodech nebude striktní při dalších porušeních předpisů. Proti zmíněným případům šlo u BAR o jasný úmysl. U Ferrari mohli použít špatný úhel neopatrností a u Williamsu asi také nebyl přímý úmysl.“


Foto: Minardi F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Max Mosley o kvalifikaci, motorech a BAR

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Piquet jr., Nelson

V čem spočívá problém nádrže BAR 007?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

  6. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud