Max Mosley o kvalifikaci, motorech a BAR

Daniel Šupa, 8. května 2005, 00:24 Google+

Prezident Mezinárodní automobilové federace absolvoval v Barceloně horkou tiskovou konferenci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mosley - Stoddart

Mosley - Stoddart | foto: Minardi F1 Team

Sdílejte článek

Max Mosley odmítl kritiku za současnou dvojitou kvalifikaci. „Ve vší korektnosti, tato změna byla navržena Berniem Ecclestonem, který si myslel, že kvalifikace v neděli ráno bude dobrý nápad, ale chyby se občas dělají.“

FIA byla hodně kritizována za loňské přijetí nových technických předpisů bez souhlasu technické skupiny. Prezident FIA ale odmítl, že by šlo o nedemokratický krok. „Změny v oblasti aerodynamiky a pneumatik měly souhlas všech deseti týmů a změny v oblasti motorů podpořilo 7 týmů z deseti.“

Na dnešní tiskové konferenci jsme se dozvěděli něco málo i o novém přechodu na motory V8 s objemem 2400 ccm. Předpisy bude omezeno použití určitých materiálů, váha i výška těžiště, což má přinést pomalejší nárůst výkonu motorů. „Od roku 1955 jde výkon pořád nahoru a my doufáme, že tímto nárůst výkonu zpomalíme.“ Mosley si dále slibuje, že zvýhodní menší výrobce motorů s omezenou finanční možností.

A kdo vlastně přišel s nápadem omezit náklady na vývoj motorů? „Na počátku byl Ford a Renault, poté Ferrari, které však nebylo jednáním nakloněno a následně Toyota.“ Podle prezidenta FIA hrozilo, že pokud by nebyl omezen výkon motorů, před rokem 2008 by byl výkon 1100 koní a neudržitelná bezpečnost takových závodů.

FIA si klade za cíl udržet Formuli 1 jako špičku motoristických závodů s nejnovějšími technologiemi a systémy, ale rozhodující ve voze musí být stále jezdec, ne naopak.

Max Mosley byl dotázán i na kauzu BAR. Potvrdil, že po vyčerpání veškerého benzínu měl vůz Jensona Buttona váhu 594,6 kilogramu. „Takový vůz je proti předpisům a komisaři udělali v Imole při svém rozhodování chybu.“

Na otázku, proč tak tvrdé potrestání, když u Williamsových brzd v loňském roce a Ferrariho spoilerů v roce 1999 byly postihy nesrovnatelně jiné odpověděl: „Ne, zákaz startu ve dvou závodech nebude striktní při dalších porušeních předpisů. Proti zmíněným případům šlo u BAR o jasný úmysl. U Ferrari mohli použít špatný úhel neopatrností a u Williamsu asi také nebyl přímý úmysl.“


Foto: Minardi F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Max Mosley o kvalifikaci, motorech a BAR

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Piquet jr., Nelson

V čem spočívá problém nádrže BAR 007?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud